2017-04-10, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enona
Ackeson lev gärna kvar i din bubbla om en rosa fluffig värld men ingen letar fel på medmänniskor här utan på företag och huvudpersoner som inte har för avsikt att driva bolag utan att blåsa framförallt staten på pengar.
Jag lever hellre i en rosa bubbla än att jag sprider dynga om andra. Så, sprid du dynga åt Luffa-bluffa, det klär dig.
Citera
2017-04-10, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enona
Nu meddelar TN att medlem nummer en miljon på Pimboo närmar sig och att denne skall belönas med en resa till Frankrike. Jag tippar på att TN själv blir vinnaren och tar med sig familjen på en skattefinansierad liten semester. Det skulle vara intressant att veta hur många medlemmar Pimboo har i verkligheten och jämföra med de utopiska siffrorna.

Jag skall försöka utreda din dynga:
Nu påstår du ("tippar") att en av ägarna själv kan bli vinnaren. Då återstår det att se om det blir så. Blir det inte så kan man börja undra vad alla andra åsikter om denna person är värd.
På vilket sätt skall en resa till Frankrike finansieras av skattemedel?

Jag reggade mig och loggade in. Det finns inte mycket att se. Får i så fall börja posta. Men det finns en överblicksruta och där står det att det finns "620,776 Posts".
- Hur många krävs det för att det skall bli så mycket poster på så kort tid?
- Hur många poster är gjorda per reggad?
- Hur många reggade postar inte?

Jag påstår att det krävs ordentligt mycket folk för att få ihop så mycket poster på så kort tid. Det låter inte alls orimligt med flera hundra tusen medlemmar.
Senast redigerad av Ackeson 2017-04-10 kl. 02:02.
Citera
2017-04-10, 06:55
Medlem
I den så kallade överblicken finns öven en karta där geografisk plats där de senaste posterna registrerats. Det är en rullande karta med platserna i samma följd så överblicken kan du avfärda som bluff.
Att resan skulle vara skattefinansierad baserar jag på att TN inte uppskattar att göra rätt för sig. Han har dels en skatteskuld modell större och sedan har han undanhållit skatt genom alla otaliga bolag som försatts i konkurs. Allt han gör är skattefinansierat utan att jag tror han själv förstår det.
Citera
2017-04-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Nu påstår du ("tippar") att en av ägarna själv kan bli vinnaren. Då återstår det att se om det blir så. Blir det inte så kan man börja undra vad alla andra åsikter om denna person är värd.

Jag reggade mig och loggade in. Det finns inte mycket att se. Får i så fall börja posta. Men det finns en överblicksruta och där står det att det finns "620,776 Posts".

Jag påstår att det krävs ordentligt mycket folk för att få ihop så mycket poster på så kort tid. Det låter inte alls orimligt med flera hundra tusen medlemmar.

Ditt patetiska patrask och klappmongo...

Inse att Pimboo inte är värt ett piss , och endast är skit...

1) Pimboo.com -> Database Error , det är ju verkligen förtroende ingivande....
2) http://www.rank2traffic.com/pimboo.com -> Oj , 1 Miljon användare som är inne på en hemsida 6.000 gånger totalt på en månad - dessutom skall du se till ett års besök och då kanske till och med du inser att "antalet användare" är bara en bluff siffra. Om du inte inser det , så kanske du skall ställa frågan till dig själv , du kunde skapa en användare utan problem - du kan även skapa flera stycken utan koll , och då blir siffran inte 1 Miljon längre...
3) Pimboo hanteras annars i en separat tråd , (FB) Pimboo AB
Men jag skrev också ett svar på hur värdelöst Pimboo är i följande inlägg...
(FB) Granitporten AB, Realxiq, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag /Mod

Skräp och skit och bara ytterligare ett luftslott
Citera
2017-04-10, 11:00
Medlem
Citat:

Vi har en website som hävdar att de har si och så många medlemmar, varför skulle någon göra detta? "Affärsidén" med websiten är att man ska registrera sig: posta – dela – göra pengar (Post – Share – Profit)
Exakt var pengarna ska komma från är oklart. Men någon sorts MLM /Pyramid verkar vara aktuell.

