Hejhej, jag har precis flyttat hemifrån till en liten lägenhet. Men min ytterdörr är VÄLDIGT tunn och jag kan höra när grannarna går i trapphuset, öppnar portdörren etc. ganska högt. Jag är också rädd för att det ska höra ut när jag pratar och så...
Har ni några tips på hur jag kan ljudisolera ytterdörren så att det hörs mindre?
Hejhej, jag har precis flyttat hemifrån till en liten lägenhet. Men min ytterdörr är VÄLDIGT tunn och jag kan höra när grannarna går i trapphuset, öppnar portdörren etc. ganska högt. Jag är också rädd för att det ska höra ut när jag pratar och så...
Har ni några tips på hur jag kan ljudisolera ytterdörren så att det hörs mindre?
Ring hyresvärden och fråga om att montera in en säkerhetsdörr både säkrare och ljuddämpande.
Större bostadsbolag brukar lägga på en mindre avgift på hyran för det, sist jag lyssnade med ett kommunalt bostadsbolag så var det 30kr/månaden.
Isolerad brevlåda, vad menar du med det? Har aldrig hört talas om en sådan.
Brevinkast men jag men det förstod du säkert. I gamla hus brukar det bara var en liten stål lucka som man kan flippa (och dessutom kunna titta in i..) på nyare är det en tyngre lucka med tätningslister både mot in och utsida. http://www.vinkol.com/brevinkast_genomskarning.asp
Brevinkast men jag men det förstod du säkert. I gamla hus brukar det bara var en liten stål lucka som man kan flippa (och dessutom kunna titta in i..) på nyare är det en tyngre lucka med tätningslister både mot in och utsida. http://www.vinkol.com/brevinkast_genomskarning.asp
Jaha, där ser man. Jo, min pappa hade en såndär brevlåda, och så hade han även en väldigt bra ljudisolerad dörr(något som jag saknar, lol). Vart får jag tag på en sådan?
Då va mej en lat jävul...googla vetja! Men förutom ett stooort byggvaruhus skulle jag kolla upp en låssmed, är det en stor så har dom sådana grejer med.
Men alar bäst är ju att byta ut dörren förståss... Kolla med världen om du kan få en säkerhetsdörrr mot tillägg, löser alla dina problem, även de med lukter. Plus att du får rabatt på hemförsäkringen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!