2014-11-29, 16:54
Medlem
Det är inte antingen eller. Man skulle ju kunna ha ett samhälle utan pengar. Folk skulle nog bli mindre giriga, inte lika egoistiska. Och att man bara skulle knapra kottar stämmer ju inte. Det handlar om mycket mer än så men jag fattar att alla som har det här systemet inpräntat i skallen fattar inte att vi alla har en hel värld inom oss som vi kan utforska.

Folk har tappat kontakten med sig själva och ser sig själva bara utifrån. Att meditera, utforska ditt sanna jag och förstå sammanhanget med att vi är ett med universum osv är bra mycket mer än att bara käka bark.

Man kan bryta sig från systemet. Följa vad man själv vill. Tänk ''om jag fick tio miljoner för att sluta med det jag gör nu, skulle jag göra det?'', eller ''om det inte fanns några pengar, vad hade jag velat göra?'' eller ''om det här var min första dag på jorden, vad skulle jag göra?''.
Citera
2014-11-29, 16:57
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrythehamster
Fan vad jag hatar alla intellgensbefriade tragiska jävla tomtar som skriver "som alla djur" "primitiva biologiska drifter" osv osv. Ni vet ingenting om någonting. Häng er själva. Eller troligtvis tar Darwin hand om er i sinom tid.
Låt mig gissa, du tror att Gud skapade människan i Edens trädgård?
Citera
2014-11-29, 16:58
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Människan är inget djur. Du ger alla otrogna ett incitament till att skylla sina handlingar på att "vi är ju djuuuur". Man kan medvetet välja att gå efter sina känslor eller låtsas att man inte kan rå för sina känslor genom att säga att man är ett djur. Kan man i klarvaket tillstånd säga att man är ett djur så är man inget djur. Det är bara normalfolkets sätt att skylla sina primitiva instinkter på något som de kan kontrollera men är för lata att göra så.

Glöm snacket om att människan är ett djur.
Vi är djur, det är ofrånkomligt oavsett din kognitiva dissonans.

Du kan inte kontrollera ditt undermedvetna, du är en slav för dina instinkter när det kommer till kritan. Förneka det om du vill men din åsikt förvandlas inte till sanning för det inte.
Citera
2014-11-29, 16:59
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopios
Det är inte antingen eller. Man skulle ju kunna ha ett samhälle utan pengar. Folk skulle nog bli mindre giriga, inte lika egoistiska. Och att man bara skulle knapra kottar stämmer ju inte. Det handlar om mycket mer än så men jag fattar att alla som har det här systemet inpräntat i skallen fattar inte att vi alla har en hel värld inom oss som vi kan utforska.

Folk har tappat kontakten med sig själva och ser sig själva bara utifrån. Att meditera, utforska ditt sanna jag och förstå sammanhanget med att vi är ett med universum osv är bra mycket mer än att bara käka bark.

Man kan bryta sig från systemet. Följa vad man själv vill. Tänk ''om jag fick tio miljoner för att sluta med det jag gör nu, skulle jag göra det?'', eller ''om det inte fanns några pengar, vad hade jag velat göra?'' eller ''om det här var min första dag på jorden, vad skulle jag göra?''.
Det finns ALLTID "pengar" i en eller annan form. Byteshandel eller fiatvaluta, människor kommer alltid att vilja byta saker med varandra och att slåss om att nå samhällstoppen. Du tror väl inte på riktigt att människan är ett fredligt och altruistiskt djur i grund och botten? Öppna en historiebok eller TV:n då nyheterna visas så fattar du.
Citera
2014-11-29, 17:00
Medlem
Och sen tror jag många innerst inne vill bryta sig från det här mönstret. Men alla tänker likadant ''hur ska det gå?''. Vi folket har större makt än vi eller politikerna anar. Vi kan faktiskt organisera oss och förändra. Ju fler vi är, och jag ser att folk vill men vet bara inte hur!

Gräv inom er, tänk bort er stolthet, er fåfänga. Tänk bort vad alla ska tycka och tänk bort vad ni BÖR tycka. Följ bara passionen. Tänk bort ''öö va ere där för jävla hippiesnack höhöhö'', tänk bort egot.
Citera
2014-11-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det finns ALLTID "pengar" i en eller annan form. Byteshandel eller fiatvaluta, människor kommer alltid att vilja byta saker med varandra och att slåss om att nå samhällstoppen. Du tror väl inte på riktigt att människan är ett fredligt och altruistiskt djur i grund och botten? Öppna en historiebok eller TV:n då nyheterna visas så fattar du.

