• 1
  • 2
2014-12-02, 06:04
Medlem
svallerbyttans avatar
Hittade denna video som snabbt börjat få spridning på nätet. Vilket budskap kan detta tänkas ha?

I uppenbarelseboken 6:5-8 nämns en svart häst: “And when he had opened the third seal, I heard the third beast say, Come and see. And I beheld, and lo a black horse; and he that sat on him had a pair of balances in his hand.”

Eftersom det sker i ett arabland kanske man dock ska tolka det ur Islam. Då skulle det kunna ses som ett tecken på ett förändrat statusläge och att Allah nu går till krig.

https://www.youtube.com/watch?v=dOVduROwRrk

ps. Inga diskussioner om huruvida videon är legitim eller inte förenas detta på något sätt går att bekräfta. Vill diskutera hur videon kan tolkas och hur andra tolkar den nu när den börjat få stor spridning.
Citera
2014-12-02, 07:18
Medlem
santos_devilles avatar
Jag ifrågasätter inte äktheten, men det ser mer ut som en svart sopsäck.
Men eftersom det handlar om korkade religösa människor som ser sopsäcken kan det tolkas som en häst som kan tolkas som ett tecken från Allah vilket kan leda till vad fan som helst.

Världskrig, Världsfred, Att alla muslimer ska samlas emot väst ?

Hittepå
Citera
2014-12-02, 09:25
Medlem
Mussarna tror väl att Mohammed lämnade jorden på en flygande häst?
Jag såg det här klippet förut med debunk på slutet att det var en hästformad heliumballong.
För ett par veckor sedan florerade en gammal bild från Sydamerika på en enögd bebis runt i arabinternetvärlden, de (isis?) menade att det var antikrist som fötts och att vi står inför domedagen. Allt för att piska på mussarna att ställa till med jihad och göra kaos.
Citera
2014-12-02, 09:43
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Mussarna tror väl att Mohammed lämnade jorden på en flygande häst?
Jag såg det här klippet förut med debunk på slutet att det var en hästformad heliumballong.
För ett par veckor sedan florerade en gammal bild från Sydamerika på en enögd bebis runt i arabinternetvärlden, de (isis?) menade att det var antikrist som fötts och att vi står inför domedagen. Allt för att piska på mussarna att ställa till med jihad och göra kaos.
Jag har sett liknande flygande objekt och då har det alltid handlat om något lätt plastmaterial som virvlat omkring i vindbyar. Bilderna på himlen i bakgrunden motsäger inte åskbyar.
Citera
2014-12-02, 21:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Hittade denna video som snabbt börjat få spridning på nätet. Vilket budskap kan detta tänkas ha?

I uppenbarelseboken 6:5-8 nämns en svart häst: “And when he had opened the third seal, I heard the third beast say, Come and see. And I beheld, and lo a black horse; and he that sat on him had a pair of balances in his hand.”

Eftersom det sker i ett arabland kanske man dock ska tolka det ur Islam. Då skulle det kunna ses som ett tecken på ett förändrat statusläge och att Allah nu går till krig.

https://www.youtube.com/watch?v=dOVduROwRrk

ps. Inga diskussioner om huruvida videon är legitim eller inte förenas detta på något sätt går att bekräfta. Vill diskutera hur videon kan tolkas och hur andra tolkar den nu när den börjat få stor spridning.

Tydligen så är de som ska citera bibeln på Flasback påbjudna att använda den engelska versionen, eller är det för att du kopierat detta från http://beforeitsnews.com/paranormal/...o-2479820.html

De flesta ser det för var det är ett skämt och bryr sig inte ett skit om att se en mening eller ser på framtiden utifrån en bluffvideo se http://naijagists.com/video-of-black...-balloon-hoax/
Citera
2014-12-02, 21:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det vore ju lite kul om onkel Sam tolkar det som att dom med fördel kan klä ut drönare till hästballonger och flyga till synes helt okontrollerat åt alla möjliga håll för att slippa upptäckt.

