2014-12-02, 21:08
Bannlyst
Har senaste tiden köpt många spel online, både till PC och PS4, priset är ju 100:- mer vilket jag tycker är i överkant.

Går det att köpa koder till PS4 som man löser in som till PC, eller är PlayStation store det enda stället att köpa ett PS4 spel från digitalt?

mvh
Citera
2014-12-03, 09:30
Medlem
Soxis avatar
Ja det kan du. Finns på valfri spelbutik eller mediamarkt.
Citera
2014-12-03, 10:28
Medlem
Godseyes avatar
Men man tjänar väl inget på att göra det? Rent monetärt..?
Citera
2014-12-03, 10:44
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Men man tjänar väl inget på att göra det? Rent monetärt..?

Nej, den ända anledningen är att man inte behöver mikrotransaktioner. Tycker själv det känns osäkert.
Citera
2014-12-03, 10:59
Bannlyst
Jag lägger hellre pengarna på en digital utgåva, då jag har ett barn som repar sönder mina skivor.

Jag vet att man kan köpa digitala presenetkort men finns alltså produkten att köpa digitalt på MM tex?
Citera
2014-12-03, 11:05
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Jag lägger hellre pengarna på en digital utgåva, då jag har ett barn som repar sönder mina skivor.

Jag vet att man kan köpa digitala presenetkort men finns alltså produkten att köpa digitalt på MM tex?

Varför har du skivorna så ditt barn kan ta det då? Det är ju ett litet problem, kan man tycka.
Köp på skiva först och främst.
Citera
2014-12-03, 12:33
Medlem
Soxis avatar
Citat:

Det fanns lite begagnade exemplar av sånt till X360 på game typ, men det är säkerligen exemplar som hängt med i någon special edition låda som dom säljer ut separat. Så nej det tror jag inte. Ring och fråga haha?
Citera
2014-12-03, 12:39
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Har senaste tiden köpt många spel online, både till PC och PS4, priset är ju 100:- mer vilket jag tycker är i överkant.

Går det att köpa koder till PS4 som man löser in som till PC, eller är PlayStation store det enda stället att köpa ett PS4 spel från digitalt?

mvh
Eftersom ingen har svarat på din fråga så får väl jag göra det.
Nej, det går inte att köpa en kod ifrån någon onlinebutik för att sedan knappa in den på PS store, utan du måste köpa spelet därifrån.

Du kan dock skapa ett amerikanskt konto och köpa därifrån, då sparar du lite pengar iallafall och du kan spela spelet på ditt "riktiga" konto.
Men köper du ett spel genom amerikanska PSN så måste du också köpa DLC till spelet på amerikanska PSN också.
Senast redigerad av Graver 2014-12-03 kl. 12:42.
Citera
2014-12-03, 12:46
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Eftersom ingen har svarat på din fråga så får väl jag göra det.
Nej, det går inte att köpa en kod ifrån någon onlinebutik för att sedan knappa in den på PS store, utan du måste köpa spelet därifrån.

https://www.spelbutiken.se/produkt/p...ownload/BV45XZ
Citera
2014-12-03, 13:44
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Haha
Citera
2014-12-03, 15:31
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Nu var det ju faktiska SPEL det talades om och inte för att kunna sätta in pengar på kontot. Priset är ju fortfarande det samma.
Är du inte läskunnig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in