Undrar om det på något sätt går att lägga filen Recovery Image i kanske en USB sen använda på annan dator? Och går det att i så fall använda den för att återställa windows 7? Spelar ingen roll om den blir windows 8. Eller har ni ett alternativt sätt att återställa en Windows 7 dator utan skiva?
Ska se om jag tolkar dina frågor rätt. Du kan inte återställa Windows 7 med hjälp av Windows 8. Angående partitionen som avser recovery är tillägnad till den dator och modell.
Lättast är väl att du hämtar hem en ren Windows 7 från nätet. Sök på forumet så finner du nedladdningslänkar.
Ska se om jag tolkar dina frågor rätt. Du kan inte återställa Windows 7 med hjälp av Windows 8. Angående partitionen som avser recovery är tillägnad till den dator och modell.
Lättast är väl att du hämtar hem en ren Windows 7 från nätet. Sök på forumet så finner du nedladdningslänkar.
Windows 7 och 8 fungerar helt olika vad det gäller återställning. Återställningsskivor som skapas på en win8-dator knyts till hårdvaran och fungerar inte på andra.
Win7 kan du däremot återställa från vilken win7-CD som helst, vad jag vet. Win7 skivan finns fritt tillgänglig (måste ha licens-nyckel så klart). Tror den du ska ha för svenska heter X17-58997.iso. Bränn till DVD och kör på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!