2022-02-24, 10:04
Medlem
GnomeChimpskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det verkar ju som reklamen har fungerat. Ni minns i alla fall reklamen...
Ja, mission accomplished får man ju verkligen säga!

Slår ju dock inte reklamen för 20 år sen som öppet hade för avsikt att irritera. "Torsten är kinkig", "Hallå Kaj, hej Börje!", "Dra in magen!" osv
Senast redigerad av GnomeChimpsky 2022-02-24 kl. 10:16.
Citera
2022-02-24, 10:23
Medlem
DeadLikeMes avatar
Inte säker på vilken röst TS syftar på men vidrigast röst i mitt tycke är reklamen för vuxen.se som snurrat på reklamradio i många år nu. Gör sitt bästa för att låta som en kåt tonårstjej. Kryper i kroppen varje gång jag hör den.
Citera
2022-02-24, 10:33
Medlem
TheKnowers avatar
Jag stör mig något fruktansvärt på TV3/Viasats presentatör. Hon verkligen betonar "R"et i TV3.

" Titta på detta program bla. Bla... På Viasat, nätet och TV tRRRRRe!"
Citera
2022-02-24, 10:43
Medlem
bättre än putin iaf han låter ju som en shemale-
Citera
2022-02-24, 11:31
Medlem
alroberts avatar
Glasögon miffot i apotekets reklamer har ju också sjukt jobbig röst..
Citera
2022-02-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Visst jobbar man en del med ljud. Men man missar den enkla poängen att all reklam inte är bra reklam. Det är klyschigt trams som sedan länge är urvattnat och överspelat.
För egen del väljer jag aktivt bort företag med extra efterbliven reklam.
De tjocka äckliga kärringarna för Comhem för nån år sen är ett bra exempel på detta, likaså det efterblivna och "roliga" fåret för Tele 2.
Man får skjuta mig i huvudet innan jag skulle ta i dessa företag med tång, helt beroende på deras val av reklam, och då pratar vi ändå läääängesedan gjord sådan.

Comviq väljer man också bort pga reklamen.
Citera
2022-02-24, 11:49
Medlem
Kan någon länka till någon av de här reklamerna för oss som inte konsumerar reklam?
Citera
2022-02-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Är det samma kvinna som gör reklam för Netonnet? Maken till irriterande röst har jag inte hört många gånger.

Hennes ovårdade hår är värre.
Citera
2022-02-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
Comviq väljer man också bort pga reklamen.
Svenskar är inte deras målgrupp eller klientel.....längre.
Citera
2022-02-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Svenskar är inte deras målgrupp eller klientel.....längre.
Det märks tydligt
Citera
2022-02-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Det var på den tiden man trodde att all reklam var bra reklam. Idag vet man bättre, det finns mycket som kan skada ett varumärke och de flesta företag är ganska noga med hur reklamen utformas och vem som är med i den.
Med detta inte sagt att det reklamföretagen gör fungerar, den största delen reklam vänder sig till lättpåverkade människor som inte ifrågasätter eller ställer olika produkter eller tjänster mot varandra.
Majoriteten av företag förlitar sig också fortfarande på att kändisar, vita rockar, namn på fräsiga kemiska ämnen och annat bullshit ska göra jobbet och sälja deras produkter.
Det är också därför 99% av all reklam framstår som totalt oigenomtänkt och efterbliven för oss som ser igenom detta trams.
Ja men du är ju som sagt kanske inte målgruppen?

Själv har jag aldrig köpt mycket grejer alls, och har jag köpt något så har det ofta varit ett billigare noname brand. Jag gör samtidigt inga aktiva val att inte handla från ett företag bara för att reklamen inte faller mig i smaken. Så "sådana som jag" gör inte så mycket från eller till.

Samtidigt finns det personer som du, som aktivt undviker företag med dåliga reklamer, vilket jag faktiskt gissar på är en mindre grupp i samhället. Slutligen finns de som ej reflekterar över sin konsumtion och som passivt handlar saker som fastnat från reklamer. En grupp som jag tror är stor även 2022.
Citera
2022-02-25, 13:55
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det verkar ju som reklamen har fungerat. Ni minns i alla fall reklamen...

Nej, det har den ju inte. Syftet med reklam är att få konsumenten mer intresserad av produkten och förhoppningsvis välja denna. Inte som här, att man fullständigt skiter i (eller som i mitt fall tom aktivt väljer bort den) och istället fokuserar på vilken person eller företag det är som ska föraktas på alla fronter. Så nej den har uppenbarligen inte "fungerat".
Senast redigerad av Amanite 2022-02-25 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in