2014-12-04, 20:55
Medlem
Bling Blings avatar
Hej Flashbackare! Jag vet inte om jag har kommit till rtt del av forumet s jag ber om urskt ifall det blev lite knas. Skulle dock uppskatta hjlp vldigt mycket med ett problem jag har.

Min flickvn har en laptop (Lenovo Thinkpad nnting) som jag kpte t henne hyfsat nyligen. Den har OS windows 8. Hromdagen kpte jag The Sims 3 till henne p Steam s hon har ngot att spela nr jag nrdar Dragon Age :P Och det funkade finfint nda tills jag uppdaterade OS till 8.1...

Innan jag beskriver just detta problemet nrmare kan jag bara tillgga att jag innan detta hnde uppdaterade till 8.1 tidigare. D slutade internet att fungera p datorn verhuvudtaget, s efter massa krngel valde jag att formatera om datorn till fabriksinstllningarna, och d funkade internet igen som det skulle och allt var bra. Det var d jag kpte The Sims t henne.

Efter ett litet tag s ville datorn uppdatera OS igen till 8.1, och exakt efter detta var klart slutade spelet att fungera. Det gr inte alls att starta, det kommer bara upp ett felmeddelande som lyder fljande: "Servicestart misslyckades (0x0175d824)".

Jag har frskt med massa olika saker som jag googlat mig fram till men inget fungerar. Jag frsker kra spelet som administratr, jag har gtt in i nn dokumentmapp och raderat lite filer som nn hjlpvideo pstod skulle kunna fixa problemet, jag har avinstallerat/installerat om bde spelet fr sig, och ven hela Steam samt startat om datorn osv. Jag har ven efter detta installerat Origin och reggat ett konto till henne dr och tankat hem spelet dr ocks men fr samma felmeddelande...

Jag vet inte vad jag skall gra, och det knns frustrerande nr man har betalat ngra hundra spnn fr ntt som vgrar funka. Jag fattar inte vad fan felet r med detta Windows 8.1 Jag skulle verkligen uppskatta alla tips om vad man skulle kunna gra...

Mvh!
Citera
2014-12-05, 09:49
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bling Bling
Hej Flashbackare! Jag vet inte om jag har kommit till rtt del av forumet s jag ber om urskt ifall det blev lite knas. Skulle dock uppskatta hjlp vldigt mycket med ett problem jag har.

Min flickvn har en laptop (Lenovo Thinkpad nnting) som jag kpte t henne hyfsat nyligen. Den har OS windows 8. Hromdagen kpte jag The Sims 3 till henne p Steam s hon har ngot att spela nr jag nrdar Dragon Age :P Och det funkade finfint nda tills jag uppdaterade OS till 8.1...

Innan jag beskriver just detta problemet nrmare kan jag bara tillgga att jag innan detta hnde uppdaterade till 8.1 tidigare. D slutade internet att fungera p datorn verhuvudtaget, s efter massa krngel valde jag att formatera om datorn till fabriksinstllningarna, och d funkade internet igen som det skulle och allt var bra. Det var d jag kpte The Sims t henne.

Efter ett litet tag s ville datorn uppdatera OS igen till 8.1, och exakt efter detta var klart slutade spelet att fungera. Det gr inte alls att starta, det kommer bara upp ett felmeddelande som lyder fljande: "Servicestart misslyckades (0x0175d824)".

Jag har frskt med massa olika saker som jag googlat mig fram till men inget fungerar. Jag frsker kra spelet som administratr, jag har gtt in i nn dokumentmapp och raderat lite filer som nn hjlpvideo pstod skulle kunna fixa problemet, jag har avinstallerat/installerat om bde spelet fr sig, och ven hela Steam samt startat om datorn osv. Jag har ven efter detta installerat Origin och reggat ett konto till henne dr och tankat hem spelet dr ocks men fr samma felmeddelande...

Jag vet inte vad jag skall gra, och det knns frustrerande nr man har betalat ngra hundra spnn fr ntt som vgrar funka. Jag fattar inte vad fan felet r med detta Windows 8.1 Jag skulle verkligen uppskatta alla tips om vad man skulle kunna gra...

Mvh!

1:a trffen nr jag bingar: http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/...p/65394#U65394

Men om ominstallation inte r ett problem, prova d att installera om datorn, installera SAMTLIGA Windows update-uppdateringar (ven de valfria) och drefter uppdatera till Windows 8.1 INNAN ni installerar sims igen!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-12-05 kl. 09:51.
Citera
2014-12-05, 18:56
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
1:a trffen nr jag bingar: http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/...p/65394#U65394

Men om ominstallation inte r ett problem, prova d att installera om datorn, installera SAMTLIGA Windows update-uppdateringar (ven de valfria) och drefter uppdatera till Windows 8.1 INNAN ni installerar sims igen!

Hej tack fr svaret!

Jag har gjort exakt som du sger, varenda jvla uppdatering och 8.1 innan jag ens installerade ngot annat p hela datorn (frutom Chrome). Samma fel igen...

