Citat:
Ursprungligen postat av
Dansfluga
Hej gänget!
Min fitta verkar ha en benägenhet att alltid dra igång en svampinfektion så fort den kommit i kontakt med saliv. Det medför att jag inte kan bli slickad, inte kan suga av min partner om jag tänkt ha vanligt vaginalsex efteråt, och kan inte heller använda saliv som glidmedel. Det jag undrar är:
1. Är det någon som känner igen sig i detta? Eller är jag ensammast i hela världen?
2. Vad beror detta på? Rubbade PH-värden? Något annat förslag?
3. Finns det något jag kan göra åt detta?
//Dansfluga
Känner igen detta mycket väl. Uppstår problemet oavsett vem du ligger med, eller är det en viss person? En del verkar helt enkelt vara bärare av mera svamp som de oavsiktligt överför på sin partner, och detta kan också yttra sig som mjäll/risig hårbotten, lite lattjo kroppsdoft (ibland) och problem med svamp i hudveck och röv.
Eventuellt kan det hjälpa om din partner äter Diflucan och blir av med SIN svamp, men uppstår ditt problem oavsett vem du ligger med, är nog tyvärr du väldigt känslig.
Saker som då kan funka är:
1. Sluta med p-piller. De stör pH-balansen och gör ofta fittslemmet tunnare = ökad svamprisk.
2. Undvik snabba kolhydrater.
3. Se till att få tillräckligt med sömn.
4. Använd en väldigt mild produkt för skrevrengöring, tex oparfymerad barnolja eller apotekets oparfymerade tvättkräm.
5. Raka dig inte så nära själva öppningen, nöj dig med att trimma.
6. Använd bomullstrosor, och tvätta dessa varmt som satan, med oparfymerat tvättmedel och utan sköljmedel.