2016-11-21, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
/../
Alltså samma dag som han ska vara ute ur den bostad han sedan 2013 ockuperat hos sin svärfar.
I och med att han inte lyckades skrapa ihop de erforderliga 6,75 miljonerna till den 15 november återstår nu bara att städa ut och flytta därifrån.
Så här ser det ut när bluffmakare nr ett, dvs Luffa jobbar.
För det första har inte huset ockuperats. Det är till och med beskrivits i en rättegång.
För det andra tror jag inte på något sätt att Luffa-Bluffa har tillgång till parets bankkonton och kan se om de har dessa pengar på kontot eller har tillgång till bankens lånehandlingar och kan se att det finns ett beviljat lån. Luffa Bluffa kan alltså inte veta detta men ändå skriver han det som om han vet.

Nu råkar jag veta hur det ligger till och det kan bli en överraskning!
Citera
2016-11-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Så här ser det ut när bluffmakare nr ett, dvs Luffa jobbar.
För det första har inte huset ockuperats. Det är till och med beskrivits i en rättegång.
För det andra tror jag inte på något sätt att Luffa-Bluffa har tillgång till parets bankkonton och kan se om de har dessa pengar på kontot eller har tillgång till bankens lånehandlingar och kan se att det finns ett beviljat lån. Luffa Bluffa kan alltså inte veta detta men ändå skriver han det som om han vet.
Nu råkar jag veta hur det ligger till och det kan bli en överraskning!

Men innan Norelli och hans familj kan betala svärfar för gården, vilket enligt uppgörelsen i tingsrätten skulle ha gjorts innan den 15 november, är det nog bäst att Thony Norelli gör sig skuldfri för den miljon han är skyldig Kronofogden.
Citera
2016-11-21, 17:09
Bannlyst
Citat:
Men innan xxxxx och hans familj kan betala svärfar för gården, vilket enligt uppgörelsen i tingsrätten skulle ha gjorts innan den 15 november,
Det finns inge uppgörelse att han skall betala innan den 15 November. Uppgörelsen säger i princip att om han väljer att inte betala den 15 November måste han lämna fastigheten och det förstår ju vilken idiot som helst. Det behöver inte förklaras och absolut inte inför öppenridå och absolut inte av dig.
Om jag vore han skulle jag definitivt inte köpa hus nära en Västerås oavsett. Jag hade valt att flytta bort från den staden. Hursom har du inte ett enda dugg med var han flyttar om han flyttar någon annanstans. Men min ryggmärg säger mig att du inte kan låta bli att lägga dig i sådant, det är så ni fungerar. Du kommer aldrig sluta förfölja denna familj. Det tråkiga är att folk runt dig inte fattar att de hjälper dig att förfölja och förstöra liv för en hel familj.
Citat:
är det nog bäst att xxxx xxxxx gör sig skuldfri för den miljon han är skyldig Kronofogden.
Vad har du med det att göra?
Hans skulder är hans och inte dina och vad han gör med sina skulder skall du bara skita i!
Citera
2016-11-21, 19:55
Medlem
Citat:
Det finns inge uppgörelse att han skall betala innan den 15 November. Uppgörelsen säger i princip att om han väljer att inte betala den 15 November måste han lämna fastigheten och det förstår ju vilken idiot som helst.

Jo, bäste Ackeson, det är precis vad som finns (min fetning).
Den 15 november skulle svärfadern ha haft 3,75 miljoner på sitt konto och hans lån i Handelsbanken på 3 miljoner skulle ha varit lösta.
Här kan Du, Ackeson, läsa uppgörelsen igen: https://minfil.org/Jas3q7b8bd/160913_Dom_tvistem_l_Norelli-Per_Larsson.pdf
Men inget av detta har Sofia Norelli och Thonys finska bolag, OY General energy Africa Ltd levt upp till. Alltså är det bara att packa ihop all bråte och dra!
OBS: Glöm inte ta med den gamla traktorn!

Citat:
Vad har du med det att göra?
Hans skulder är hans och inte dina och vad han gör med sina skulder skall du bara skita i!