Jag vet inte vad jag ska gra, har formaterat skiten typ 3 gnger nu. Kan man inte bara strunta i 8.1 p ntt vis? Fr spelet funkade ju innan jag uppdaterade OS. Grejen r att min sambo uppdaterade till 8.1 nr jag var p jobbet fr hon sa att det inte gick att skjuta upp den uppdateringen lngre (vi hade redan tryckt skjut upp i ett par dagar). Och sedan dess har det inte fungerat.

Men mste man verkligen uppdatera efter ett tag?
Citera
2014-12-05, 19:25
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Men mste man verkligen uppdatera efter ett tag?

Nope
Citera
2014-12-05, 19:37
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Nope

Okej det lter ju positivt, d mste min sambo ha missuppfattat (hon r inte speciellt datorvan) och rkat uppdatera manuellt isfall d. Men du menar allts att man bara ska kunna frskjuta uppdateringen till win 8.1 i ondlighet basically?

Eller mste man gra ngot specifikt fr att datorn skall sluta frska uppdatera sig osv? (Urskta om detta kanske r en jvligt dum frga men jag r s trtt p detta).

Mvh
Citera
2014-12-05, 22:10
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Okej det lter ju positivt, d mste min sambo ha missuppfattat (hon r inte speciellt datorvan) och rkat uppdatera manuellt isfall d. Men du menar allts att man bara ska kunna frskjuta uppdateringen till win 8.1 i ondlighet basically?

Eller mste man gra ngot specifikt fr att datorn skall sluta frska uppdatera sig osv? (Urskta om detta kanske r en jvligt dum frga men jag r s trtt p detta).

Mvh

Du behver verkligen inte installera ngon uppdatering. Det r helt frivilligt. Det man kan gra r att man stnger av notifieringar ifrn windows update alt att man stller in att den bara ska ska efter uppdateringar nr du vill. Kolla under kontrollpanelen och windows update hur det ser ut med dina instllningar.
Citera
2014-12-05, 23:45
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Du behver verkligen inte installera ngon uppdatering. Det r helt frivilligt. Det man kan gra r att man stnger av notifieringar ifrn windows update alt att man stller in att den bara ska ska efter uppdateringar nr du vill. Kolla under kontrollpanelen och windows update hur det ser ut med dina instllningar.
Viktigt att tnka p d att skerhetsuppdateringarna inte laddas ner d heller.
Citera
2014-12-07, 16:20
Medlem
Bling Blings avatar
Hej igen!

Frst och frmst, tack fr svaren allihop. Uppskattas.

Jag har testat en grej nu, fr nu brjade de hr frbannade pminnelserna igen att uppdatera till Win 8.1 precis som frut, och om jag gr det funkar inte spelet som min tjej vill spela. Jag har formaterat typ 3 gnger och provat olika saker. Men iaf, hr tnkte jag dela med mig av vad jag gjorde denna gngen, s kanske ni som r duktigare kan sga om ni tror det kommer funka eller ej, och om det inte kommer funka ifall ni d har bttre alternativ:

Jag gick till denna sidan (http://www.askvg.com/how-to-disable-...ndows-8-store/) och frskte flja metod 1, men det gick inte att komma in p "group policy editor" eller vad den heter p min sambos dator (antagligen fr att hon hade Home-edition av OS eller ntt). S jag fick flja metod 2 istllet.

S jag tryckte "win + R" och skrev in "regedit". Sedan navigerade jag mig till "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsof t". Dr skapade jag en ny "nyckel" som jag dpte till "WindowsStore" s det sg ut shr; "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Wi ndowsStore". Sist tryckte jag p "WindowsStore" d och gick till hgerspalten och skapade en "DWORD" som jag dpte till "DisableOSUpgrade" och sedan satte jag vrdet 1 p den.

Sedan startade jag bara om datorn som det stod och nu r det klart (dock vad omstarten OTROLIGT seg, och det stod att windows konfigurerade uppdateringar. Vet inte om det kanske var ntt annat random frn windows update eller ntt), s jag hoppas verkligen det kommer funka. Det str ju att detta helt skall eliminera alla frsk av datorn att uppgradera till OS 8.1. Vad tror ni?

Mvh
Citera
2014-12-08, 11:46
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Vad jag tror mej frst av allt ovan s r det mer ett fel i sims n ett fel i Windows 8.1..

Drfr borde det vara bttre att skicka in felmeddelanden osv. till tillverkaren av sims och se om de kan slppa ngon patch fr detta problem!
Citera
2014-12-08, 18:15
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Vad jag tror mej frst av allt ovan s r det mer ett fel i sims n ett fel i Windows 8.1..

Drfr borde det vara bttre att skicka in felmeddelanden osv. till tillverkaren av sims och se om de kan slppa ngon patch fr detta problem!
Spelet uppdateras inte lngre.
Citera
2014-12-08, 22:21
Medlem
Liberalarojalistens avatar
Hmm kanske r s enkelt att verifiera steam cache

1. G till steam library
2. Hgerklicka p spelet
3. Properties
4. Leta sedan efter "Verify Steam Cache"
5. Vnta

Hoppas att det hjlpte