Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-10, 00:51
  #25
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Du är helt ute och "cyklar" finns massa snygga byggen i HA och även en hel del hos BMC även om de bästa byggena kanske inte syns så ofta då det inte körs så mycket med dessa.
Sen finns det ju folk i klubbarna som kör dragrace och ja då bygger man ju maskiner så även där har du ju fel.
Sen ja vad är det för maskiner på skit byggen från tex OC som du nämner?

Alla i båda klubbarna har och kör mc annars kan personen inte vara medlem från början skulle personen sluta av någon anledning så kommer denna även att bli utesluten ur MC klubben.

Sen ja där finns och fans en del som gärna åkte bil en fram till en 1 km utanför träffarna och tar hojen sista biten från lastbil eller annat. Men det är en annan sak och det beror ju de fall jag tänker på knappast på saknad av mc eller pengar.

Som nämnts ja att köra mc som inte fungerar att köra långt med är för posers samt till utställning om det är speciella byggen inget att köra på runs med direkt.
Ok, jag har aldrig sagt att det inte finns men de syns inte i alla fall. Och vad är det för snack om att man inte kan köra odämpat idag som på 60-talet. Grisarna i HA har fan dubbelt så feta rövar idag som då så det borde inte vara några som helst problem. Prinsessor på ärten.

Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Igen är det inte mer pajas med en 883 tex där du får din önskade kedja.
Där har du kanske en poäng. Problemet är att meningen är helt obegriplig. Men rätt snygg hoj.

Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
En stor anledning att de kör "standardcyklar" har nog en hel del med farbror blå att göra, dessa gossar älskar att ge körförbud till någon 1% member så han inte kan fortsätta köra.

Saludos
Så är det säkert. Det gäller att hålla sig på rätt sida lagen när man är 1% member.
Citera
2014-12-11, 22:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goonerrobban
Har för mig att en gammal medlem drev ett café med sin fru i malingsbo utanför söderbärke för ca 5-6 år sen. Vet inte om det fortfarande är igång och har glömt vad han heter men var en väldigt skön snubbe och gott käk hade dom

Tack för info! Ska försöka gräva lite i det där, det är ju inte världens största ort så förhoppningsvis går det att hitta grabben - förutsatt att han fortfarande driver haket.
Citera
2014-12-11, 22:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Någon som köpt boken och kan rekommendera den? Lite sugen faktiskt, om den nu inte är skit

Om den hade haft med bilder från klubbens start och farsans tid där på 70-talet hade jag slagit till direkt, men jag tror att det bara är bilder från 90-talet, men vem vet, det kanske kan vara kul att läsa ändå, hojta om du läser den!
Citera
2014-12-28, 15:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvinfine
Tjena, första inlägget här.
Väljer att lägga den här tråden på Org. krim. för att det verkar som att grabbarna med koll hänger här.

Det jag undrar är vad gör gubbarna i Sofia Hogs och Denvers nuförtiden?
Då menar jag inte ungtupparna utan grabbarna som var med på 70- & 80-talet, bl.a. Dollar Sullivan, Ove Brandt, Fladder (vila i frid, någon som vet vart han är begravd?), Matte, Hasse, Kalle & Hunte och såklart grabbarna från Denvers; Ubbe, Micke, Håkan osv.
Anledningen att jag undrar är mest för farsans skull, han var med i Sofia på 70-talet och hängde även en hel del med Denvers, står lite om honom i deras hemsida (Calle Linkan).
Så kortfattat; vad gör gubbarna idag? Hur gick det för dem? Och är det några av dem som är avlidna skulle jag gärna vilja ha reda på när, hur och var, och även vart dem ligger begravda.
Danke

Hasse har tydligen gått bort idag... tillsammans med en Tompa...ledsen för det.
Citera
2014-12-28, 20:02
  #29
Medlem
organiserade gamlingar.
Citera
2014-12-29, 23:05
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nency
Hasse har tydligen gått bort idag... tillsammans med en Tompa...ledsen för det.

Åfan, sorgligt, fick höra många storys om Hasse när jag växte upp, hur gammal blev han och var det naturliga orsaker? Tack som fan för informationen btw.

Om någon är intresserad så har farsan skickat ett julkort till Håkan i Denvers, får se om han svarar.
Micke Carlberg fick jag höra har tyvärr dött av spriten, mycket sorgligt, dock vet jag inte när det skedde. Han och pappa var nära vänner och farsan undrade alltid vad som hade hänt med Micke. Mickes pappa körde buss, var gravt gravt alkoholiserad och var en snäll och timid man under dagtid som dessutom körde sin buss väldigt bra, dock gick han igenom en personlighetsförändring på kvällen och brukade då väcka sin son genom att spöa på honom när grabben låg och sov. Med den uppväxten gick det som det brukade gå och Micke fick med tiden själv problem med spriten, säkert hjälpt av att han och grabbarna i Denvers brukade gå upp till pappas lägenhet på Bondegatan och dricka 96:a utblandat med te som pappa bjöd på. Anledningen till att farsan hade så god tillgång till det är att han har diabetes och på den tiden fick diabetiker utskrivet 96 procentig sprit för att rengöra sin kanyler.
Sista gången pappa såg Micke så hade han träffat en tjej och flyttat från Stockholm, och det verkade som att det gick uppåt för Micke. Men det höll sig väl inte. Om någon har mera info om Micke skulle jag gärna höra det.
Citera
2016-08-20, 16:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvinfine
Åfan, sorgligt, fick höra många storys om Hasse när jag växte upp, hur gammal blev han och var det naturliga orsaker? Tack som fan för informationen btw.

Om någon är intresserad så har farsan skickat ett julkort till Håkan i Denvers, får se om han svarar.
Micke Carlberg fick jag höra har tyvärr dött av spriten, mycket sorgligt, dock vet jag inte när det skedde. Han och pappa var nära vänner och farsan undrade alltid vad som hade hänt med Micke. Mickes pappa körde buss, var gravt gravt alkoholiserad och var en snäll och timid man under dagtid som dessutom körde sin buss väldigt bra, dock gick han igenom en personlighetsförändring på kvällen och brukade då väcka sin son genom att spöa på honom när grabben låg och sov. Med den uppväxten gick det som det brukade gå och Micke fick med tiden själv problem med spriten, säkert hjälpt av att han och grabbarna i Denvers brukade gå upp till pappas lägenhet på Bondegatan och dricka 96:a utblandat med te som pappa bjöd på. Anledningen till att farsan hade så god tillgång till det är att han har diabetes och på den tiden fick diabetiker utskrivet 96 procentig sprit för att rengöra sin kanyler.
Sista gången pappa såg Micke så hade han träffat en tjej och flyttat från Stockholm, och det verkade som att det gick uppåt för Micke. Men det höll sig väl inte. Om någon har mera info om Micke skulle jag gärna höra det.

Micke är död, han har varit det i några år nu, söp ihjäl sig
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback