2014-12-01, 02:01
Bannlyst
Tänkt sätta upp en boxningssäck på 90kg ifrån taket. Vad för sorts krok behövs? Det rör betongtak av något slag, vet inte riktigt. Hur mycket bärkraft klarar en krok ifrån taket där tidigare en lampa hängt? Kan man rent hypotetiskt hänga ifrån kroken utan att man lämnas med ett stort hål?

Går det vidare att fästa en större krok där så man får plats med ev. rep? Föredrar rep framför kedjor, vet inte riktigt varför.

Måste f.ö. få upp boxningssäcken så snart som möjligt, helst idag.

Kom igen nu, det är akut.
Senast redigerad av FacelessEntity 2014-12-01 kl. 02:15.
Citera
2014-12-01, 03:24
Medlem
torstenhingstens avatar
Tung säck.
Ska du hänga dig?
Citera
2014-12-01, 03:28
Medlem
kinesarsles avatar
Att hitta en krok som tål 90kg är en barnlek. Det är nästan svårt att hitta en krok som går sönder av den lilla vikten. Om något går sönder så är det att kroken rycks lös från taket.

Hur mycket en krok som det har hängt en lampa i klarar? Det är lite som att svara på hur långt ett snöre är. Det beror på. Men med största sannolikhet är den inte dimensionerad för något som väger 90kg och som ska gunga fram och tillbaka. Räkna med att behöva borra ett nytt hål för kroken. Det du behöver är en expanderbult.

Får man fråga varför det är så akut att få upp den?
Citera
2014-12-01, 04:02
Medlem
Milkteeths avatar
Känns det inte lite onödigt att borra upp en krok för att hänga sig?
Citera
2014-12-01, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milkteeth
Känns det inte lite onödigt att borra upp en krok för att hänga sig?
Det är ju en klassiker att hänga sig från taket men jag hoppas verkligen att det inte är det TS planerar då jag under min korta tid på forumet har kommit att räkna honom som en av mina bästa vänner
Citera
2014-12-01, 05:09
Bannlyst
Tråkigt (FB) ta livet av sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här