• 1
  • 2
2014-12-07, 21:19
Medlem
Rubberstamps avatar
Om man försöker ringa en person och det tutar en gång och sedan går till telefonsvarare, innebär det isf. att telefonen är avstängd eller något annat?

Kan tillägga att jag ringt två gånger och att det var exakt samma grej båda gångerna..
Senast redigerad av Rubberstamp 2014-12-07 kl. 21:54.
Citera
2014-12-07, 21:26
Medlem
Lazyeye2000s avatar
Vilken operatör har den du försöker ringa?
Citera
2014-12-07, 21:32
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyeye2000
Vilken operatör har den du försöker ringa?
Vet ej.

Telefonsvararen som går igång är den opersonliga: "Abonnenten du söker kan inte nås för tillfället..."
Citera
2014-12-07, 21:46
Medlem
Hos en del operatörer betyder det att abonnenten är upptagen. Har märkt det själv att det blivit allt vanligare att istället för att ge upptagetton kopplas man raka vägen till svararen och sker det efter en signal är det ett starkt tecken på att så är fallet.
Citera
2014-12-07, 22:49
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Hos en del operatörer betyder det att abonnenten är upptagen. Har märkt det själv att det blivit allt vanligare att istället för att ge upptagetton kopplas man raka vägen till svararen och sker det efter en signal är det ett starkt tecken på att så är fallet.
Varför är det så?

Om personen i fråga är upptagen borde väl telefonsvararen dra igång direkt eller?
Citera
2014-12-07, 22:59
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberstamp
Varför är det så?

Om personen i fråga är upptagen borde väl telefonsvararen dra igång direkt eller?
Det är inte så att personen blockerat dig?
Annars är det bara så att det går en signal innan telefonsvararen svarar.
Citera
2014-12-07, 23:21
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag vet självklart inte om vederbörande har blockerat mig.

Går det en signal och sedan till telefonsvarare om man blivit blockerad eller?
Citera
2014-12-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf

Bästa metoden att kolla det är att dölja numret när man ringer ut.

När jag samtalshanterat på mina enheter brukar jag dock se till att uppringaren inte kommer till telefonsvararen utan snarare får upptagetton eller vidarekopplas till exempelvis en servicetelefon eller liknande.

Dock beror det helt på vilken typ av samtalsblockering som används.
Citera
2014-12-08, 20:02
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Bästa metoden att kolla det är att dölja numret när man ringer ut.

När jag samtalshanterat på mina enheter brukar jag dock se till att uppringaren inte kommer till telefonsvararen utan snarare får upptagetton eller vidarekopplas till exempelvis en servicetelefon eller liknande.

Dock beror det helt på vilken typ av samtalsblockering som används.
Vore dock väldigt märkligt om personen i fråga har blockerat mig.

Kan det vara så att det betyder att numret är taget ur bruk eller dylikt?
Citera
2014-12-08, 21:18
Medlem
Citat:
Vore dock väldigt märkligt om personen i fråga har blockerat mig.

Kan det vara så att det betyder att numret är taget ur bruk eller dylikt?

Är numret taget ur bruk skall det inte gå fram signaler ö.h.t, det skall då gå direkt till "numret har ingen abonnent" eller "numret kan inte nås för tillfället" - dock inte att det går fram signal och sedan koppling till telesvaret.

Det kan även vara problem med mottagarens telefon.
Citera
2014-12-08, 21:40
Medlem
Rubberstamps avatar
Citat:
Är numret taget ur bruk skall det inte gå fram signaler ö.h.t, det skall då gå direkt till "numret har ingen abonnent" eller "numret kan inte nås för tillfället" - dock inte att det går fram signal och sedan koppling till telesvaret.

Det kan även vara problem med mottagarens telefon.
Personen i fråga är en tjej som det varit lite upp och ned med. Så det är lite känsligt. Vill inte vara jobbig/efterhängsen om det nu är så att hon undviker att svara. Samtidigt hade det varit väldigt skönt att tala ut lite med henne så jag vill ju få tag i henne, och då är det ju onödigt att jag ger upp om det är hennes mobil som krånglar...
Citera
2014-12-08, 22:11
Medlem
Citat:
Personen i fråga är en tjej som det varit lite upp och ned med. Så det är lite känsligt. Vill inte vara jobbig/efterhängsen om det nu är så att hon undviker att svara. Samtidigt hade det varit väldigt skönt att tala ut lite med henne så jag vill ju få tag i henne, och då är det ju onödigt att jag ger upp om det är hennes mobil som krånglar...

I det läget kan du testa att kontakta henne från ett annat nummer, t.ex genom att skicka ett SMS eller ringa. Är det så att du kommer fram från ett annat nummer är risken stor att hon blockerat ditt nummer eller trycker bort samtalet.

Ofta är "ringa-från-annat-nummer-metoden" ett säkert sätt att få veta hur det står till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in