• 1
  • 2
2014-12-03, 18:08
Medlem
Hej.
Jag är en tjej på 18 år, Sedan jag var liten har jag lidit av svår depression
det har varit från och till, alltså har jag mått bättre i kortare perioder.
Det kommer däremot alltid tillbaka. Jag har/haft självmordstankar men det går inte över till handling
Dock har det gjort det vid 3 tillfällen i mina yngre dar, då jag uppenbarligen misslyckades.
Jag har varit och träffat psykologer ett flertal tillfällen och anser att dom inte kan hjälpa mig
på något sätt. Jag började ta sertralin 25mg för några månader sen och det stabiliserade mig men nu så mår jag jättedåligt igen, utan att veta varför.
Därför vänder jag mig till flashback för råd om vad jag skulle kunna göra för att må bättre och få
depressionen att försvinna helt och inte komma tillbaka efter några veckor igen som den brukar göra
Citera
2014-12-03, 18:10
Medlem
tobazzs avatar
Rök cannabis!
Citera
2014-12-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobazz
Rök cannabis!

Det gör jag redan
Citera
2014-12-03, 18:17
Medlem
har du några hobbies? Försök göra det du gillar, gå ut på bio med dina vänner! Vi var inte födda med depression i vår blod, vi får det pga någonting som händer i livet, mobbning, dålig ekonomi, dina föräldrar kanske bårkar. Jag var precis som du för inte så länge sen. Sedan så märkte jag att jag inte kan fortästta såhär om jag vill ha en lyckad framtid, om mina barn ska vara glada, om jag ska kunna betala för ett hus och sätta mat på bordet, det förstör en akademiskt också. Det ända jag kan säga är att det blir bättre, det är inte bara en gammal klyscha, det är sant tro mig! Varenda gång depressionen brukade komma tillbaka så tänkte jag "Ämen det här funkar inte, kan lika hjärna bara sluta med att försöka o bli glad". Men då äre fan inte tid att ge upp, varenda litet moment av glädje är ett steg framåt, ett steg framåt att bli av med din depression. Allting blir bättre förr eller senare!!! P.S Du kanske borde kolla om du är bipolär?
Citera
2014-12-03, 20:38
Medlem
Shadowcrafts avatar
Försök träffa en kille
Citera
2014-12-03, 22:26
Medlem
Tränar du något? Vad gör du om dagarna?
Citera
2014-12-03, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av r0saelefanten21
Det gör jag redan
sluta med det då
Citera
2014-12-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waterblast74
har du några hobbies? Försök göra det du gillar, gå ut på bio med dina vänner! Vi var inte födda med depression i vår blod, vi får det pga någonting som händer i livet, mobbning, dålig ekonomi, dina föräldrar kanske bårkar. Jag var precis som du för inte så länge sen. Sedan så märkte jag att jag inte kan fortästta såhär om jag vill ha en lyckad framtid, om mina barn ska vara glada, om jag ska kunna betala för ett hus och sätta mat på bordet, det förstör en akademiskt också. Det ända jag kan säga är att det blir bättre, det är inte bara en gammal klyscha, det är sant tro mig! Varenda gång depressionen brukade komma tillbaka så tänkte jag "Ämen det här funkar inte, kan lika hjärna bara sluta med att försöka o bli glad". Men då äre fan inte tid att ge upp, varenda litet moment av glädje är ett steg framåt, ett steg framåt att bli av med din depression. Allting blir bättre förr eller senare!!! P.S Du kanske borde kolla om du är bipolär?

Jag brukar mestadels vara med min pojkvän på fritiden eller plugga då jag får ångest om jag inte gör det. Från och till är jag med de få vänner jag har. Det känns som ett tvång från min egna sida vad jag än gör. Tror inte jag är bipolär, varit på BUP och fått diagnosen djup depression för övrigt säger dom att det inte är någonting fel på mig. uppfyllde alla kriterier för Borderline tidigare, men sedan jag började med medicinen så gör jag inte det längre.
Citera
2014-12-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Försök träffa en kille

har en pojkvän sedan lite mer än 1 år tillbaka
Citera
2014-12-04, 21:15
Medlem
Shadowcrafts avatar
Kan inte mycket om depressioner men brukar den inte grunda sig i nån händelse eller i att man inte är nöjd med sitt liv. Om så är fallet så måste du ta tag i dem sakerna.
Citera
2014-12-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Kan inte mycket om depressioner men brukar den inte grunda sig i nån händelse eller i att man inte är nöjd med sitt liv. Om så är fallet så måste du ta tag i dem sakerna.

Jo det brukar vara så, tidigare hade jag problem i mitt liv, men nu är jag rätt så nöjd. finns ingenting jag vill förändra förutom mitt mående. tycker själv det är konstigt att jag känner såhär..
Citera
2014-12-16, 13:45
Medlem
Ravenboxs avatar
Kassa råd. Lägg av med droger, det kommer inte få dig att må bättre i längden.
Att psykologer säger att dom inte kan hjälpa dig på något sätt låter orimligt och absolut oprofessionellt.
Att skaffa pojkvän innan man själv rätat sig själv kommer bara ge dig värre problem, försök att hitta något i livet du känner ger dig glädje förutom droger.
Min erfarenhet med kvinnor som upprepade gånger försökt begå självmord är att dom har svårt att älska sig själva, det kanske är något i din uppväxt som orsakat det, försök prata om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in