Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Jag skall försöka utreda din dynga:
Nu påstår du ("tippar") att en av ägarna själv kan bli vinnaren. Då återstår det att se om det blir så. Blir det inte så kan man börja undra vad alla andra åsikter om denna person är värd.
På vilket sätt skall en resa till Frankrike finansieras av skattemedel?
Jag reggade mig och loggade in. Det finns inte mycket att se. Får i så fall börja posta. Men det finns en överblicksruta och där står det att det finns "620,776 Posts".
- Hur många krävs det för att det skall bli så mycket poster på så kort tid?
- Hur många poster är gjorda per reggad?
- Hur många reggade postar inte?
Jag påstår att det krävs ordentligt mycket folk för att få ihop så mycket poster på så kort tid. Det låter inte alls orimligt med flera hundra tusen medlemmar.
Vi har en website som hävdar att de har si och så många medlemmar, varför skulle någon göra detta? "Affärsidén" med websiten är att man ska registrera sig: posta – dela – göra pengar (Post – Share – Profit)
Exakt var pengarna ska komma från är oklart. Men någon sorts MLM /Pyramid verkar vara aktuell.
När vi går in på
http://pimboo.com/blog/ ser vi en hel del poster, 99,99% av dessa är nonsensinlägg.
Även jag har registrerat mig, dessvärre får jag oräkneliga databas-errors, men lyckades till slut komma in efter 45 minuters försök att ladda sidorna.
(Varning när man registrerar sig
https://support.mozilla.org/t5/Protect-your-privacy/Insecure-password-warning-in-Firefox/ta-p/27861 )
Som du säger ser man en räknare av poster:
WordPress 4.7 running PricerrTheme theme.
621,424 Posts
Man ser de senaste inläggen/posterna:
Recently Published
http://pimboo.com/how-to-obtain-gordon-ramsay-dash-cheat-electrical-generator/
Utdrag: ”Gordon Ramsay Dash is actually an activity where you regulate a restaurant. Essentially could be explain this similar to this: client involves bistro, purchases a food, as well as you should prep a meal as promptly as possible and also release this. At the starting point there is actually little consumers, as well as the recipes are actually basic sufficient thus there is actually not a problem, however with time increasing number of clients pertaining to your restaurant and dishes are harder to prepare. Absolutely beneficial is treatment gordon*ramsay dash gold*which promotes the activity.”
Today, 6:03 am*Learn the Best Ways To Play The Piano – The Most Incredible Piano Lessons
Utdrag: ”Numerous organizations choose to train new hires strictly on-the-job (OTJ). This can be an excellent practice if the line workers have the time to bring a new hire up to speed...
Today, 6:02 am*Learn the Best Ways To Play The Piano – The Most Incredible Piano Lessons
Utdrag: ”Numerous organizations choose to train new hires strictly on-the-job (OTJ)...
Today, 6:02 am*What You Can Do About Camping Stuff Starting In The Next Ten Minutes
Today, 6:02 am*All You Need To Know About The Patterned Eyelet Curtains
Det ser ut som autokreerade inlägg med liten, eller ingen, substans med länkar till andra sidor med samma innehåll.
Antalet artiklar/bloginlägg/poster kan säkert stämma, men utan reelt innehåll förutom några enstaka inlägg om grantiporten, pimboos förträfflighet och aktuella händelser av någon som kallar sig Thony.
Efter en stund blev det tvärstopp och antalet databasfel gjorde att jag inte kom in någonstans.
Jag laddade även ner chrome-tillägget Pimboo Money Plugin men lyckades inte att logga in.
Testade med Firefox och Chrome. Rättigheter som du ger tillägget: ”Read and change all your data on the websites you visit” Njea, avinstallerar det, speciellt när det inte finns någon information om vad tillägget skall vara till för. (vad jag sett)
Summan av kardemumman:
En website (baserat på Wordpress) ägs av en välkänd person inom vissa kretsar. Denna person hävdar att websiten har stora mängder medlemmar.
Alexa och similarweb (med alla nackdelar de kan tänkas ha) visar att antalet besökare vida understiger antalet medlemmar som uppges.
Information om vilka fördelar som ett medlemskap ger är diffus (Registrera - dela = stålars).
När vi ser på de bloginlägg som gjorts ser vi att (uppskattningsvis) 99,99% av dessa är utan något reellt innehåll.
Verkligt incitament för att registrera sig saknas.
Den sociala aspekten verkar saknas helt, en website som endast verkar finnas till för att publicera ordmassor på en blog.
För att vara ett internetbaserat socialt nätverk finns inga spår av denna på andra sociala träffpunkter, diskussionsgrupper eller sökmotorer.
https://twitter.com/pimboosocial - 6 tweets totalt - två retweets av en Thony.
https://www.facebook.com/pimboosocial/ - 6 uppdateringar - två betyg (5) en av dessa från en Tony N
bing - sökresultat 7070 (en hel del gäller pimboon.com)
google - sökresultat 16300 (en hel del är träffar på nonsensbloggarna som länkas från andra sidor)
Youtube - Pimboo har en publicerad video. Den har setts av 140 personer.
Pimboo money plugin - som man får klara besked att installera efter registrering har ett 20-tal nedladdningar på android market.
Antalet uppgivna medlemmar skulle vara omöjligt om man måste registrera sig på
www.pimboo.com då inget tyder på att sidan verkligen haft så många besökare, även om var enda av besökarna skulle vara ny och registrera sig för att sedan inte besöka sidan igen.
Att både websiten och plug-innen inte verkar fungera låter vi vara okommenterat i detta då det inte har med antalet registrerade medlemmar att göra.