När vi går in på http://pimboo.com/blog/ ser vi en hel del poster, 99,99% av dessa är nonsensinlägg.

Även jag har registrerat mig, dessvärre får jag oräkneliga databas-errors, men lyckades till slut komma in efter 45 minuters försök att ladda sidorna.
(Varning när man registrerar sig https://support.mozilla.org/t5/Protect-your-privacy/Insecure-password-warning-in-Firefox/ta-p/27861 )

Som du säger ser man en räknare av poster:

WordPress 4.7 running PricerrTheme theme.
621,424 Posts
Man ser de senaste inläggen/posterna:

Recently Published
http://pimboo.com/how-to-obtain-gordon-ramsay-dash-cheat-electrical-generator/
Utdrag: ”Gordon Ramsay Dash is actually an activity where you regulate a restaurant. Essentially could be explain this similar to this: client involves bistro, purchases a food, as well as you should prep a meal as promptly as possible and also release this. At the starting point there is actually little consumers, as well as the recipes are actually basic sufficient thus there is actually not a problem, however with time increasing number of clients pertaining to your restaurant and dishes are harder to prepare. Absolutely beneficial is treatment gordon*ramsay dash gold*which promotes the activity.”

Today, 6:03 am*Learn the Best Ways To Play The Piano – The Most Incredible Piano Lessons
Utdrag: ”Numerous organizations choose to train new hires strictly on-the-job (OTJ). This can be an excellent practice if the line workers have the time to bring a new hire up to speed...

Today, 6:02 am*Learn the Best Ways To Play The Piano – The Most Incredible Piano Lessons
Utdrag: ”Numerous organizations choose to train new hires strictly on-the-job (OTJ)...

Today, 6:02 am*What You Can Do About Camping Stuff Starting In The Next Ten Minutes

Today, 6:02 am*All You Need To Know About The Patterned Eyelet Curtains

Det ser ut som autokreerade inlägg med liten, eller ingen, substans med länkar till andra sidor med samma innehåll.
Antalet artiklar/bloginlägg/poster kan säkert stämma, men utan reelt innehåll förutom några enstaka inlägg om grantiporten, pimboos förträfflighet och aktuella händelser av någon som kallar sig Thony.

Efter en stund blev det tvärstopp och antalet databasfel gjorde att jag inte kom in någonstans.

Jag laddade även ner chrome-tillägget Pimboo Money Plugin men lyckades inte att logga in.
Testade med Firefox och Chrome. Rättigheter som du ger tillägget: ”Read and change all your data on the websites you visit” Njea, avinstallerar det, speciellt när det inte finns någon information om vad tillägget skall vara till för. (vad jag sett)

Summan av kardemumman:
En website (baserat på Wordpress) ägs av en välkänd person inom vissa kretsar. Denna person hävdar att websiten har stora mängder medlemmar.
Alexa och similarweb (med alla nackdelar de kan tänkas ha) visar att antalet besökare vida understiger antalet medlemmar som uppges.
Information om vilka fördelar som ett medlemskap ger är diffus (Registrera - dela = stålars).
När vi ser på de bloginlägg som gjorts ser vi att (uppskattningsvis) 99,99% av dessa är utan något reellt innehåll.
Verkligt incitament för att registrera sig saknas.
Den sociala aspekten verkar saknas helt, en website som endast verkar finnas till för att publicera ordmassor på en blog.
För att vara ett internetbaserat socialt nätverk finns inga spår av denna på andra sociala träffpunkter, diskussionsgrupper eller sökmotorer.

https://twitter.com/pimboosocial - 6 tweets totalt - två retweets av en Thony.
https://www.facebook.com/pimboosocial/ - 6 uppdateringar - två betyg (5) en av dessa från en Tony N
bing - sökresultat 7070 (en hel del gäller pimboon.com)
google - sökresultat 16300 (en hel del är träffar på nonsensbloggarna som länkas från andra sidor)
Youtube - Pimboo har en publicerad video. Den har setts av 140 personer.
Pimboo money plugin - som man får klara besked att installera efter registrering har ett 20-tal nedladdningar på android market.

