2014-12-04, 05:28
Medlem
Crumbzzzs avatar
Var finns det?

För att skapa lite mera diskussion hur ser det ut där du bor på falafelfronten?

Känns tyvärr som det är oroväckande många pizzerior som kör med färdigköpt falafel, tror det har att göra med bestämmelser angående utrymme falafelmakeri måste ha?
Citera
2014-12-04, 06:38
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Var finns det?

För att skapa lite mera diskussion hur ser det ut där du bor på falafelfronten?

Känns tyvärr som det är oroväckande många pizzerior som kör med färdigköpt falafel, tror det har att göra med bestämmelser angående utrymme falafelmakeri måste ha?

Kul trådstart. Jag är grovt falafelberoende och har ätit mig igenom Linköping i jakt på den bästa falafeln.

Nummer ett är i dagsläget den relativt nyöppnade restaurangen Cider i Skäggetorps centrum. Det är en libanesisk snabbmatsrestaurang så det är inte så konstigt att de vet hur man slänger ihop en riktig falafel.

Falafelrullarna är lite små men kostar bara 30 spänn och är fantastiskt goda (hemligheten verkar vara hummus och färsk persilja).

I övrigt håller Kebabbaren i centrum bra klass på falafeln tycker jag (rullarna kostar 55 spän).
Citera
2014-12-18, 22:27
Medlem
Tratts avatar
Middle East i Skägget C hade den bästa falafeln.
Synd att den stängde, men nu verkar det vita huset vid Vallaplan har den bästa enligt mig.
Citera
2019-05-27, 21:54
Medlem
Shuriks avatar
Var på Falafelhuset för några veckor sen. Ok falafel, men ett väldigt trångt och stökigt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in