Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-12-13, 20:28
  #49
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Lucia skall vara en skönhetstävling där vinnaren skall vara den tjejen i skolan som har den bästa kombinationen av renrasig ariskhet, blont hår, söthet, längd och skötsamhet.
..kanske det..men min får gärna vara mörkhårig och Italienska precis som originalet.. Men faan ingen "Leo"..
Citera
2014-12-13, 21:11
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..kanske det..men min får gärna vara mörkhårig och Italienska precis som originalet.. Men faan ingen "Leo"..

Fast den italienska Lucia har inget med vårt luciafirande att göra. Men skit samma, det löjliga är att nordiska traditioner ska granskas normkritiskt genom kulturmarxistiska glasögon. Alla traditioner ändras med tidens gång och impulser kommer in utifrån. Små grodorna är en fransk melodi och julgranen kommer från Tyskland. Vår egen gamla jultomte var allt annat än en snäll gubbe. Men nu verkar det vara ett självändamål att göra allt tvärtom enligt Bullerbylogik. Traditioner finns i alla kulturer och de ska vi vara rädda om för de är en del av kittet som håller ihop samhället. Men av någon anledning finns ett kulturmarxistiskt intresse av att sudda ut det som vi känner som svenskt och tro att man gör samhället och världen en tjänst. Det spelar föga roll att en pojke spelar Lucia men att media framhåller detta som ett genombrott för könsroller är trams.
Citera
2014-12-13, 21:19
  #51
Medlem
Agamantums avatar
Självklart att han ska vara Lucia om han vill.

Kvinnor kan ju bli chefer, läkare, partiledare etc.

Kvinnor har varit både tomtar och pepparkaksgubbar under hela min uppväxttid.

Självfallet ska även kvinnors roller i så fall bytas ut som i detta exempel.
Citera
2014-12-13, 23:19
  #52
Medlem
Provocative2.0s avatar
Senaste nytt.
Enl säkra källor ska musikalen: Jesus Christ Superstar sättas upp igen. Ny huvudrollsinnehavare är Cyndee Peters.
Citera
2014-12-13, 23:44
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Vi ska ha en gris som lucia i vår skola i år
Känns helt ok och kul. Vi gör det främst för att ta bort dom gamla kulturella inslagen i Sverige, där vi hjärntvättar barnen och får dom att berikas av vår nya mångkultur..
En gris? Det är haram.
Citera
2014-12-14, 00:12
  #54
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Då vet du inte varför vi firar helgonet Lucia. Men va fan. De har tagit ifrån oss vår flagga o vår nationalsång. Lika bra att göra landet helt utan identitet
Ärligt talat har jag aldrig fattat varför vi firar Lucia... (Förklara gärna du) Men trevligt är det.

Fattar inte heller vem som tagit vår flagga? Är det Lucia, eller Leo?
Är nationalsången också försvunnen? Det var ju inte bra.
Och nu står landet snart utan identitet...

Oj, så det kan gå när små barn klär ut sig för att sprida lite julefrid.
__________________
Senast redigerad av Godhem 2014-12-14 kl. 00:22.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback