• 1
  • 2
2014-12-16, 13:52
Medlem
Ravenboxs avatar
dubbelpost
Citera
2014-12-16, 14:17
Medlem
Åt också Sertralin för år sedan och dom slutade fungera,antingen öka dosen eller byt preparat.
Citera
2014-12-16, 16:19
Bannlyst
lev i nuet!. acceptera dina känslor. och låt det ta sin tid att må bättre.
Citera
2014-12-16, 17:33
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0saelefanten21
Hej.
Jag har/haft självmordstankar men det går inte över till handling
Jag började ta sertralin 25mg för några månader sen och det stabiliserade mig men nu så mår jag jättedåligt igen, utan att veta varför.

Varför har du självmordstankar? Du har ju kille? är du kär i honom?
Kanske för att sertralin är en skit medicin, det du kände var placebo.

Citat:
Ursprungligen postat av r0saelefanten21
Jo det brukar vara så, tidigare hade jag problem i mitt liv, men nu är jag rätt så nöjd. finns ingenting jag vill förändra förutom mitt mående. tycker själv det är konstigt att jag känner såhär..

Nej, är man nöjd mår man inte dåligt.
Citera
2014-12-17, 02:56
Medlem
Svenskfliiickas avatar
Jag har också problem med depression, ett tag drack jag hela tiden, rökte på och låg runt. En dag vaknade jag upp och fattade att jag inte kunde fortsätta som jag gjorde så jag slutade. Jag slutade umgås med de kompisar som knarkade och jag började ta tag i mitt liv.

Den bästa medicinen för depression är(konstigt nog) att vara med andra människor. Skaffa dig ett jobb/utbildning. Flytta nånstans långt bort och börja om från nytt. Fokusera på dina intressen. Skaffa dig en hund eller katt. (märker stor skillnad på mig tack vare mina djur.)

Känner du dig nere, lyssna på musik och gå ut och gå. När man motionerar så utlöser det endorfiner i hjärnan och man blir mycket gladare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in