Folk nuförtiden har formats till helt andra personer. Egot är liksom som ett klister där all stolthet samlas. Jag tror visst vi i GRUNDEN är fredliga, men att vi formats till egoistiska varelser. Miljön påverkar. TV:n representerar inte vilka vi är innerst inne.
Citera
2014-11-29, 17:03
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Folk nuförtiden har formats till helt andra personer. Egot är liksom som ett klister där all stolthet samlas. Jag tror visst vi i GRUNDEN är fredliga, men att vi formats till egoistiska varelser. Miljön påverkar. TV:n representerar inte vilka vi är innerst inne.
Ja, vi har formats till personer som inte halshugger "häxor" och bedriver korståg, vilken tragisk utveckling.

Vi var våldsamma och grymma mot varandra långt före TVns ankomst.
Citera
2014-11-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Ja, vi har formats till personer som inte halshugger "häxor" och bedriver korståg, vilken tragisk utveckling.

Vi var våldsamma och grymma mot varandra långt före TVns ankomst.

Ja jag menar inte att TVn har gjort oss onda, hur tolkar du egentligen mina ord??

Jag menar att de människor vi är i dag är inte de vi är EGENTLIGEN. När du dör kommer du förstå men för att göra livet bättre kan du lära dig redan nu så slipper du vänta...

Vi har skapat distans från våra sanna jag. Vi kan inte leva i harmoni med varandra, vi är hänsynslösa mot varandra, djuren, naturen, jorden... mot allt förutom oss själva. Och det har pågått mycket länge. Folk börjar vakna upp men inte tillräckligt. Snälla svälj stoltheten för en sekund och förstå att vi vet absolut ingenting.
Citera
2014-11-29, 17:18
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Faktum är att vi aldrig har haft så mycket fritid som vi har i vårat samhälle.
Folk verkar ha nån jävla ide om att vi numera bara arbetar och springer runt i ekorrhjulet.
Hur tror ni att det såg ut förr i tiden? Jo då var det konstant arbete, ingen semester och du fick vara glad om du hade nog med pengar när du blev pensionär.
Vi har aldrig haft det så bra som vi har det nu, folk som klagar på att dagens samhälle är så himla stressigt borde hålla käften.

I prinicip alla i detta landet kan äta kött och fisk varje dag, bara det är helt jävla fantastiskt i ett historiskt perspektiv.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2014-11-29 kl. 17:24.
Citera
2014-11-29, 17:23
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ja jag menar inte att TVn har gjort oss onda, hur tolkar du egentligen mina ord??

Jag menar att de människor vi är i dag är inte de vi är EGENTLIGEN. När du dör kommer du förstå men för att göra livet bättre kan du lära dig redan nu så slipper du vänta...

Vi har skapat distans från våra sanna jag. Vi kan inte leva i harmoni med varandra, vi är hänsynslösa mot varandra, djuren, naturen, jorden... mot allt förutom oss själva. Och det har pågått mycket länge. Folk börjar vakna upp men inte tillräckligt. Snälla svälj stoltheten för en sekund och förstå att vi vet absolut ingenting.
Du klagar på dagens konsumtionssamhälle och tycks tro att det är det som gör oss människor egoister och våldsamma när det faktiskt ligger i människans natur.
Citera
2014-11-29, 17:27
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:

Vad fan snackar du om?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Historiska_mord_och_avr%C3%A4ttningar_i_Stockholm# mediaviewer/File:Historiska_mord_i_Stockholm_1400-2000.jpg
Här har du en tabell på hur många mord som begicks i Stockholm sen 1400 talet.
Ja fy fan vad hemska och våldsamma vi är idag...
Citera
2014-11-29, 17:28
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortjockpung
pengar som trycks i en maskin har egentligen inget värde, att det har ett värde är bara något vi hittat på. en illusion. hela samhället som kretsar kring pengar är en illusion. kapitalism är en illusion, ett påhitt.

jag vet man måste jobba för att klara sig så är det, men är ni okej med det? man lever en gång och livet är kort. livet är ett mirakel liksom medvetandet.

jag blir alltid likna häpnad varje gång någon säger att jobb är roligt. ni är bara ett boskap vars enda mening är att sätta pengar i rullning. men pengar har egentligen inget värde.

återigen man måste jobba jag jobbar med, men är ni verkligen helt okej med det? ditt liv är kort och du kommer dö snart. glömmer ni inte bort hur jävla galet det ens är att kunna vara vid liv?

Pengar ger dig fysiska saker så som mat osv. Pengar i sig är inget värt utan det de kan ge dig! Så ja, jag vill ha pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in