2017-03-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Är du spekulant? Om inte, varför bryr du dig överhuvudtaget om vem som äger en fastighet eller varför ingen ännu köpt osv? Något mer ointressant finns inte!
Du kanske är avundsjuk och känner ditt kall att dra dessa personer in i internets anus för att försvåra för dem att göra affärer?

Kära, Ackeson: Ett odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB igår gick ut med ett pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/realxiq-testar-processen-1887411
Där påstås dels att bolaget 2016 förvärvade "ett projekt" på Ljusterö, dels att försäljningen av dessa tre bostadsrätter "pågått en kort tid med lyckat resultat".
Ett lika odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB inte äger den aktuella fastigheten och heller inte sålt en enda av de tre bostadsrätterna.
Att sprida rena lögner i officiella pressmeddelanden är inte seriöst någon dag i veckan, men likväl illustrerar det alldeles tydligt hur tankarna går bland bolagets företrädare med Thony Norelli i spetsen.
Där är minst lika oseriöst av signaturen Ackeson att försvara dessa försäljningsmetoder.
Citera
2017-03-31, 11:47
Medlem
Mytomanen och bedragaren Thony Norelli fortsätter att sväva i det blå...
Ytterligare ett exempel på hans vilda fantasi är detta: http://thonynorelli.com/home/
Norelli ger alltså sken av att han har ett projekt på gång i Fellingsbro, inom ramen för påhittade "Den goda bostaden".
Men ett samtal med Samhällsbyggnad Bergslagen, gemensam förvaltningen för fyra kommuner i norra Örebro län, ger vid handen att ingen känner till "projektet".
+ Någon markanvisning till Norelli eller Svenska hyresbostäder Folkhemmet AB har inte skett.
+ Något bygglov har inte sökts, varesig av Norelli eller Svenska hyresbostäder Folkhemmet AB. Inte heller av något annat bolag i sfären runt Norelli.
+ Gatunamnet Järnvägsgatan existerar inte i Fellingsbro.
Citera
2017-03-31, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det är inte affärsidén som sådan som är problemet, utan sättet som den här gruppen gör det på. Baserat på deras historik! Det är inte omöjligt att de någon gång faktiskt kommer att genomföra något som är seriöst, och var och en som vill göra affärer med dem får ju göra sin egen bedömning av just den affären. De bör dock ha tillgång till historiken, då den är en högst relevant faktor i riskbedömningen.

Som jag skrivit tidigare, är den här gruppen knappast ensam om att agera på det här sättet. Sverige är tyvärr ett rätt bra ställe att agera på om man vill ägna sig åt liknande verksamhet. För min del hoppas jag att alla sådana konstellationer blir genomlysta på motsvarande sätt. Liksom jag önskar att myndigheterna kunde lägga mera resurser på utredningar, och att relevanta lagar uppdateras så att det blir enklare att komma åt personerna bakom företagen.
Det företag jag relaterade till får stående ovationer i Svensk ekonomimedia.
Citera
2017-03-31, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Kära, Ackeson: Ett odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB igår gick ut med ett pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/realxiq-testar-processen-1887411
Där påstås dels att bolaget 2016 förvärvade "ett projekt" på Ljusterö, dels att försäljningen av dessa tre bostadsrätter "pågått en kort tid med lyckat resultat".
Ett lika odiskutabelt faktum är att RealX IQ AB inte äger den aktuella fastigheten och heller inte sålt en enda av de tre bostadsrätterna.
Att sprida rena lögner i officiella pressmeddelanden är inte seriöst någon dag i veckan, men likväl illustrerar det alldeles tydligt hur tankarna går bland bolagets företrädare med Thony Norelli i spetsen.
Där är minst lika oseriöst av signaturen Ackeson att försvara dessa försäljningsmetoder.
Jag försvarar inget! Du missförstår helt min agenda!
Jag tycker man skall lägga av med att namnge personer och kalla dem för brottslingar på olika sätt.
Vad det gäller det ni skrivit om har inga som helst bevis visats att ni har rätt. Det är bara en massa gissningar, halvsanningar och lögner som blandas med sanningar som gör att lögner och halvsanningar ser ut som om det ni påstår är helt sant. Problemet ät att det saknas en bunt fällande domar som säger att ni har rätt.