Billigaste stealth-teknologin någonsin! Sen att den bara fungerar i mellanöstern gör inte så mycket eftersom det är där dom oftast bombar i alla fall.
Citera
2014-12-03, 14:32
Medlem
Citat:

Var är hästen? Att pasta att något är en häst gör det inte till en häst. I så fall kan jag kalla dig en häst, blir du en häst då? Om det är något alls, så skulle jag gissa på en vanlig svart soppåse.
Citera
2014-12-05, 22:57
Medlem
Vet inget om äktheten på videon.

Men tycker de är intressant att Illuminati Kate Perry släppte en låt nyligen "Dark Horse"

Baby do you dare to do this?
Cause I’m coming at you like a dark horse (like a dark horse)
Are you ready for, ready for (ready for)
A perfect storm, perfect storm (a perfect storm)
Cause once you’re mine, once you’re mine (mine)
There’s no going back

Kolla håret vid 0:44
https://www.youtube.com/watch?v=0KSOMA3QBU0
Citera
2014-12-06, 00:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Vet inget om äktheten på videon.

Men tycker de är intressant att Illuminati Kate Perry släppte en låt nyligen "Dark Horse"

Baby do you dare to do this?
Cause I’m coming at you like a dark horse (like a dark horse)
Are you ready for, ready for (ready for)
A perfect storm, perfect storm (a perfect storm)
Cause once you’re mine, once you’re mine (mine)
There’s no going back

Kolla håret vid 0:44
https://www.youtube.com/watch?v=0KSOMA3QBU0
Du orkade inte läsa till och med inlägg #5 i tråden och lyckades istället tolka in ett samband mellan en ballong och illuminati?

Starkt jobbat! Hästballongerna kommer!
Citera
2014-12-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du orkade inte läsa till och med inlägg #5 i tråden och lyckades istället tolka in ett samband mellan en ballong och illuminati?

Starkt jobbat! Hästballongerna kommer!

Faktum är att jag läste den. Därför skrev jag tydligt att jag inte vet äkteheten i videon.

Men bidrog med en tråd om musikindustrin som släpptes nyligen om "dark horse".

Men uppenbarligen förstår du inte symboliken i musikvideon.

"Dark horse is an ancient symbol. One of its many meanings is unstoppable set of events that ends with massive destruction. It's present in many poems. This video and the music is full of esoteric symbols."
Senast redigerad av KrilleP 2014-12-06 kl. 13:18.
Citera
2014-12-06, 14:26
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Faktum är att jag läste den. Därför skrev jag tydligt att jag inte vet äkteheten i videon.

"Dark horse is an ancient symbol. One of its many meanings is unstoppable set of events that ends with massive destruction. It's present in many poems. This video and the music is full of esoteric symbols."
Här har du en bild på ett mörkt får:
https://www.flickr.com/photos/foxyfleeskers/7989089589/

Att fåret är mörkt har självklart ingenting med bristen på solljus att göra.

Äktheten vet jag inget om så det kan vara en häst. Kanske är det den som Kate Perry sjunger om?
Citera
2014-12-06, 14:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Går det ens att göra en musikvideo som inte foliehattar kan tolka som symbolik för ondska? Om det inte går är det ju bevis för att i stort sett alla i hela världen måste vara jättejätteonda, (åtminstone alla musiker, producenter, låtskrivare, skivbolagsfolk, videfilmsmakarr, ljudtekniker etc etc)alternativt att detta bara är foliehattdtrams. Om det å andra sidan går att göra en symbolfri video kan du väl ge ett exempel?

Katy p sjunger om kärlek som inte kan stoppas, inte om illuminati... Precis som 'dinabröst är som svalor som häckar' betyder att hon har schyssta pigga tuttar, det betyder inte att brösten flyger runt och gör fågelungar..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-06 kl. 14:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in