Nu understryker Du igen att Du befinner Dig på sandlådenivå.
Frågan är i allra högsta grad relevant i tråden.
Hur kan Granitportens ledande företrädare, som har personliga skulder hos Krónofogden på över en miljon kronor kunna, visserligen genom ett bolag han kontrollerar, ha råd med en mångmiljonaffär?
Jag får inte ihop den ekvationen.
Citera
2016-11-21, 20:17
Bannlyst
Citat:
Jo, bäste Ackeson, det är precis vad som finns (min fetning).
Den 15 november skulle svärfadern ha haft 3,75 miljoner på sitt konto och hans lån i Handelsbanken på 3 miljoner skulle ha varit lösta.
Här kan Du, Ackeson, läsa uppgörelsen igen: https://minfil.com/Jas3q7b8bd/160913_Dom_tvistem_l_Per_Larsson.pdf
Men inget av detta har xxxx xxxxx och xxxxx finska bolag, OY General energy Africa Ltd levt upp till. Alltså är det bara att packa ihop all bråte och dra!
OBS: Glöm inte ta med den gamla traktorn!
Nu vill du ha det till att de slängs ut ur fastigheten för att de inte betalt.
Men så är det inte, det är därför jag skrev som jag gjorde. De har valt att inte längre bo nära den som förföljer dem. Dessutom, om det var jag som skulle köpa en fastighet av min svärfar, skulle jag genast backa ur den uppgörelsen om jag visste att han hånglade med den som förföljer mig och min familj. Fördjävligt, rent ut sagt!

Citat:
Nu understryker Du igen att Du befinner Dig på sandlådenivå.
Men herregud, läs tråden så skall du se vem som befinner sig på sandlådenivå.

Citat:
Frågan är i allra högsta grad relevant i tråden.
Hur kan Granitportens ledande företrädare, som har personliga skulder hos Krónofogden på över en miljon kronor kunna, visserligen genom ett bolag han kontrollerar, ha råd med en mångmiljonaffär?
Jag får inte ihop den ekvationen.
Nu skriver du igen på ett sätt som ger en känsla av en person som inte gör rätt för sig. Sanningen är att han precis nyligen fick en sådan skuld om det nu är en skuld. han kanske överklagar, vad vet jag. Hur skall han hinna betala skulden på denna korta tid? Det har alltså inget alls med att göra om han kan ta lån eller kontrollera ett företaga. Hur som helst har du inget med det att göra om du inte planerar att betala "skulden" viket du borde göra med tanke på allt olagligt förtal, kränkningar och lögner du fört ut om familjen offentligt. Skäms på dig!!

EDIT:
Hur hans eller andras ekvationer går ihop skall du högaktningsfullt skita i!
Citera
2016-11-21, 20:45
Medlem
Citat:
Nu skriver du igen på ett sätt som ger en känsla av en person som inte gör rätt för sig.

Precis! Det var Sofia Norelli och det finska bolaget OY General energy Africa Ltd, som tog det första steget mot det som resulterade i en förlikning. Detta genom att stämma svärfadern för att han påstods inte ha fullföljt affären.
Det Du vill säga, Ackeson, ska jag tolka det som att när väl Sofia Norelli och makens finska bolag genom tingsrätten fick klart för sig vad som gällde i affären, då backar dom ur med motiveringen att de är förföljda.
Nu räcker inte ens sandlådan till!
På vilket sätt är Thony och hans familj förföljda av svärfadern?
Ett sådant påstående tydliggör med all önskvärdhet misstanken om att vi har att göra med en gravt sjuk psykopat som ser spöken överallt!
Nej, det vore bättre om Thony Norelli lade krutet på sitt flaggskepp Granitporten och exempelvis såg till att hemsidan fungerar igen! Sett ur ett investerarperspektiv är det ingen bra startsignal att hemsidan inte fungerar.
Citera
2016-11-21, 21:23
Bannlyst
Citat:
Precis! Det var xxxxxxx och det finska bolaget OY General energy Africa Ltd, som tog det första steget mot det som resulterade i en förlikning. Detta genom att stämma svärfadern för att han påstods inte ha fullföljt affären.
Korrekt!
Citat:
Det Du vill säga, Ackeson, ska jag tolka det som att när väl xxxxxxx och makens finska bolag genom tingsrätten fick klart för sig vad som gällde i affären, då backar dom ur med motiveringen att de är förföljda.
Det är inte korrekt!
De backade ur därför en jävla journalist lär förfölja dem vad de än gör. I så måtto är det journalisten Håkan Slagbrand som stoppat affären. Då borde ju kramkompisen vara glad nu när han får behålla sin fastighet. Slutet gott, allt gott!