Vad det gäller den specifika fastigheten du skriver om vet vare sig du eller jag hur det förhåller sig på den punkten. Jag sålde förra månaden en lägenhet. Den gick för 2,8 miljoner. Jag hade inga skulder på den alls för det var inte min lägenhet. Jag kunde gått ut i ekonomisk media och skrivit att jag sålt den med adress och allt. Då kunde Luffa-bluffa bluffa igen och skriva att "Ackeson ljuger för det är inte hans lägenhet!", "hur kan han sälja något han inte äger?" osv.
Sanningen är att ägaren är i södra Europa och jobbar. Han skrev en fullmakt till mig så att jag kunde sälja den. Jag kan inte sno några pengar för mäklaren ordnar allt med det ekonomiska.

Så, vad vet du hur deras affärer ser ut? Vad vet du om ombudsförfarande? Känner du till att det sällan framgår om någon är ombud? Vet du att flera affärer går till på det viset? Det är kanske så de gör!
Citera
2017-03-31, 23:23
Medlem
Citat:
Det företag jag relaterade till får stående ovationer i Svensk ekonomimedia.
Och precis som jag skrev, så är det inte affärsmodellen som är problemet. Så vad vill du egentligen ha sagt med det jag citerade? Jag har i alla fall inte påstått att det bolag du hänvisar till inte skulle vara seriösa (det skulle dessutom vara omöjligt, eftersom jag inte ens vet vilket bolag det handlar om).

Men om det nu är så att deras affärsmodell är liknande den som de i tråden omtalade bolagen har, så kan man ju kanske fundera på hur det kommer sig att dessa bolag inte får stående ovationer i samma medier? Det kan ju inte ha med affärsmodellen att göra då, i alla fall. Men vem vet, kanske det kommer något repotage framöver?
Citera
2017-04-01, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Och precis som jag skrev, så är det inte affärsmodellen som är problemet. Så vad vill du egentligen ha sagt med det jag citerade? Jag har i alla fall inte påstått att det bolag du hänvisar till inte skulle vara seriösa (det skulle dessutom vara omöjligt, eftersom jag inte ens vet vilket bolag det handlar om).

Men om det nu är så att deras affärsmodell är liknande den som de i tråden omtalade bolagen har, så kan man ju kanske fundera på hur det kommer sig att dessa bolag inte får stående ovationer i samma medier? Det kan ju inte ha med affärsmodellen att göra då, i alla fall. Men vem vet, kanske det kommer något repotage framöver?
Det kanske beror på att de är så små och att de bara låter initierade vara med. Det kan ju också bero på att det finns äckliga kryp på nätet som sprider lögner om dem så att de gett upp tanken på att sprida sin affärsidé till vanligt folk.
Citera
2017-04-01, 01:04
Medlem
Citat:
Vad det gäller den specifika fastigheten du skriver om vet vare sig du eller jag hur det förhåller sig på den punkten.

Jo, det var precis vad jag visade. Här kommer utdraget från Fastighetsregistret igen: https://minfil.org/I6rdz3b1b0/170330__ster_ker_Inneby_3-85.pdf

Men det kanske förhåller sig som Du antyder, det vill säga att Thony Norellis springpojke Tomas Andersson är just en springpojke.
I så fall frågar man sig varför det är på det viset, att Tomas Andersson bara är bulvan för den "rätte" ägaren? Och vem är den rätte ägare?
Kan tänka mig att Thony Norelli är i behov av bulvaner, med tanke på miljonskulderna hos kronofogden.
Om han, som normala människor, själv stått för sitt ägande hade fogden lagt beslag på fastigheten för länge sedan.
Citera
2017-04-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Jo, det var precis vad jag visade. Här kommer utdraget från Fastighetsregistret igen: https://minfil.org/I6rdz3b1b0/170330__ster_ker_Inneby_3-85.pdf

