Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-03, 21:10
Medlem
cybergrodans avatar
Hej!
Jag upptäckte häromdagen att det var en 2 påsar i min dosa Knox White som bara var halvfyllda med tobak - Ja sånt som händer! Tänkte jag.
Igår öppnade jag nästa dosa ur samma stock, då var det 5-6 stycken påsar i dosan som bara var halvfyllda. Då slängde jag iväg ett mail till skruf och förklarade läget, skickade även med en bild (http://www.ladda-upp.se/bilder/bhxfzacbpxtmyo/, /skickade utan censur)på en av påsarna. Jag var väldigt trevlig och påpekade även att jag gillar deras snus väldigt mycket i övrigt.

Idag öppnade jag en annan stock av märket Knox, stark portion var det denna gång. Då upptäcker jag en påse som inte bara var halvfull utan även av på mitten (?), därmed var det också löst tobak i dosan. Såhär såg det ut: http://www.ladda-upp.se/bilder/uoupgossrdca/

Den första tanken är ju, vad händer knox? Jag har aldrig varit med om något sånt här under mina år som knox-snusare.

Men till frågan, någon som reklamerat snus hos skruf tidigare? Skickade ni ett mail då? Eller är det bättre att skicka in dosorna direkt?
Citera
2014-12-03, 21:40
Medlem
Om sådant eller liknande händer mig så blir jag klassisk svensk, jag knyter näven i fickan och gillar läget. Har aldrig någonsin reklamerat någonting.

Lycka till, och ett plus i kanten att du går emot strömmen!
Citera
2014-12-03, 22:12
Medlem
NisseGhandis avatar
Vill du ha ny snus så får du nog tvista med butiken där du köpte snuset. Jag tror inte att tobaksbolaget får skicka ut ersättningsprodukter eftersom det är en punktbeskattad vara.
Citera
2014-12-03, 22:30
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Om sådant eller liknande händer mig så blir jag klassisk svensk, jag knyter näven i fickan och gillar läget. Har aldrig någonsin reklamerat någonting.

Lycka till, och ett plus i kanten att du går emot strömmen!
Ja tanken från början var absolut inte att skriva det som en reklamation, jag ville väl mest informera om det. I och med att det var i flera dosor och att de trots det skickat ut dem till butikerna så kanske de inte var medvetna om det. Men sen läste jag här på flashback att det var många som hade reklamerat, och därför fått tillbaka en hel stock eller i alla fall några dosor. Detta var dock på swedish match, så jag är lite osäker om det fungerar på samma sätt hos skruf!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Vill du ha ny snus så får du nog tvista med butiken där du köpte snuset. Jag tror inte att tobaksbolaget får skicka ut ersättningsprodukter eftersom det är en punktbeskattad vara.

Det trodde inte jag heller, men det får de tydligen!
Citera
2014-12-03, 22:35
Medlem
Milkteeths avatar
Minns förr i tiden när man gick till Ica och köpte en dosa lös, gick ut och gröpte ur halva dosan till en annan, sen gick man in och sa att det bara var en halv dosa. Man fick alltid en ny & så fick man behålla den andra

OnT.
Jag brukar få 1-3 snus som har varit halvfulla någon gång ibland, bryr mig dock inte så mycket.
Men jag vet att en polare fick en stock när han gnällde för några år sen (Swedish Match).

Men testa att kasta iväg ett mail & se vad dom säger.
Citera
2014-12-03, 22:40
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja tanken från början var absolut inte att skriva det som en reklamation, jag ville väl mest informera om det. I och med att det var i flera dosor och att de trots det skickat ut dem till butikerna så kanske de inte var medvetna om det. Men sen läste jag här på flashback att det var många som hade reklamerat, och därför fått tillbaka en hel stock eller i alla fall några dosor. Detta var dock på swedish match, så jag är lite osäker om det fungerar på samma sätt hos skruf!

Tack!

Det trodde inte jag heller, men det får de tydligen!

Det var som fan! Bra att veta
Citera
2014-12-03, 23:44
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Liknande hände mig för fyra - fem år sedan. Skickade iväg ett mail till Skruf och klagade. Fick hem ett vadderat brev att lägga dosorna i och skickade in dem. Några dagar senare fick jag tre nya dosor
Citera
2014-12-03, 23:59
Medlem
Knoppys avatar
Fick två dosor knox white där alla påsar var trasiga och snuset låg löst i dosorna. Skickade ett mail med bifogade bilder till Skruf. De skickade mig i sin tur ett returkuvert och några dagar efter jag skickat in dosorna till dem hade jag tre pinfärska dosor i brevlådan. Mycket uppskattat
Citera
2014-12-04, 15:51
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Fick två dosor knox white där alla påsar var trasiga och snuset låg löst i dosorna. Skickade ett mail med bifogade bilder till Skruf. De skickade mig i sin tur ett returkuvert och några dagar efter jag skickat in dosorna till dem hade jag tre pinfärska dosor i brevlådan. Mycket uppskattat

Ja exakt så lär det bli för mig! Jag fick svar på mailen idag och de beklagade det som hänt, nu skickar de ett returkuvert till mig också skulle de skicka nytt snus till mig. Riktigt bra service måste jag säga!
Citera
2014-12-11, 21:32
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja exakt så lär det bli för mig! Jag fick svar på mailen idag och de beklagade det som hänt, nu skickar de ett returkuvert till mig också skulle de skicka nytt snus till mig. Riktigt bra service måste jag säga!

Löste det sig? Verkligen! All heder till Skruf
Citera
2014-12-17, 14:38
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Löste det sig? Verkligen! All heder till Skruf
Japp det löste sig fint! Fick hem 5 stycken nya dosor idag.

Riktigt bra service och otroligt schysst att skicka några extradosor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in