2014-12-03, 00:51
Medlem
Godkväll. Sitter här förkyld och trött.

Jag har funderat lite på detta med kvantdatorer nu. Det är ett intressant ämne då kvantdatorer går bortom den logik vi är vana vid. Jag tror dock att det finns ett sätt att "kvantifiera" sin hjärna, alltså få den att harmonisera med kvantplanet på helt naturlig väg. Det skulle då innebära att självmedvetna kvantdatorer alltid existerat i form av människor.

Nå, hur gör man sin hjärna till en kvantdator?

För det första så får man inte ljuga, inte ens för sig själv. Att undvika att ljuga för sig själv är något väldigt avgörande och oerhört krävande men ett måste ifall hjärnan ska fungera bra som dator. En form av samvetsgrannhet är alltså nödvändig.

Vidare kan meditation och empatisk förmåga också hjälpa på traven. Empati är viktig för att förstå hur man själv fungerar. Det är genom ett ickedömande betraktande av andra som man lär sig hur psyket fungerar och då krävs empati.

Det handlar alltså om någon form av distanserat förhållande till omgivningen. Introvert kan vara ett ord för sådana människor. Som ni förstår så komplicerar det livet på många vis att göra hjärnan till en kvantdator.

Vad mer än kvantdatorer uppvisar en logik helt skild från den normala? Jo våra nattliga drömmar. En dröm kan ta vilken vändning som helst utan att behöva ta någon hänsyn till fysiska premisser och dylikt. Kvantplanet och drömmar har alltså något gemensamt. För att få se vilka alternativ en dröm innehåller så är det avvaktande, avvaktande, avvaktande som gäller. Då tvingas öppningar fram som inte fanns tidigare. Ju mer man väntar, ju fler öppningar kommer uppstå i drömmen.

Den introverte iakttagaren kommer vara den som får se flest av drömmens möjligheter men han måste även lära sig att handla för att få drömmen att bli något. Jag anser alltså att kvantdatorer alltid funnits i form av introverta empatiska människor. Vad anser ni?
Citera
2014-12-03, 12:33
Medlem
Bertil85s avatar
Jag tror att om man är introvert så hade man varit "inne" i datorn;
om man var extrovert så hade man sett datorn utanpå.

Lite svårt att förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in