Antalet uppgivna medlemmar skulle vara omöjligt om man måste registrera sig på www.pimboo.com då inget tyder på att sidan verkligen haft så många besökare, även om var enda av besökarna skulle vara ny och registrera sig för att sedan inte besöka sidan igen.

Att både websiten och plug-innen inte verkar fungera låter vi vara okommenterat i detta då det inte har med antalet registrerade medlemmar att göra.
Citera
2017-04-10, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Ditt patetiska patrask och klappmongo...

Inse att Pimboo inte är värt ett piss , och endast är skit...

1) Pimboo.com -> Database Error , det är ju verkligen förtroende ingivande....
2) http://www.rank2traffic.com/pimboo.com -> Oj , 1 Miljon användare som är inne på en hemsida 6.000 gånger totalt på en månad - dessutom skall du se till ett års besök och då kanske till och med du inser att "antalet användare" är bara en bluff siffra. Om du inte inser det , så kanske du skall ställa frågan till dig själv , du kunde skapa en användare utan problem - du kan även skapa flera stycken utan koll , och då blir siffran inte 1 Miljon längre...
3) Pimboo hanteras annars i en separat tråd , (FB) Pimboo AB
Men jag skrev också ett svar på hur värdelöst Pimboo är i följande inlägg...
(FB) Granitporten AB, Realxiq, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag /Mod

Skräp och skit och bara ytterligare ett luftslott
För det första vet jag inget om Pimboo, vet inte om det är bluff eller verklighet. Vet inte ens vad det är till för men:

1) Database error kan man få av att det går in för många på en gång. Jag uppdaterade sidan när jag fick detta fel och den öppnades.

2) Jag har tidigare beskrivit varför tredjepartstrafikmätare inte fungerar. Jag talade med en IT-expert och han beskrev det jag skrev. Sådana räknare kan visa både mer eller mindre och flera av dem visar inte ens samma siffror. Ni betonade tidigare att det är en bluff för de har väldigt lite besökare. De hade då mycket mer besökare än vad ni angav. Lögn alltså.
Flashback har unika 35.000 besökare per dag men Alexa säger att det är en kvarts miljon.
Aftonbladet har 250.000-450.000 unika besökare per dag men Alexa säger mer än 1 milj.
IT-expertens egna hemsida visar Alexa 50 unika besökare medan den egentligen har mycket mer än så. Alexas besöksuppgifter stämmer alltså inte, speciellt inte om du använder en Wordpressblogg med endast en egen räknare. Alexa använder sig av Googles räknare men då måste Gogglekoden vara installerad på hemsidan. Om den inte är det visar Alexa allt från 0 besökare till ett litet slumpmässigt antal. Se gärna det andra svaret, det är mer fylligt.

I övrigt:

"Ditt patetiska patrask och klappmongo..."
Det skulle vara intressant att träffa dig över en kopp kaffe, tror jag inte du skulle använda så barnsliga utryck då. Du börjar mer och mer bli en riktig näthatare med näthataruttryck. Därför tycker jag att du skall fortsätta att hänga här för det är på Flashback idioterna finns.
Citera
2017-04-10, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Vi har en website som hävdar att de har si och så många medlemmar, varför skulle någon göra detta? "Affärsidén" med websiten är att man ska registrera sig: posta – dela – göra pengar (Post – Share – Profit)
Exakt var pengarna ska komma från är oklart. Men någon sorts MLM /Pyramid verkar vara aktuell.

När vi går in på http://pimboo.com/blog/ ser vi en hel del poster, 99,99% av dessa är nonsensinlägg.

Även jag har registrerat mig, dessvärre får jag oräkneliga databas-errors, men lyckades till slut komma in efter 45 minuters försök att ladda sidorna.
(Varning när man registrerar sig https://support.mozilla.org/t5/Protect-your-privacy/Insecure-password-warning-in-Firefox/ta-p/27861 )

bla bla bla osv

Jag uppdaterade en enda gång så försvann errors. Väntade inte alls 45 min och det gjorde inte du heller för jag tror inte alls på att du lägger ner så mycket tid på det.

