Någon dyr cheddarost med mycket smak, helst lite stark, som man lägger på hamburgaren när man steker den, precis innan man lägger den i det rostade eller stekta brödet så osten är sådär precis lagom smält.
Någon dyr cheddarost med mycket smak, helst lite stark, som man lägger på hamburgaren när man steker den, precis innan man lägger den i det rostade eller stekta brödet så osten är sådär precis lagom smält.
Håller med där. Jag brukar hålla mig till Kvibille Cheddar, helst den med 18 månaders lagring.
Vällagrad skall den vara och har man förmånen att slippa stå vid grillgallret är det alls inte fel att låta steka ensam någon sekund innan man hivar upp den på köttet.
Jag kör också oftast västerbotten eller ibland prästost. Det har funkat med parmesan också, men då blir det lite mer ostflarn, inte så lite uppskattat det med. Det svåra är faktiskt att hitta rätt ost när man grillar där har jag inte hittat någon favorit.
Jag skulle dock aldrig servera mjölkemulsions(osterna?) som kommer ligger i färdiga inplattade plastpaket per skiva.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!