Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Det var på den tiden man trodde att all reklam var bra reklam. Idag vet man bättre, det finns mycket som kan skada ett varumärke och de flesta företag är ganska noga med hur reklamen utformas och vem som är med i den.
Med detta inte sagt att det reklamföretagen gör fungerar, den största delen reklam vänder sig till lättpåverkade människor som inte ifrågasätter eller ställer olika produkter eller tjänster mot varandra.
Majoriteten av företag förlitar sig också fortfarande på att kändisar, vita rockar, namn på fräsiga kemiska ämnen och annat bullshit ska göra jobbet och sälja deras produkter.
Det är också därför 99% av all reklam framstår som totalt oigenomtänkt och efterbliven för oss som ser igenom detta trams.
Ja men du är ju som sagt kanske inte målgruppen?
Själv har jag aldrig köpt mycket grejer alls, och har jag köpt något så har det ofta varit ett billigare noname brand. Jag gör samtidigt inga aktiva val att inte handla från ett företag bara för att reklamen inte faller mig i smaken. Så "sådana som jag" gör inte så mycket från eller till.
Samtidigt finns det personer som du, som aktivt undviker företag med dåliga reklamer, vilket jag faktiskt gissar på är en mindre grupp i samhället. Slutligen finns de som ej reflekterar över sin konsumtion och som passivt handlar saker som fastnat från reklamer. En grupp som jag tror är stor även 2022.