Citat:
Nu räcker inte ens sandlådan till!
Beror på hur stor du är!?
Citat:
På vilket sätt är xxxxx och hans familj förföljda av svärfadern?
Jag tror inte svärfadern förföljer sin dotter, det är alldeles bestämt Håkan Slagbrand som gör detta och det vet du för vad jag förstår har ni täta kontakter. Du hjälper honom med samma sak på Flashback.
Citat:
Ett sådant påstående tydliggör med all önskvärdhet misstanken om att vi har att göra med en gravt sjuk psykopat som ser spöken överallt!
Det är ett mycket vänligt uttryck i jämförelse med allt annat du spytt ur dig!
Citat:
Nej, det vore bättre om xxxxxxx lade krutet på sitt flaggskepp Granitporten och exempelvis såg till att hemsidan fungerar igen! Sett ur ett investerarperspektiv är det ingen bra startsignal att hemsidan inte fungerar.
Men det har väl inte du med att göra? Här i Skåne säger vi alltid "sköt du ditt så sköter jag mitt".
Orsaken till att den är nere känner du inte till och inte heller känner du till nästa stora steg de är på väg att ta. De har faktiskt lyckas dölja en hel del för dig.

Den där "grävande" journalisten Håkan Slagbrand är inte mycket att satsa på, byt vän att dela dina problem med. Kanske du skulle komma ur detta och leva ett normalt liv.

Hur går det med bevisen på kriminalitet?
Citera
2016-11-21, 21:42
Medlem
Citat:
Hur går det med bevisen på kriminalitet?
Det har i tråden postats bevis (dokumentation) på att åtminstone en utredning pågick så sent som under hösten. Nu påstår du, helt utan bevisning eller annan dokumentation, att den utredningen är nedlagd. Det brukar ju från vissa efterfrågas bevisning på allting, så kanske du kan visa dokumentation som styrker ditt påstående för en gångs skull?

Med det sagt, så är det mycket möjligt att utredningen är nedlagd - jag har inte kontrollerat och vet därför inte. Oavsett vilket, så skall man skilja på kriminella handlingar och att vara dömd för samma kriminalitet. En handling i sig blir varken mera eller mindre kriminell för att man åtalas för den (eller inte åtalas för den). Att man är juridiskt oskyldig tills dess att man är dömd, innebär inte att man inte kan ha begått handlingar som är kriminella.

I den aktuella tråden postas dokumentation på vad jag skulle kalla, i det minsta, indicier som pekar på att T.N ibland tar lite väl lätt på lagar och förordningar. Sen är det upp till var och en att göra sin egen bedömning om vad man anser är bevisat eller ej.

Edit: När det gäller hemsidan, så kan man konstatera att den främsta anledningen till att den inte längre går att nå, är att DNS-servern som är utpekad för domänen (Rackspace.com) inte längre ger svar för den här domänen. Det kontot är stängt eller avslutat, utan att man har pekat om domänen till en ny leverantör. Det är ju svårt att veta varför - men vilka skäl man skulle ha att medvetet göra så med en sida som åtminstone tidigare har riktat sig till potentiella och nuvarande aktieägare, det är faktiskt svårt att förstå.
Senast redigerad av cjh 2016-11-21 kl. 21:53.
Citera
2016-11-21, 21:52
Medlem
Citat:
Det är inte korrekt!
De backade ur därför en jävla journalist lär förfölja dem vad de än gör. I så måtto är det journalisten Håkan Slagbrand som stoppat affären.

Oj, den där "jävla journalisten" måste vara en mycket betydelsefull person, i och med att han nu till synes har satt stopp för Thony Norellis tilltänkta fastighetsaffär.
Med Norellis tidigare affärer i backspegeln tror jag istället att den "jävla journalisten" räddat svärfadern från att bli blåst i en fastighetsaffär:
+ Fråga bara Kurt Wikman i Hofors - när ska han få betalt av Norelli?
+ Fråga 90-årige Göran Lundberg - när ska han få betalt för aktierna i Högalid?
+ Var tog de 750 000 kronorna som Forward förenade bygg satte in på kontot i Varberg? Pengar som var avsedda för fakturabetalningar?
+ Vem lade beslag på de felskickade pengarna från hyresvärden Aspholmen och som senare ett antal andra personer tvingades klä skott för?
+ Vem betalade renoveringen av STN vacation AB:s gamla fritidshus i Skinnskatteberg?
+ Vem betalar förmånsvärdet för fri bil i Granitporten?