Det huvudsakliga budskapet i ditt inlägg är att de uppger mycket fler besökare än de har. Visa mig var de uppger detta!
Jag har letat men kan inte alls hitta några sådana uppgifter.
Citera
2017-04-10, 11:41
Medlem
Citat:
Jag uppdaterade en enda gång så försvann errors. Väntade inte alls 45 min och det gjorde inte du heller för jag tror inte alls på att du lägger ner så mycket tid på det.

Det huvudsakliga budskapet i ditt inlägg är att de uppger mycket fler besökare än de har. Visa mig var de uppger detta!
Jag har letat men kan inte alls hitta några sådana uppgifter.

Du kan vara helt säker på vad jag säger. Hade en ledig morgon och gick igenom websidan och felet gällde inte bara att gå in på pimboo.com utan även på blog-inläggen.

Nej, nu hittar du bara på. Jag pratar om medlemmar, men för att registrera sig måste man besöka sidan, och det ena följer det andra. Utan en miljon besökare kan man inte ha en miljon medlemmar då registrering av medlem sker via hemsidan.
Citera
2017-04-10, 11:45
Medlem
Citat:
För det första vet jag inget om Pimboo, vet inte om det är bluff eller verklighet. Vet inte ens vad det är till för men:

1) Database error kan man få av att det går in för många på en gång. Jag uppdaterade sidan när jag fick detta fel och den öppnades.

2) Jag har tidigare beskrivit varför tredjepartstrafikmätare inte fungerar. Jag talade med en IT-expert och han beskrev det jag skrev. Sådana räknare kan visa både mer eller mindre och flera av dem visar inte ens samma siffror. Ni betonade tidigare att det är en bluff för de har väldigt lite besökare. De hade då mycket mer besökare än vad ni angav. Lögn alltså.
Flashback har unika 35.000 besökare per dag men Alexa säger att det är en kvarts miljon.
Aftonbladet har 250.000-450.000 unika besökare per dag men Alexa säger mer än 1 milj.
IT-expertens egna hemsida visar Alexa 50 unika besökare medan den egentligen har mycket mer än så. Alexas besöksuppgifter stämmer alltså inte, speciellt inte om du använder en Wordpressblogg med endast en egen räknare. Alexa använder sig av Googles räknare men då måste Gogglekoden vara installerad på hemsidan. Om den inte är det visar Alexa allt från 0 besökare till ett litet slumpmässigt antal. Se gärna det andra svaret, det är mer fylligt.

I övrigt:

"Ditt patetiska patrask och klappmongo..."
Det skulle vara intressant att träffa dig över en kopp kaffe, tror jag inte du skulle använda så barnsliga utryck då. Du börjar mer och mer bli en riktig näthatare med näthataruttryck. Därför tycker jag att du skall fortsätta att hänga här för det är på Flashback idioterna finns.

1) Database error skall du ö.h.t. inte få om du har en seriös sida - det är poängen.
Det handlar inte om att för många går in på en gång. Det handlar om att sidan är helt felbyggd
och den som administrerar sidan måste korrigera koden.

Det vill säga - Pimboo.com är inte seriöst någonstans..

2) Vad din "IT-Expert" jiddrar om kan du hålla för dig själv - för jag hoppas du inser hur patetiskt ditt svar är , när du säger emot dig själv...

Flashback har 35.000 unika besökare - men Alexa säger 250.000
(Not: 7 gånger "MER" på Alexa)

Aftonbladet har 250.000 unika besökare - men Alexa säger 1 Miljon
(Not: 4 gånger "MER" på Alexa)

Pimboo.com har xxx unika besökare - men Alexa säger 6.000
Då tar vi lägsta enligt ditt inlägg = 6000/4 = 1500 unika besökare på 1 månad...

Så det var ett bra inlägg av dig där du med hjälp av din "IT Expert" bevisar att pimboo.com är absolut ingenting annat än ett luftslott som man inte skall bemöda sig att bry sig om över huvud taget. Bara ytterligare ett företag som Tony Norelli försöker blåsa upp och lura folk & staten på pengar igenom.

