2014-12-04, 14:46
Medlem
Tjenare! Jag spelar Guild Wars 2 och när jag ska prata med min guild så använder vi oss utav Mumble. Mitt problem är att när jag startar Mumble, så sänker programmet mitt ljud på spelet med ca 50%, och när någon pratar ytterligare med 50%. Jag vill alltså att Mumble inte ska sänka någonting alls när jag startar programmet, utan att jag vill fortfarande ha mitt ljud 100% tills någon pratar.

Jag har kollat runt lite på internet och sett att man kan ändra inställningar under Ljud, i W7. Där har jag kryssat i att den inte ska göra någonting under kommunikation.
Har även testat med TS och Skype, och där är det inga problem, så det är bara inom Mumble.

Om någon har någon vet hur man fixar detta så skulle jag bli väldigt glad! Tack
Citera
2014-12-04, 16:25
Medlem
Lajtels avatar
https://commandchannel.com/Tutorials...leAttenuation/

Tog cirka 3 sekunder att öppna en ny tabb och skriva in "mumble lowers volume", vilket googlar fram lösningen på problemet.

You do not need to be connected to a server to perform these steps. Simply launch Mumble, cancel the server browser, then click on Configure » Settings.(screenshot)
On the Mumble Configuration dialog, make sure the check box next to Advanced is checked.(screenshot)
Click on Audio Output(screenshot)
Next to Attenuate applications by… adjust the settings as appropriate(screenshot)
If want to adjust how much Mumble will alter the volume of other applications, move the slider (the farther you move the slider to the right, the quieter your other applications will be).
If you want to disable this functionality altogether, make sure both the while other users talk and while you talk checkboxes are unchecked.
Click the OK button
.
Citera
2014-12-04, 16:28
Medlem
Du förstod antagligen inte mitt problem. Bara programmet sänker volymen med 50%, och det är det som jag inte vill ha. Att någon pratar och volymen sänks lite är jag helt okej med.
Citera
2015-01-06, 19:14
Medlem
iHenkeds avatar
Nu sitter jag via en telefon men Windows ska ha en inställning som sänker volymen på allt annat om du har ett voice communication-program igång.
Denna lösning är på Skype men borde funka även för mumble då det ställs in i Windows.
http://community.skype.com/t5/Window...ns/td-p/112520

Edit: Sorry för bumpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in