Listan över Thony Norellis alla bluffaffärer kan göras hur lång som helst.
Citera
2016-11-21, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det har i tråden postats bevis (dokumentation) på att åtminstone en utredning pågick så sent som under hösten. Nu påstår du, helt utan bevisning eller annan dokumentation, att den utredningen är nedlagd. Det brukar ju från vissa efterfrågas bevisning på allting, så kanske du kan visa dokumentation som styrker ditt påstående för en gångs skull?

Med det sagt, så är det mycket möjligt att utredningen är nedlagd - jag har inte kontrollerat och vet därför inte. Oavsett vilket, så skall man skilja på kriminella handlingar och att vara dömd för samma kriminalitet. En handling i sig blir varken mera eller mindre kriminell för att man åtalas för den (eller inte åtalas för den). Att man är juridiskt oskyldig tills dess att man är dömd, innebär inte att man inte kan ha begått handlingar som är kriminella.

I den aktuella tråden postas dokumentation på vad jag skulle kalla, i det minsta, indicier som pekar på att T.N ibland tar lite väl lätt på lagar och förordningar. Sen är det upp till var och en att göra sin egen bedömning om vad man anser är bevisat eller ej.

Edit: När det gäller hemsidan, så kan man konstatera att den främsta anledningen till att den inte längre går att nå, är att DNS-servern som är utpekad för domänen (Rackspace.com) inte längre ger svar för den här domänen. Det kontot är stängt eller avslutat, utan att man har pekat om domänen till en ny leverantör. Det är ju svårt att veta varför - men vilka skäl man skulle ha att medvetet göra så med en sida som åtminstone tidigare har riktat sig till potentiella och nuvarande aktieägare, det är faktiskt svårt att förstå.
Jag håller med om att kalla folk kriminella inte skall göras om de inte bevisligen är det och om det sker offentligt skall det till mycket goda skäl att få göra det.
De anmälningar som alla är gjorda av Håkan Slagbrand som han Luffa sedan går ut offentligt med och påstår att killen står under utredning är alla nedlagda. Jag kan tyvärr inte visa bevis på det eftersom jag fick det i vanlig text, dvs inga dokument från myndigheter. Men det är som jag säger.
Vad det gäller hemsidan har jag ingen aning om varför den ligger nere men de kanske håller på att flytta den eller så flyttar de om sina positioner för att försöka skaka av sig sin förföljare.
Citera
2016-11-21, 22:19
Medlem
Citat:
De anmälningar som alla är gjorda av Håkan Slagbrand som han Luffa sedan går ut offentligt med och påstår att killen står under utredning är alla nedlagda.
När dessa inläggs skrevs, så pågick bevisligen åtminstone den ena utredningen (om inte flera). Att de, om det nu är så, senare lagts ner så ändrar det inte på att det var sant när inlägget skrevs.
Citera
2016-11-21, 22:27
Bannlyst
Citat:
Oj, den där "jävla journalisten" måste vara en mycket betydelsefull person, i och med att han nu till synes har satt stopp för xxxxxxx tilltänkta fastighetsaffär.
Vem vill köpa en fastighet av en svärfader som vänt sig mot sin dotter och en fastighet som ligger när journalisten som så äckligt försöker krypa in under skinnet på dem?

Citat:
Med Norellis tidigare affärer i backspegeln tror jag istället att den "jävla journalisten" räddat svärfadern från att bli blåst i en fastighetsaffär:
/en massa påståenden/
Listan över xxxxxxx alla bluffaffärer kan göras hur lång som helst.
Problemet är att du aldrig kunna bevisa något av vad du påstår alternativt att du fått en del av det om bakfoten. Orsaken varför de inte fullgjorde affären beror på det jag påpekat.
Däremot är du väldigt noggrann med att lägga in namn i så gott som alla dina poster. Det om något visar din avsikt, att förstöra andras liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in