Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-07, 17:05
  #1
Avstängd
-Inget student liv att tala om!

-Alla på SU är singlar förutom dom som fortfarande är ihop med gymnasiekärleken!

-Inte en enda SU pub öppen på lör/fre!

-Promenaden mellan tunnelbanan och Universitet är bara så jävla tragisk!

-Alla som pluggar på SU bor hemma tillföljd av bostadsbristen!

- Vill du äta din medtagna lunchlåda så finns bara microcafét typ och ingenstanns att äta på.

-Stäng ned Stockolms Universitet och flytta ut verksamheten till Uppsala, usch vilken tragisk plats!

- Finns ingen samhärighet mellan studenterna på SU.

- SU kåren är ett skämt!

-SU suger för alla utbytesstudenter som tvingas läsa vid detta skit universitet!

Håller du med mig?

om inte varför?
Citera
2014-12-07, 17:10
  #2
Medlem
pmupss avatar
Hur länge har du pluggat och vad läser du?
Citera
2014-12-07, 17:12
  #3
Medlem
messiasibids avatar
Håller med dig då alla jag känner som studerar vid SU bekräftar detta.

Dock viktigt att komma ihåg att det verkligen bara är tåget in och gå på föreläsningar sedan tåget hem.
Stockholms Universitet är ingen studentstad och inget studentliv. Man får ta det för vad det är.

Kan inte vara så många som börjar studera där och har en förhoppning om ett grymt studentliv.
Tråkigt om någon hade den felaktiga bilden.
Citera
2014-12-07, 17:14
  #4
Medlem
electricals avatar
SU:s campus väldigt deprimerande. Tur att IT-studenterna har sitt campus i Kista.
Citera
2014-12-07, 17:16
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Hur länge har du pluggat och vad läser du?

Det spelar ingen roll vad du än läser på SU så är det samma skit universitet för alla.
Citera
2014-12-07, 17:20
  #6
Avstängd
SU är till för de som arbetar där och inte för studenterna.
Alla går på sina seminarier och därefter åker man hem till sig och alla är ensamma hela helgen lång och repetera detta beteende i 3-6 år!
Om man är som jag och är i biblioteket 5h / dag så spelar det endå ingen roll för du lär inte känna en enda jävla kotte.
SU måste bli bättre och det borde vara en obligatorisk sittning för samtliga institutioner när man börjar en termin.
Fan vad jag hatar SU!
Citera
2014-12-07, 17:41
  #7
Avstängd
Bara man går igenom den långa korridoren från a-f(hörsal 1 - X) blir man ju fan deprimerad!

Fan vad jag hatar Café Prego. Jag hatar de små hörsalarna som inte renoverats sen 70-talet typ!

SU suger kuk!
__________________
Senast redigerad av triativ 2014-12-07 kl. 17:43.
Citera
2014-12-07, 17:46
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Håller med dig då alla jag känner som studerar vid SU bekräftar detta.

Dock viktigt att komma ihåg att det verkligen bara är tåget in och gå på föreläsningar sedan tåget hem.
Stockholms Universitet är ingen studentstad och inget studentliv. Man får ta det för vad det är.

Kan inte vara så många som börjar studera där och har en förhoppning om ett grymt studentliv.
Tråkigt om någon hade den felaktiga bilden.

Vänta lite nu!
Lappkärsberget är ett studentområde! Om man byggde FLER BOSTÄDER DÄR skulle flera kunna bo där och just vara studenter!

Vad gör Kåren med alla kåravgifts pengar som du måste betala för att kunna köpa (SL-student).

SU ÄR SÅ JÄVLA FEL!
Citera
2014-12-07, 17:47
  #9
Avstängd
Varför har inte pubarna öppna på fre/lördag? HELA SU SUGER!
Citera
2014-12-07, 17:47
  #10
Medlem
Scraps avatar
Byt ställe då. Finns säkert de människor som föredrar livsstilen som SU erbjuder. Bara för att du inte diggart så behöver det inte förändras..
Citera
2014-12-07, 17:49
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Byt ställe då. Finns säkert de människor som föredrar livsstilen som SU erbjuder. Bara för att du inte diggart så behöver det inte förändras..

Du, det finns ingen som gillar SU stilen! TRO MIG!

Om alla på SU skulle börja plugga i UPPSALA tror du att alla skulle få plats där eller?
Citera
2014-12-07, 17:50
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Byt ställe då. Finns säkert de människor som föredrar livsstilen som SU erbjuder. Bara för att du inte diggart så behöver det inte förändras..

Det finns inte studentbostäder ens i UPPSALA!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback