Citat:
Ursprungligen postat av
Vreborlo
Elak = enda mentala sjukdomen jag kommer på just nu,
Hellre annorlunda/sjuk än att vara så nedvärderande som psykiatrin.
Psykiatrin = nazisters människosyn.
Om ingen säger ifrån hur länge dröjer det tills lobotomi återinförs eller till och med avlivning? kanske låter ytterst bisarrt men man vet aldrig för samhällsklimat kan skifta fort!.
/mvh jultomten
Jag tycker att det skulle vara okej med någon modernare form av lobotomi, d.v.s kirurgiskt ingrepp i hjärnan. Men bara om det verkligen fungerar vilket troligen kräver ännu mer forskning samt kvalitetstänk bland kirurger. Ordet lobotomi har smutsats ned p.g.a ovarsam kirurgi i stor skala, men detta behöver inte betyda att konceptet i sin helhet är kasst...
Idag skrivs mediciner av olika slag ut vilket leder till biverkningar, folk blir ibland avtrubbade zombies, och/eller missbrukar mediciner. Nutidens mediciner är dagens lobotomi tror jag. Vi kommer troligen förbjuda en del av dagens mediciner om några årtionden när det står klart vilka de negativa aspekterna av medicinerna är.
Och för att återgå till ursprungsämnet i trådstarten, man måste nog vara lite sjuk i huvudet om man ska stå ut med dagens samhälle vid närmare eftertanke.