Men det kanske förhåller sig som Du antyder, det vill säga att Thony Norellis springpojke Tomas Andersson är just en springpojke.
I så fall frågar man sig varför det är på det viset, att Tomas Andersson bara är bulvan för den "rätte" ägaren? Och vem är den rätte ägare?
Kan tänka mig att Thony Norelli är i behov av bulvaner, med tanke på miljonskulderna hos kronofogden.
Om han, som normala människor, själv stått för sitt ägande hade fogden lagt beslag på fastigheten för länge sedan.
Eller så är det bara en helt vanligt ombud, vilket verkar vara den rätta gissningen!
I vart fall kan man inte smutskasta folk på så lösa trådar som du gör. Det verkar som att själva smutskastandet är det du njuter av. Gå ut i naturen och njut av våren istället, det gör gott vid själen.
Citera
2017-04-01, 10:23
Medlem
Citat:
Eller så är det bara en helt vanligt ombud, vilket verkar vara den rätta gissningen!
I vart fall kan man inte smutskasta folk på så lösa trådar som du gör. Det verkar som att själva smutskastandet är det du njuter av. Gå ut i naturen och njut av våren istället, det gör gott vid själen.

Det signaturen Ackeson kallar "ombud" är inget annat än ett jävla mygel!
Om vi ska utgå från att Tomas Andersson i princip bara är ett namn på ett papper vad gäller Ljusteröfastigheten, precis som den gången han tvingades in i styrelserna för ett antal bolag, är syftet att Norelli & co av någon anledning vill dölja den verkliga ägaren.
Av vilken anledning?
Jag är dock inte ett dugg förvånad över tilltaget, det följer Norellis och den övriga bedragarligans väldokumenterade strategi.
Och Ackeson hakar på och kallar detta "ombud".
Patetiskt...
Citera
2017-04-02, 22:09
Bannlyst
Citat:
Det signaturen Ackeson kallar "ombud" är inget annat än ett jävla mygel!
Om vi ska utgå från att Tomas Andersson i princip bara är ett namn på ett papper vad gäller Ljusteröfastigheten, precis som den gången han tvingades in i styrelserna för ett antal bolag, är syftet att Norelli & co av någon anledning vill dölja den verkliga ägaren.
Av vilken anledning?
Jag är dock inte ett dugg förvånad över tilltaget, det följer Norellis och den övriga bedragarligans väldokumenterade strategi.
Och Ackeson hakar på och kallar detta "ombud".
Patetiskt...
Jag "hakar" inte på något. Jag har min egen uppfattning. Gällande ombudet är det var jag gissar.
Det är du som är patetisk som sitter hela dagar och letar fel på dina medmänniskor och skriver om de fel du inbillar dig att dom har, på Flashback dessutom. Patetiskt!
Citera
2017-04-07, 02:01
Medlem
Citat:
Jag "hakar" inte på något. Jag har min egen uppfattning. Gällande ombudet är det var jag gissar.
Det är du som är patetisk som sitter hela dagar och letar fel på dina medmänniskor och skriver om de fel du inbillar dig att dom har, på Flashback dessutom. Patetiskt!

Ackeson lev gärna kvar i din bubbla om en rosa fluffig värld men ingen letar fel på medmänniskor här utan på företag och huvudpersoner som inte har för avsikt att driva bolag utan att blåsa framförallt staten på pengar.
Citera
2017-04-08, 12:50
Medlem
Nu meddelar TN att medlem nummer en miljon på Pimboo närmar sig och att denne skall belönas med en resa till Frankrike. Jag tippar på att TN själv blir vinnaren och tar med sig familjen på en skattefinansierad liten semester. Det skulle vara intressant att veta hur många medlemmar Pimboo har i verkligheten och jämföra med de utopiska siffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in