Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-03, 18:51
Medlem
Skummat igenom tråden lite lätt och det verkar som att det råder ett konsensus att SU faktiskt suger. Dock har jag fått ett intryck att de flesta som verkligen klagar (inte alla) gör det för att de förmodligen har en dålig social förmåga och vill skylla sitt eget misslyckade på något annat. Är det någon här som har en bra/hyfsad erfarenhet av SU eller är hela universitetet verkligen värre än pesten?
Citera
2016-06-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelapa
Skummat igenom tråden lite lätt och det verkar som att det råder ett konsensus att SU faktiskt suger. Dock har jag fått ett intryck att de flesta som verkligen klagar (inte alla) gör det för att de förmodligen har en dålig social förmåga och vill skylla sitt eget misslyckade på något annat. Är det någon här som har en bra/hyfsad erfarenhet av SU eller är hela universitetet verkligen värre än pesten?
De människor jag pratat med som gått/går på SU och hatar det är alla väldigt sociala så har svårt att se att det skulle handla om det. Om det var folk som bara ville ha något att skylla på skulle ju Uppsala och Lund isåfall få samma kritik.

Ingen rök utan eld.
Citera
2016-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
De människor jag pratat med som gått/går på SU och hatar det är alla väldigt sociala så har svårt att se att det skulle handla om det. Om det var folk som bara ville ha något att skylla på skulle ju Uppsala och Lund isåfall få samma kritik.

Ingen rök utan eld.

Lund och Uppsala är i princip kända för en sak -sina universitet. Städerna och deras invånare genomsyras av universiteten.

I Stockholm är universitetet en icke-fråga och i princip helt ointressant för staden. Dess läge är signifikant -i utkanten av staden.
Citera
2016-06-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Ingen rök utan eld.
Det är kanske mer "tillåtet" att kritisera studentlivet kring SU. Att det finns en massa sittningar och liknande i de mer traditionella studentstäderna som visar sig vara sega historier, det säger inte många människor rätt ut.
Senast redigerad av statligbluff 2016-06-05 kl. 15:07.
Citera
2016-06-19, 00:02
Bannlyst
Jag läser en sommarkurs på Su och det är 10 föreläsningar. Fyfan vad stelt det är. Ingen talar med varandra och alla sitter vare annan stol. Fyfan för su! Ensamhetens......
Citera
2016-11-24, 00:11
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
Jag läser en sommarkurs på Su och det är 10 föreläsningar. Fyfan vad stelt det är. Ingen talar med varandra och alla sitter vare annan stol. Fyfan för su! Ensamhetens......
Haha, kan riktigt se det framför mig. Ja fy fan för SU säger jag bara. Mer osociala människor får man leta efter.
Citera
2016-11-29, 12:18
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Pluggade där i 4 år. Studentlivet suger ja, men det är för att de flesta som går på SU redan har varit i arbetslivet och pluggar inte för universitetslivet utan för att så snabbt som möjligt ta sin examen för att åter gå ut i arbetslivet.

Har för det mesta positiva minnen från SU, tycker utbildningarna har varit bra, och även mina studiekamrater.
Citera
2017-02-08, 12:27
Medlem
Stäng ned skiten!
Citera
2017-02-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Stäng ned skiten!

En motivering vore nog på sin plats här.
Citera
2017-02-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
En motivering vore nog på sin plats här.

Du har 29 sidor att plöja igenom!
Stäng SU!
Citera
2017-02-08, 22:26
Medlem
lighten-ups avatar
Stockholms universitet kan gå och suga kuk. Likaså alla studenter där - dra åt helvete med mer med!

Lika bra att lägga ner SU och istället flytta verksamheten till Uppsala, alternativt att starta ett nytt campus för Uppsala universitet fast i Stockholm, med studentområden och nationer, m.m. i sann Uppsalaanda

Citera
2017-02-12, 00:42
Medlem
Fast herregud
Folk som vill ha ett hejdundrande studentliv och allt annat studentikost väljer ju såklart inte SU, och det innebär även omvänt att SU väljs av folk som värdesätter närheten (de flesta studenter är från Stockholm) och vill inte bryta upp det liv som redan finns etablerat av dem i Stockholm. Är det skäl nog att stänga ned ett helt universitet?
Studentliv finns det dessutom visst, men då får man ju bo i studentlägenheterna. Det går inte att bo hemma hos mamma i Vallentuna och vara helt oangagerad i det universitetet faktiskt erbjuder och sen sitta och grina över att det inte finns något studentliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in