Hej,
Jag har precis börjat med min PMS medicin Premalex. Började för en vecka sen (ägglossningen) och det kändes helt underbart i början, märkte att jag blev mer lättsam osv. Fick lite symptom som trötthet osv. För några dagar sen kände jag av lite "PMS känslor" och har läst hur andra ökat sin dos ifrån tex 5-10-15-20mg/dag. Jag har fått 10mg till att börja med och doktorn sa att om jag känner att det fattas så kunde vi öka dosen.
Nu är det en vecka kvar till mens och igår kväll och idag har jag varit lite mer lättirriterad, söker tjafs lite mer, överanalyserar, är väldigt irriterad allmänt. Jag tog 20 mg idag och igår by the way.
Vill verkligen inte ha tillbaka min PMS...
Det kan självklart vara vardagen som stressar, tex har jag en tenta snart, irriterade mig på min pojkvän väldigt igår för att jag skrev "jag saknar dig" och han inte svarade på just det smset men på dom andra

. Va irriterad på honom för jag vill gå på en grej idag, (fyrverkerier show) som bara tar ca 15 min, han vill inte å gnäller om att de e kallt, han bor en bit bort och är upptagen osv..de gjorde mig arg att han helt plötsligt inte hinner, när han vetat om detta i en vecka och jag tappade humöret..det är inte okej va? ohh

Jag menar, jag blev inte bara besviken, blev liksom "

" Glömde tillägga att han sa "jag är inte säker på om jag kan" för en vecka sen...:P
Under min PMS vill jag bara stänga av omvärlden, känner så lite nu.
Öhm..frågan är väl, överdrev jag mot min pojkvän? (Vid PMS tror man ju att man har rätt att bli arg, iallafall jag)
Är detta PMS eller vanlig irritation, om det är PMS, kan den försvinna om jag fortsätter men medicinen? Den va ju underkontroll i början iallafall, mest idag som jag varit en suris.
Tack på förhand!!!