3) Eftersom du försöker förespråka en sida , vars idé är Ponzi upplägg /Pyramidspel så kommer jag att fortsätta kalla dig klappmongo - precis som jag kallar alla klappmongon som försöker få folk att gå med i "Emgoldex , Onecoin , Vemma , Swisscoin o.s.v.". Man kan även lägga in Pimboo i detta när man läst "det finstilta" om bonusar m.m.
Citera
2017-04-10, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Du kan vara helt säker på vad jag säger. Hade en ledig morgon och gick igenom websidan och felet gällde inte bara att gå in på pimboo.com utan även på blog-inläggen.

Nej, nu hittar du bara på. Jag pratar om medlemmar, men för att registrera sig måste man besöka sidan, och det ena följer det andra. Utan en miljon besökare kan man inte ha en miljon medlemmar då registrering av medlem sker via hemsidan.
Fortfarande visar du inte var de skriver hur mycket besökare de har.
Citera
2017-04-10, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1) Database error skall du ö.h.t. inte få om du har en seriös sida - det är poängen.
Det handlar inte om att för många går in på en gång. Det handlar om att sidan är helt felbyggd
och den som administrerar sidan måste korrigera koden.

Det vill säga - Pimboo.com är inte seriöst någonstans..

2) Vad din "IT-Expert" jiddrar om kan du hålla för dig själv - för jag hoppas du inser hur patetiskt ditt svar är , när du säger emot dig själv...

Flashback har 35.000 unika besökare - men Alexa säger 250.000
(Not: 7 gånger "MER" på Alexa)

Aftonbladet har 250.000 unika besökare - men Alexa säger 1 Miljon
(Not: 4 gånger "MER" på Alexa)

Pimboo.com har xxx unika besökare - men Alexa säger 6.000
Då tar vi lägsta enligt ditt inlägg = 6000/4 = 1500 unika besökare på 1 månad...

Så det var ett bra inlägg av dig där du med hjälp av din "IT Expert" bevisar att pimboo.com är absolut ingenting annat än ett luftslott som man inte skall bemöda sig att bry sig om över huvud taget. Bara ytterligare ett företag som Tony Norelli försöker blåsa upp och lura folk & staten på pengar igenom.

3) Eftersom du försöker förespråka en sida , vars idé är Ponzi upplägg /Pyramidspel så kommer jag att fortsätta kalla dig klappmongo - precis som jag kallar alla klappmongon som försöker få folk att gå med i "Emgoldex , Onecoin , Vemma , Swisscoin o.s.v.". Man kan även lägga in Pimboo i detta när man läst "det finstilta" om bonusar m.m.

Alexa visar både för mycket och för lite beroende på om de har Googles räknare installerad.
Pimboo är en wordpressblogg. Koden är skriven av Wordpress utvecklare och de kan sin sak får man förmoda. Plugin är skrivna av deras respektive programmerare. Man gör ingen egen kod till Wordpress (om man inte är programmerare).

Jag har aldrig sett sådana fel tidigare för en Wordpressblogg men så har jag aldrig haft en så stor databas. Det var dock längesedan jag hade en blogg så det kan ha ändrats.

Var förespråkar jag en hemsida?
Jag börjar förstå hur ni fungerar. Om man försöker förklara en sak då får ni det till att man "förespråkar" detta. Jag förespråkar inget alls. Det jag gör är att kritisera er för att på tok för lättvindigt hänga ut folk med namn och personuppgifter. Man kan undra varför samma grupp personer på sida efter sida hänger ut samma grupp personer hela tiden. Jag påstår att ni är duperade av Luffa-bluffa som har en agenda som bygger på avundsjuka mot vissa personer.

Luffa-bluffa med sin drönarsvans, ni är drönarna i svansen!
Citera
2017-04-10, 12:16
Medlem
Citat:
Fortfarande visar du inte var de skriver hur mycket besökare de har.

Så? jag pratar om antalet möjliga medlemmar. Vad är det du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in