2010-06-08, 15:32
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connyjonnyronnyochsonny
Men du fattar ju inte!!
Du har ju förlorat all trovärdighet då du skickar en video med en snubbe som gör en parodi på Dylan och du inser inte att det är lös-mustascher ens!
Fan jag kan inte låtsas om att du finns på riktigt längre...KÄFTEN på dig!
jag tyckte imitationen var bra och jag länkade sedan till den riktige dylan . så poängen kvarstår.
Citera
2010-06-08, 15:34
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
jag tyckte imitationen var bra och jag länkade sedan till den riktige dylan . så poängen kvarstår.

DÅ ÄR DU PACKAD GUBBEN!!!
Citera
2010-06-08, 15:35
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=Nej4xJe4Tdg
Där har du en bra parodi på Dylan. Det värsta är hur sjukt likt det är.
Citera
2010-06-08, 15:36
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Jag förstår nog ändå vad du är inne på, TS. Dylan är inte så skicklig rent tekniskt, eller så har han aldrig visat upp det. Men är teknisk skicklighet verkligen viktigt för att göra bra, eller kanske rentav genialisk, musik? Mitt svar är nej. Det handlar om så mycket mer än teknisk skicklighet. Dylan är ett geni trots att han inte är tekniskt skicklig, dock har jag tyvärr aldrig lärt mig uppskatta hans musik.
visst är han ett geni! som låtskrivare. men en låt består av text och musik. och dylan är en stor textskrivare. han kommer i mina öron undan med detta förhållande.
Citera
2010-06-08, 15:38
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connyjonnyronnyochsonny
DÅ ÄR DU PACKAD GUBBEN!!!
så låter han när även texterna är dåliga
Citera
2010-06-08, 15:38
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:

Du tyckte inte imitationen var bra, du trodde ju för fan att det var Dylan!

Att du på riktigt trodde det var Bob som stod där och sjöng "i had a bad day" är så jävla skrattretande att du borde bli bannad för att skriva en enda rad till om Dylan då du inte har någon som helst koll på honom.

Vilka låtar med honom har du hört?
Citera
2010-06-08, 15:41
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Jag förstår nog ändå vad du är inne på, TS. Dylan är inte så skicklig rent tekniskt, eller så har han aldrig visat upp det. Men är teknisk skicklighet verkligen viktigt för att göra bra, eller kanske rentav genialisk, musik? Mitt svar är nej. Det handlar om så mycket mer än teknisk skicklighet. Dylan är ett geni trots att han inte är tekniskt skicklig, dock har jag tyvärr aldrig lärt mig uppskatta hans musik.

+1

Bra inlägg, det handlar inte om hur tekniskt skicklig man är. Det är låtarna som ska tala språket, inte tekniken.

TS, ditt exempel på en talangfull musiker John Mayer svarade på frågan "Hur imponerar man på en akustiskt gitarr?" som han fick för några månader sedan hos Fredrik Skavlan så här: Med låtar, man imponerar med låtarna.

Fattar du vad han menar där?
Citera
2010-06-08, 15:46
Medlem
Markdaisys avatar
wooten: Trovärdigheten på dig efter du har länkat en imitatör är helt klippt, ledsen gubben. Bob Dylan är för mig en riktigt bra musiker. Och nej, han shredar inte gitarren som om det våre Malmsteen eller dylikt. Han är en låtskrivare nästan alla studiomusiker vill jobba med. Ifall man tittar på vilka musiker som har arbetat med Dylan är det dem bästa av dem bästa (Mark Knopfler, Daniel Lanois osv). Det säger sitt, tycker jag.

Jag förstår vad du menar men jag lovar dig, Bob Dylan är teoretiskt fullärd i musik. Ifall man länkar en video på en imitatör och sen argumentera mot honom är ju helt bisarrt! Skärp dig!

Vad vill du ha för ackordföljder i en låt? C, G, Am, F eller? Jag finner ackorden i Like a rolling stone som klockrena. Inga mellanstadie ackord där inte.

On T: Sämsta musikern måste nog vara Jason Mraz än så länge. Ingen originell musiker direkt.
Citera
2010-06-08, 15:48
Medlem
effses avatar
Angående Dylans talang.

Dylan lyckas skriva fantastiska låtar genom att använda enkla slingor. Det finns inte många som lyckas med det, och det är jävligt mycket svårare att skriva en sådan låt, än att banka på med 700 solon, överdrivna riff och värdelösa texter. Musik handlar inte om teknik. Lyckas du få ihop en perfekt melodi, med en underbar text och lyckas pricka in en känsla. Då är du talangfull, och så vitt jag vet lyckas Dylan med detta. Dylan är inte min favorit, men att påstå att han är talanglös är ett svek mot musiken i stort.

Gör om gör rätt!
Citera
2010-06-08, 15:48
Medlem
Hirvis avatar
Som jag tolkar tråden så ska det ju vara kända musiker, som inte är så bra som deras status. Så jag säger Eddie Van Halen också, jag spyr på Eruption som bara är en hysterisk känslolös onani.
Citera
2010-06-08, 15:51
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound

Att du på riktigt trodde det var Bob som stod där och sjöng "i had a bad day" är så jävla skrattretande att du borde bli bannad för att skriva en enda rad till om Dylan då du inte har någon som helst koll på honom.

My point proven!

Ärligt talat wooten...hur kan du mena att poängen kvarstår efter att du har länkat det där!! Poängen försvinner ju galet fort när det blir uppenbart att du inte känner till Dylan!
Sen är det obegripligt att du väljer att droppa en artist som uppenbart efterliknar Dylan i väldigt många aspekter.
Snälla försköna inte det faktum att du gjorde bort dig angående den där videon.
Du har givetvis rätt till din åsikt men då måste du i helvete ha lite kött på benen.
Citera
2010-06-08, 15:51
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound

ja, och det är ju mitt referenssystem jag kan utgå ifrån, eller hur? jag har hört mkt dylan men har inte riktigt detaljlyssnat så mkt. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in