Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-30, 16:29
  #1
Medlem
Jag ska inom kort flytta till en ny lägenhet och har köpt ganska mycket. Men skulle vilja ha tips på detaljer som höjer lägenhetens helhetsintryck.

Exempelvis har jag köpt:

- Global knivar med en tillhörande magnetlist.

- En färgad Moccamaster.

- Shysst SMART TV.

- Kuddar från Lexington

Vad bör jag lägga krutet?
Citera
2014-11-30, 16:31
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad har du för stil på möblerna? Vad har du i möbelväg?
Citera
2014-11-30, 16:41
  #3
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av log12
Jag ska inom kort flytta till en ny lägenhet och har köpt ganska mycket. Men skulle vilja ha tips på detaljer som höjer lägenhetens helhetsintryck.

Exempelvis har jag köpt:

- Global knivar med en tillhörande magnetlist.

- En färgad Moccamaster.

- Shysst SMART TV.

- Kuddar från Lexington

Vad bör jag lägga krutet?

Noga utvalda saker som reflekterar din personlighet höjer helhetsintrycket.
Nu kan det ju vara så att du verkligen går igång på grejerna du listat, men mer troligt är att du inte gör det då det är några av de mest självklara och ängsliga accessoarerna de senaste åren.
Citera
2014-11-30, 16:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad har du för stil på möblerna? Vad har du i möbelväg?

Modern stil, mörkgrå soffa med schäslong, glasbord, modern tv bänk.

Kan tilläggas att lägenheten är nyproduktion, då allt är modern. Men har cirka 20-30' att avvara till lägenheten!
Citera
2014-11-30, 16:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Noga utvalda saker som reflekterar din personlighet höjer helhetsintrycket.
Nu kan det ju vara så att du verkligen går igång på grejerna du listat, men mer troligt är att du inte gör det då det är några av de mest självklara och ängsliga accessoarerna de senaste åren.

Förstår vad du menar, dessa grejer är lite av praxis i lite moderna/lyxigare boenden. Jag har faktiskt tänkt tanken att satsa på tavlor som matchar min personlighet.
Citera
2014-11-30, 17:07
  #6
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av log12
Förstår vad du menar, dessa grejer är lite av praxis i lite moderna/lyxigare boenden. Jag har faktiskt tänkt tanken att satsa på tavlor som matchar min personlighet.

Moccamastern gör gott kaffe iallafall, så finns ju ingen anledning att inte köpa den.
Men tror inte du behöver några råd hur som helst. Köp det du gillar.
Ett tips är dock att inte köpa på sig massa grejer innan du flyttat in.
Ofta växer det fram vad som passar in efter man bott in sig.
Citera
2014-11-30, 20:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Moccamastern gör gott kaffe iallafall, så finns ju ingen anledning att inte köpa den.
Men tror inte du behöver några råd hur som helst. Köp det du gillar.
Ett tips är dock att inte köpa på sig massa grejer innan du flyttat in.
Ofta växer det fram vad som passar in efter man bott in sig.

Behöver kanske snarare inspiration, då jag gärna vill skapa en bra stil och känsla i lägenheten…

Jag är intresserad av olika ljudsystem, övervakning, möbler, inredningsdetaljer osv…

Såg någon slags kamera man kan ha vid dörren, som sitter i titthålet som skulle vara coolt att köpa, vart köper man dessa? Någon som vet?
Citera
2014-11-30, 21:01
  #8
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av log12
Behöver kanske snarare inspiration, då jag gärna vill skapa en bra stil och känsla i lägenheten…

Jag är intresserad av olika ljudsystem, övervakning, möbler, inredningsdetaljer osv…

Såg någon slags kamera man kan ha vid dörren, som sitter i titthålet som skulle vara coolt att köpa, vart köper man dessa? Någon som vet?

Plöj houzz.com och liknande ett par dagar, det brukar göra susen för inspirationen.
Citera
2014-12-04, 19:28
  #9
Medlem
Kunde inte låtabli att garva när jag såg först
Citat:
Ursprungligen postat av log12
Detaljerna som avgör

och sedan...

Citat:
Ursprungligen postat av log12
- Shysst SMART TV.

Att öht tänka TV'n som en inredningsdetalj känns lite att vara väldigt fel ute. Tycker det är väldigt tråkigt att komma till folk som bor i en mindre etta, och ena väggen består av en enorm TV.


Köp tavlor och grejer till din lägenhet som du faktiskt gillar, och som är typiskt dig? Tror dock det kan bli svårt när


Citat:
Ursprungligen postat av log12
Såg någon slags kamera man kan ha vid dörren, som sitter i titthålet som skulle vara coolt att köpa, vart köper man dessa?

även dyker upp i inredningsdelen.

Sedan finns det ju en annan hake med "modern stil" av den typen du syftar på, och det är att för att det öht ska vara ens inärheten av något jag skulle kalla för "snyggt" så måste man ha förbannad välstädat. Risken är ju då att en sådann stil bara blir "inredningstidningssnyggt" istället för hemtrevligt.
Citera
2014-12-05, 11:19
  #10
Medlem
Det som är avgörande för hur snyggt man har det hemma är inte att man satsat på den dyraste och största teven, ingen elektronik är avgörande för det faktiskt.

Två saker ska du anstränga dig mest med:

Textil (mattor, kuddae och gardiner)
Tavlor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback