2014-12-06, 00:02
Medlem
Hej! Tänkte söka jobb i Securitas som väktare/larmtekniker dvs har jag inget med graffiti att göra utan åker kollat larm och installerar ifall man skulle jobba där tror ni chefen skulle sparka en ifall man torskar/torskat för skadegörelse?
Citera
2014-12-06, 00:03
Medlem
Ja det tror jag.
Citera
2014-12-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros
Ja det tror jag.
vad e bakgrunden till ditt svar förklara gärna varför
Citera
2014-12-06, 00:29
Medlem
Från deras FAQ

Citat:
Kan jag få anställning hos er trots att jag har en villkorlig dom sedan 1999?
Det beror bland annat på vad du är dömd för. Kontakta det lokala platskontoret och prata med den som rekryterar personal.

När du säger torskar så tror jag du får kicken. När du säger torskat så beror det på hur länge sen det var.
Citera
2014-12-06, 00:48
Medlem
Vet en snubbe som jobba som väktare och han hade torskat för graffiti tidigare.
Citera
2014-12-06, 04:10
Medlem
Braobhsads avatar
Tror jag verkligen inte, hur skulle arbetsgivaren få reda på att du torskat? Möjligtvis om du sitter häktad och missar ditt pass. Annars ser jag inte hur detta skulle uppdagas. Har dock aldrig jobbat inom väktaryrket så vet ej om det görs regelbundna kontroller av personalens belastningsregister. Men tror som sagt inte att det sker efter att du väl fått jobbet.
Citera
2014-12-06, 14:11
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gradent
Hej! Tänkte söka jobb i Securitas som väktare/larmtekniker dvs har jag inget med graffiti att göra utan åker kollat larm och installerar ifall man skulle jobba där tror ni chefen skulle sparka en ifall man torskar/torskat för skadegörelse?
Var det mer än 5 år sen så har det väl försvunnit ur ditt register?
Alltså du är clean
Citera
2014-12-07, 03:45
Medlem
Pizzeria-Vetarns avatar
En som jobbade på Svensk bevakningstjänst ska tydligen klottrat i unga dagar, halv känd local hero på någon av dom tre linjerna i Stockholm. Tydligen gick det bra för honom med att jobba på tunnelbanan så varför skulle det inte fungera jobba som väktare då?
Senast redigerad av Pizzeria-Vetarn 2014-12-07 kl. 03:47.
Citera
2014-12-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzeria-Vetarn
En som jobbade på Svensk bevakningstjänst ska tydligen klottrat i unga dagar, halv känd local hero på någon av dom tre linjerna i Stockholm. Tydligen gick det bra för honom med att jobba på tunnelbanan så varför skulle det inte fungera jobba som väktare då?
Alla är väl värda en andra chans?
Citera
2014-12-09, 11:32
Medlem
njekss avatar
Citat:

Om du lever för denna skiten är väl ditt största problem att ens fixa ett jobb och behålla det överhuvudtaget, om du är väktare eller inte spelar väl ingen roll. Ett liten rolig grejj kan också vara att försöka hålla ditt CV längre än ditt brottsregister, tävlingen börjar nu. Lycka till.
Citera
2014-12-09, 16:36
Medlem
Chromekillers avatar
Man får inte jobba som tunnelbanneväktare eller för commuter security group om du har torskat för narkotika/skadegörelse igentligen ska du vara helt ostraffad för allt men kan ges fri och få jobbet på t.e.x securitas/g4s om du har torskat för misshandel t.e.x.

källa när det gäller csg :http://www.commutersecurity.se/lediga-tjanster.html
eftersom alla är så kräsna och aldrig tror på folk när man inte har källor.
ha ett trevligt jobb på securitas..
Citera
2014-12-09, 23:39
Medlem
njekss avatar
Citat:
haha oroa dig inte är inte en somalier, att kalla en hel befolkning för dum är nog lite överdrivet tycker jag

En bekant jobbar på Securitas och tycker det är tråkigt och segt. Jag hade nog inte velat ha hans jobb iallafall, visserligen finns det säkert olika uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in