2014-12-07, 04:05
Medlem
hydracrucibles avatar
Jag har en tid nu haft intresset över att få tag på Suramin, efter att ha läst på om att det upptäckts kunna behandla autism i studier med råttor med stor framgång.
Suramin är en medicin som funnits en väldigt lång tid, så det är varken en fråga om patentskydd eller narkotika-klassningar.
Suramin är listad i WHO "Model List of Essential Medicines" enl. wikipedia,
därmed borde det vara en aning lätt att få tag på suramin då det borde produceras i relativt större skala för att kunna tillmötesgå sjukhus och annat.

Men trots det, har jag inte hittat någon källa som säljer suramin, det vill säga; inga indiska internetapotek eller sånt. Det är som om det inte existerar längre..
Så min fråga är: Vart kan jag möjligen få tag på Suramin?
Citera
2014-12-12, 18:04
Medlem
hydracrucibles avatar
Welp!.. värt ett försök, kan endast anta Suramin är en så gammal och för ändamålet, en daterad medicin inte kapabel att generera vinsten för fler företag att producera det än det verkar vara, endast ett läkemedelsföretag. (som tillverkar Suramin).

Som en sista fråga; Ifall man skulle försöka få tag på läkemedel/mediciner som INTE är narkotika-klassat, vilka nätapotek är bäst att vända sig till då?
Tex nätapotek som är någorlunda pålitliga/faktiskt levererar vad man beställt.
Citera
2022-08-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydracrucible
Jag har en tid nu haft intresset över att få tag på Suramin, efter att ha läst på om att det upptäckts kunna behandla autism i studier med råttor med stor framgång.
Suramin är en medicin som funnits en väldigt lång tid, så det är varken en fråga om patentskydd eller narkotika-klassningar.
Suramin är listad i WHO "Model List of Essential Medicines" enl. wikipedia,
därmed borde det vara en aning lätt att få tag på suramin då det borde produceras i relativt större skala för att kunna tillmötesgå sjukhus och annat.

Men trots det, har jag inte hittat någon källa som säljer suramin, det vill säga; inga indiska internetapotek eller sånt. Det är som om det inte existerar längre..
Så min fråga är: Vart kan jag möjligen få tag på Suramin?

Tallbarr ska du plocka och göra te av. Det är den största naturliga källan av suramin. Sök efter pinus sylvestris, vårt näst vanligaste träd i Sverige, tallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in