2014-12-03, 23:21
Medlem
Hej! (Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel!)

Jag skall göra en betalning till Storbritannien och när de ringde upp mig så vill de att jag skall ge dem mitt kortnummer samt CVC-koden, detta låter lite skumt i mina öron, men samtidigt har jag fått klart för mig att detta är ett vanligt betalningssätt i de länderna?

Jag vet att mottagaren är seriös och så men det känns ändå lite dumt, jag menar dom kan ju göra vad dom vill i princip? Vad tror ni om detta, någon som varit med om nåt liknande?
Citera
2014-12-04, 00:26
Avstängd
bithaxs avatar
Skapa ett e-kort med swedbank (vet ej om någon annan bank som har tjänsten).
Sätt gränsen till så mycket pengar du vill ge dem, och giltighetstid en månad.

Fixat.
Senast redigerad av bithax 2014-12-04 kl. 00:29.
Citera
2014-12-04, 06:45
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gapskrik

Jag skall göra en betalning till Storbritannien och när de ringde upp mig så vill de att jag skall ge dem mitt kortnummer samt CVC-koden, detta låter lite skumt i mina öron, men samtidigt har jag fått klart för mig att detta är ett vanligt betalningssätt i de länderna?

Jag vet att mottagaren är seriös och så men det känns ändå lite dumt, jag menar dom kan ju göra vad dom vill i princip? Vad tror ni om detta, någon som varit med om nåt liknande?

Om du menar att du ska ge ut ditt kontonr och cvc koden via telefon skulle jag bett dem dra åt helvete...eller fixa en annan form av betalning.

Är det via en seriös internet sida och ett välkänt företag så skulle jag kunna knappa in mina uppgifter för kortbetalning om det inte går att handla liknade produkt/tjänst med bättre betalningssätt.
Citera
2014-12-04, 10:23
Medlem
Jag tror jag betalade med kort över telefon en gång för ett antal år sedan, början på 2000talet tror jag.
Fast då var det jag som ringde upp, samt att det var ett mycket stort svenskt företag.

Är det värt risken?
Citera
2014-12-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gapskrik

Ge ingen din CVC kod....betala i någon annan form, skapa ett konto på paypal om du bara köper saker(sälj inget via paypal)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in