2014-12-04, 11:39
Medlem
Akratess avatar
Hej!

Det är så att i början av 2014 fick jag två kraftiga krampanfall varav det ena föll jag bakåt
och slog i bakhuvudet (höger sida) väldigt hårt i stengolv.
Jag hade ont i nacken väldigt länge efter det och fick efter ett tag fler symptom av detta så som sämre syn på vänster öga och tryck i vänster örat.
På vårdcentralen sa dom att det inte var någonting så jag tänkte inte mer på det.

Under hösten blev jag misshandlad och gärningsmannen tog ett extremt hårt stryptag på mig
där han skadade musklerna mellan nacken och höger axeln.
Detta har gjort att jag har fått väldigt ont i nacken, så pass ont att jag inte klarar av att
arbeta.

Efter ett par veckor uppstod krypningar och pirrningar i vänster handen vilket har spridit sig längre
upp mot armvecket.
Smärtan i nacken är konstant med ökande smärta, så pass kraftig smärta att det kryper i hela
nacken och över delen av ryggraden.
Har varit på vårdcentral ett antal gånger för detta men dom bryr sig inte.
En röntgen gjordes och inga skelett skador hittades.
Kan även få ont i ländryggen av detta emellanåt.

Den senaste månaden och jag börjat få en väldigt skum värk i huvudet på specifika ställen där det
känns som någon sitter och hackar med en nål.
Ofta över örat eller runt tinningen.

Är det någon som känner igen sig i detta?
Skulle uppskatta om du tog dig tid och gav mig råd om vad detta kan vara och vad
jag kan göra för att underlätta smärtan.

Seriösa svar tack, har du inget vettigt att säga behöver du inte skriva något.
Tack på förhand.
Citera
2014-12-04, 11:52
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ja. Jag känner igen mig.

Jag har en whiplashskada efter ett svårt fall för 10 år sedan. Dämpningen mellan tre kotor saknas, det är konststerst. Hjälpen från sjukvården har varit obefintlig och jag är för tillfället sjukskriven mot min vilja.

Jag har provat allt. Sjukgymnast, ortoped, smärtklinik, sjukgymnastik, medicin. För mig hjälper endast medicin men eftersom jag aldrig får rätt dos eller medicin, känner mig som en jäkla försökskanin, så har jag väldigt dåliga perioder emellanåt. Som just nu.

När det är som värst så har jag ont i nacke, axlar, bakhuvud, armbågar och underarmarna. Vanligtvis tappar jag känseln i händerna eller domnar på området av armarna i relation till detta, en nerv verkar komma i kläm.

Men det du beskriver verkar hända flera som skadar nacken, att värken vandrar ut. Troligen spänner man sig på ett onormalt sätt för att försöka kompensera för det skadade området och det bidrar säkert.

Jag kan tyvärr inte säga något uppmuntrande. Vårdcentralen kommer att fortsätta pissa på dig så länge du inte hittar någon av få läkare som bryr sig. Det första du bör begära är att få en remiss till smärtläkare. Där vet de i alla fall vad värk handlar om så om man har tur att bo bredvid en bra så kan man få bra hjälp. Den turen saknar dock jag.

Stå på det. Kriga mot dem nu, det blir bara sämre ju längre tiden går. Först då skadan är konstaterad kan du driva saken på allvar med "bevis" för att du inte hittar på eller överdriver.
Citera
2014-12-04, 12:10
Medlem
Torpedullas avatar
Magnetkameraundersökning genast!
Citera
2014-12-04, 13:12
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Magnetkameraundersökning genast!

Har försökt få dom att ge mig en remiss till en MRI men dom vägrar, men jag
som patient har väl rätt att kräva den vård jag anser att jag behöver?
Speciellt när det gäller så pass kraftiga problem som detta.
Citera
2014-12-04, 13:14
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Ja. Jag känner igen mig.

Jag har en whiplashskada efter ett svårt fall för 10 år sedan. Dämpningen mellan tre kotor saknas, det är konststerst. Hjälpen från sjukvården har varit obefintlig och jag är för tillfället sjukskriven mot min vilja.

Jag har provat allt. Sjukgymnast, ortoped, smärtklinik, sjukgymnastik, medicin. För mig hjälper endast medicin men eftersom jag aldrig får rätt dos eller medicin, känner mig som en jäkla försökskanin, så har jag väldigt dåliga perioder emellanåt. Som just nu.

När det är som värst så har jag ont i nacke, axlar, bakhuvud, armbågar och underarmarna. Vanligtvis tappar jag känseln i händerna eller domnar på området av armarna i relation till detta, en nerv verkar komma i kläm.

Men det du beskriver verkar hända flera som skadar nacken, att värken vandrar ut. Troligen spänner man sig på ett onormalt sätt för att försöka kompensera för det skadade området och det bidrar säkert.

Jag kan tyvärr inte säga något uppmuntrande. Vårdcentralen kommer att fortsätta pissa på dig så länge du inte hittar någon av få läkare som bryr sig. Det första du bör begära är att få en remiss till smärtläkare. Där vet de i alla fall vad värk handlar om så om man har tur att bo bredvid en bra så kan man få bra hjälp. Den turen saknar dock jag.

Stå på det. Kriga mot dem nu, det blir bara sämre ju längre tiden går. Först då skadan är konstaterad kan du driva saken på allvar med "bevis" för att du inte hittar på eller överdriver.

Okej, ska stå på mig att jag vill ha ordentlig hjälp.
Det enda dem säger är "gå till sjukgymnast", var enda jävla gång.

Tack för rådet!
Citera
2014-12-04, 18:34
Moderator
ofays avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto