Hallå, under ungefär 8 år har jag haft ångest och varit deprimerad.
Nu under 2014 har det blivit allt värre och jag har använt mig av hasch oftast för att dämpa min ångest och självmordtankar samt att skära mej. Vet inte hur folk tar ens tråd här på flashback om psykisk hälsa men. För några år sedan skar jag mej för att jag inte mådde bra och gjorde det för att bevisa mina närstående att jag inte mådde bra och behövde hjälp på något sätt då jag själv inte visste hur jag skulle gå till väga fast jag hade meningslösa samtal med tex BUP.
Ångesten som jag har nu är hemsk och jag har fått sluta med att röka hasch då närstående har kommit på mig och vi har snackat om det. Jag är även ihop med en jätte fin tjej som jag verkligen älskar, det känns bättre för min del när jag och hon skall ses, jag åker hem till henne och är där några dar... Det hela känns så mycket bättre att komma hemifrån och inte ha ångesten på lika starkt tryck om man säger så. Ångesten finns där även när jag är med henne med inte på samma sätt. Det känns även bra att prata i telefon med henne, och har snackat med henne under nattens gång och de blev lite knas, samtalen avbröts av någon konstig anledning. Jag ringde säkert 20 gånger men hon svarade inte och det hela gjorde mig ännu mer ledsen
att hon inte ville svara och prata med mig. Och jag ringde henne idag också men hon svarade inte!
men det känns så mycket bättre att bara höra hennes röst och snacka lite skit och sådär.
Men nu till det riktiga som min tråd igentligen handlar om, jag funderar på ta kontakt med någon men vet inte vad som är bäst att kontakta?! Mina vänner säger att jag ska ta kontakt med nån och samtala med men det gjorde jag ju förr med BUP som inte gjorde situationen bättre. Under tiden som jag haft ångest har jag tänkt på min livssituation och även skrivit ner cirka 5 sidor som dock inte ens är klar, jag har skrivit om min ångest hur den har utvecklats med åren som gått. Jag har bland annat kommit fram till det att jag är en väldigt stressad människa som väldigt lätt får ont i magen när jag har ångest och börjar må illa. Min stress utvecklas till ångest, och jag blir väldigt lätt stressad. Jag har ångest ständigt men om jag vet tillexmpel att något jobbigt kommer att hända lite längre fram så blir det allt sämre för min del, och jag har också väldigt svårt för att kunna somna om nätterna, eftersom min ångest är oftast som värst på nätterna och jag ligger där stilla och då går tankarna igång och gör att jag inte kan somna så lätt. Eftersom jag har lättare att uttrycka mig i skrivande form än att tala om saker har jag tänkt att man kanske ska skriva ut dessa sidor och ta med till någon man kan snacka med?
Eftersom jag är en person som har svårt att sätta ord på saker och ting om hur jag mår så känns det som ett alternativ eller bara försöka gå dit och efter bästa förmåga prata istället för ta med texten.
Och om jag skulle börja prata med någon så kommer jag inte nämna mitt brukande utav rökning. Men jag känner det att jag behöver hjälp på ett eller annat sätt med min ångest för att jag ska kunna leva ett normalt liv utan ångest. Jag vet inte om det är nån ide att få något utskrivet för det skulle kanske hjälpa mig? (Nej jag vill inte missbruka, jag vill bara må bra!)
Vad tycker ni är det bästa för mig att göra nu?
Nu under 2014 har det blivit allt värre och jag har använt mig av hasch oftast för att dämpa min ångest och självmordtankar samt att skära mej. Vet inte hur folk tar ens tråd här på flashback om psykisk hälsa men. För några år sedan skar jag mej för att jag inte mådde bra och gjorde det för att bevisa mina närstående att jag inte mådde bra och behövde hjälp på något sätt då jag själv inte visste hur jag skulle gå till väga fast jag hade meningslösa samtal med tex BUP.
Ångesten som jag har nu är hemsk och jag har fått sluta med att röka hasch då närstående har kommit på mig och vi har snackat om det. Jag är även ihop med en jätte fin tjej som jag verkligen älskar, det känns bättre för min del när jag och hon skall ses, jag åker hem till henne och är där några dar... Det hela känns så mycket bättre att komma hemifrån och inte ha ångesten på lika starkt tryck om man säger så. Ångesten finns där även när jag är med henne med inte på samma sätt. Det känns även bra att prata i telefon med henne, och har snackat med henne under nattens gång och de blev lite knas, samtalen avbröts av någon konstig anledning. Jag ringde säkert 20 gånger men hon svarade inte och det hela gjorde mig ännu mer ledsen
att hon inte ville svara och prata med mig. Och jag ringde henne idag också men hon svarade inte!
men det känns så mycket bättre att bara höra hennes röst och snacka lite skit och sådär. Men nu till det riktiga som min tråd igentligen handlar om, jag funderar på ta kontakt med någon men vet inte vad som är bäst att kontakta?! Mina vänner säger att jag ska ta kontakt med nån och samtala med men det gjorde jag ju förr med BUP som inte gjorde situationen bättre. Under tiden som jag haft ångest har jag tänkt på min livssituation och även skrivit ner cirka 5 sidor som dock inte ens är klar, jag har skrivit om min ångest hur den har utvecklats med åren som gått. Jag har bland annat kommit fram till det att jag är en väldigt stressad människa som väldigt lätt får ont i magen när jag har ångest och börjar må illa. Min stress utvecklas till ångest, och jag blir väldigt lätt stressad. Jag har ångest ständigt men om jag vet tillexmpel att något jobbigt kommer att hända lite längre fram så blir det allt sämre för min del, och jag har också väldigt svårt för att kunna somna om nätterna, eftersom min ångest är oftast som värst på nätterna och jag ligger där stilla och då går tankarna igång och gör att jag inte kan somna så lätt. Eftersom jag har lättare att uttrycka mig i skrivande form än att tala om saker har jag tänkt att man kanske ska skriva ut dessa sidor och ta med till någon man kan snacka med?
Eftersom jag är en person som har svårt att sätta ord på saker och ting om hur jag mår så känns det som ett alternativ eller bara försöka gå dit och efter bästa förmåga prata istället för ta med texten.
Och om jag skulle börja prata med någon så kommer jag inte nämna mitt brukande utav rökning. Men jag känner det att jag behöver hjälp på ett eller annat sätt med min ångest för att jag ska kunna leva ett normalt liv utan ångest. Jag vet inte om det är nån ide att få något utskrivet för det skulle kanske hjälpa mig? (Nej jag vill inte missbruka, jag vill bara må bra!)
Vad tycker ni är det bästa för mig att göra nu?
Senast redigerad av KaptenTrulle 2014-11-30 kl. 14:37.
Senast redigerad av KaptenTrulle 2014-11-30 kl. 14:37.