• 1
  • 2
2014-12-06, 13:39
Medlem
popcorn.mannens avatar
det är nämligen så att jag har kommit över några haldol tabletter som jag fick av min brorsa! och jag har sökt men inte hittat det jag söker.
så jag undrar nämligen om man kan flumma på haldol, fick reda på att det är ju en barbiturat så något slags flum borde man väl kunna uppnå på haldol?? och sånafall hur många mg borde man ta då??
Citera
2014-12-06, 13:45
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Nej du kan inte flumma på haldol. Men du blir slö som en sengångare, om du vill uppleva det.
Men ingen form av välmående finns.
Citera
2014-12-06, 13:59
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Nej du kan inte flumma på haldol. Men du blir slö som en sengångare, om du vill uppleva det.
Men ingen form av välmående finns.
okej okej men något slags eufori har jag inte fått på länge nu när jag har pundat den e som bort blåst, får inte ens ett litet välmående på mdma, så nu e jag mest ute efter att bara bli lite bäng i skallen o seg o skön typ. funkar dom då eller??
Citera
2014-12-06, 14:29
Medlem
Zot^s avatar
Bäng i skallen blir du väl, dock inte på något skönt sätt alls och du kommer bara vilja att det ska gå över. Har du extra tur får du lite extrapyramidala symptom (rastlöshet, spasmer, tics) som grädde på moset.

Varför inte bara gå till systembolaget istället? (edit: lördag just det lol)
Citera
2014-12-06, 14:36
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Bäng i skallen blir du väl, dock inte på något skönt sätt alls och du kommer bara vilja att det ska gå över. Har du extra tur får du lite extrapyramidala symptom (rastlöshet, spasmer, tics) som grädde på moset.

Varför inte bara gå till systembolaget istället? (edit: lördag just det lol)
okej okej tack för svar, blev nyfiken ändå nu så det vart att jag slängde i mig 2 mg iallafall hehe
Citera
2014-12-06, 15:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
okej okej tack för svar, blev nyfiken ändå nu så det vart att jag slängde i mig 2 mg iallafall hehe

Nu vill jag inte skrämmas, men det här kan bli en läxa för dig att inte stoppa i dig vadsomhelst, en liten minoritet (vilken jag tillhör, förhoppningsvis inte du) får en typ katatonisk reaktion på Haldol som innebär att om ingen administrerar dig tillräcklig mängd Akineton blir du sittande med timmar av "stelkramp". Håller dock tummarna att så inte är fallet - och är så fallet, få inte panik, släpper på några timmar.
Citera
2014-12-06, 15:31
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nu vill jag inte skrämmas, men det här kan bli en läxa för dig att inte stoppa i dig vadsomhelst, en liten minoritet (vilken jag tillhör, förhoppningsvis inte du) får en typ katatonisk reaktion på Haldol som innebär att om ingen administrerar dig tillräcklig mängd Akineton blir du sittande med timmar av "stelkramp". Håller dock tummarna att så inte är fallet - och är så fallet, få inte panik, släpper på några timmar.
okej okej tack för upplysningen. kanske låter efterblivet men måste ändå fråga, vad är stelkramp? alltså vad är det som händer med kroppen då man får det?
Citera
2014-12-06, 15:47
Medlem
aisha51s avatar
Det han menar är en kramp som känns ungefär som nackspärr. Brukar sätta sig i nacke faktiskt. Det gör väldigt ont. Men du får det ju inte på 2 mg Haldol, det får man bara på injektioner med minst 5 mg.
Det är en biverkning som inte är så väldigt vanlig.
Citera
2014-12-06, 16:15
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Det han menar är en kramp som känns ungefär som nackspärr. Brukar sätta sig i nacke faktiskt. Det gör väldigt ont. Men du får det ju inte på 2 mg Haldol, det får man bara på injektioner med minst 5 mg.
okej då förstår jag, då rädda du mig från min lilla oro över det
Citera
2014-12-06, 21:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51

..och det hade satt in långt innan han hann undra, så lucky him att ha hörde till de 98-99 % - eller vad det nu kan röra sig om.

Han sover nog gott nu - eller poppar popcorn, slooooooowlyyy....
Citera
2014-12-06, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
..och det hade satt in långt innan han hann undra, så lucky him att ha hörde till de 98-99 % - eller vad det nu kan röra sig om.

Han sover nog gott nu - eller poppar popcorn, slooooooowlyyy....

Jag tror han går fram och tillbaks i sin hall och undrar när krypet i benen ska gå över.
Citera
2014-12-07, 13:04
Haldol är inte en barbiturat. Jag tar 4 mg varje kväll, men jag har lyckats hamna i nån slags psykos vid överdosering. Tog då 20 mg, men det var inte kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in