• 1
  • 2
2014-12-05, 01:39
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Om du kollar på lurar uppåt 3000-lappen så kommer du hitta sådana där det låter som i dina högtalare.
Och då slipper du problem med grannar. Annars rekommenderas hus på landet. Om du flyttar ut ca 15 mil från storstad så kan en hel gård vara billigare än en trerummare i stan. Och där kan du inreda en hel ladugårdsbyggnad som högtalarlåda och blåsa på rejält.

Jaså så du känner till att de finns?

Jag vill inte vara alltför långt borta ifrån civilisationen.
Citera
2014-12-05, 01:42
Medlem
Det går att fuska till sig lite med psykoakustik. Kolla på Aphex exciters.
Det står big bottom på dom som kan förstärka det du uppfattar som bas.
Men det kommer aldrig bli något fysiskt tryck då högtalarna inte gör någon bas utan bara delar som hjärnan sen gör till bas. En illusion helt enkelt.
Ett annat trick som är gratis är att öka kring 80hz basen litegranna, den skakar inte byggnaden lika mycket som riktig sub bas..
Akta dig för hörselskador. (psyokoakustik skadar som tur inte)
Senast redigerad av FlygandeBajset 2014-12-05 kl. 01:45.
Citera
2014-12-05, 01:46
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeBajset
Det går att fuska till sig lite med psykoakustik. Kolla på Aphex exciters.
Det står big bottom på dom som kan förstärka det du uppfattar som bas.
Men det kommer aldrig bli något fysiskt tryck då högtalarna inte gör någon bas utan bara delar som hjärnan sen gör till bas. En illusion helt enkelt.
Ett annat trick som är gratis är att öka kring 80hz basen litegranna, den skakar inte byggnaden lika mycket som riktig sub bas..
Akta dig för hörselskador. (psyokoakustik skadar som tur inte)

Tack!
Citera
2014-12-07, 05:28
Medlem
Hur har det gått med att spela jättehög musik?
Vill du kunna njuta fullt ut så lär du fixa en liten musikstuga att lyssna i. Eller ännu bättre en hel lada om du hade tänkt ha fester.
Kan inte rekommendera hörlurar för att lyssna på hög ljudnivå som andra säger. Det är otroligt lömskt då öronen vänjer sig lite tillfälligt vid volymen så du inte uppfattar den så hög efter en liten stund.. Och vipps så sitter du där döv i någon vecka.. eller ännu värre.. permanent..
Det jag har funnit absolut ultimat är att ha ett par hörselskyddsproppar(ibland fullt örontäckande hörselskydd på hörselskyddspropparna) och sedan dra på så du känner musiken slå mot hela kroppen och känna stugan gunga i takt!
Citera
2014-12-14, 21:48
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeBajset
Hur har det gått med att spela jättehög musik?
Vill du kunna njuta fullt ut så lär du fixa en liten musikstuga att lyssna i. Eller ännu bättre en hel lada om du hade tänkt ha fester.
Kan inte rekommendera hörlurar för att lyssna på hög ljudnivå som andra säger. Det är otroligt lömskt då öronen vänjer sig lite tillfälligt vid volymen så du inte uppfattar den så hög efter en liten stund.. Och vipps så sitter du där döv i någon vecka.. eller ännu värre.. permanent..
Det jag har funnit absolut ultimat är att ha ett par hörselskyddsproppar(ibland fullt örontäckande hörselskydd på hörselskyddspropparna) och sedan dra på så du känner musiken slå mot hela kroppen och känna stugan gunga i takt!

Låter grymt. Tyvärr har jag inte råd med en egen stuga. Jag får la vänta tills jag är 50+
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in