Citat:
Ursprungligen postat av
Luffa
Kära, Ackeson: Ett odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB igår gick ut med ett pressmeddelande:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/realxiq-testar-processen-1887411
Där påstås dels att bolaget 2016 förvärvade "ett projekt" på Ljusterö, dels att försäljningen av dessa tre bostadsrätter "pågått en kort tid med lyckat resultat".
Ett lika odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB inte äger den aktuella fastigheten och heller inte sålt en enda av de tre bostadsrätterna.
Att sprida rena lögner i officiella pressmeddelanden är inte seriöst någon dag i veckan, men likväl illustrerar det alldeles tydligt hur tankarna går bland bolagets företrädare med Thony Norelli i spetsen.
Där är minst lika oseriöst av signaturen Ackeson att försvara dessa försäljningsmetoder.
Jag försvarar inget! Du missförstår helt min agenda!
Jag tycker man skall lägga av med att namnge personer och kalla dem för brottslingar på olika sätt.
Vad det gäller det ni skrivit om har inga som helst bevis visats att ni har rätt. Det är bara en massa gissningar, halvsanningar och lögner som blandas med sanningar som gör att lögner och halvsanningar ser ut som om det ni påstår är helt sant. Problemet ät att det saknas en bunt fällande domar som säger att ni har rätt.
Vad det gäller den specifika fastigheten du skriver om vet vare sig du eller jag hur det förhåller sig på den punkten. Jag sålde förra månaden en lägenhet. Den gick för 2,8 miljoner. Jag hade inga skulder på den alls för det var inte min lägenhet. Jag kunde gått ut i ekonomisk media och skrivit att jag sålt den med adress och allt. Då kunde Luffa-bluffa bluffa igen och skriva att "Ackeson ljuger för det är inte hans lägenhet!", "hur kan han sälja något han inte äger?" osv.
Sanningen är att ägaren är i södra Europa och jobbar. Han skrev en fullmakt till mig så att jag kunde sälja den. Jag kan inte sno några pengar för mäklaren ordnar allt med det ekonomiska.
Så, vad vet du hur deras affärer ser ut? Vad vet du om ombudsförfarande? Känner du till att det sällan framgår om någon är ombud? Vet du att flera affärer går till på det viset? Det är kanske så de gör!