Det är inte sant. Man satt i sin koja framför elden och lyssnade på kusinens farmor som snarkade. När snön smälte sprang man ner till floden och fångade en fisk. Innan dess åt man bär som frusit och tuggade koda smaksatt med berg eller havssalt. Folk var inte så hungriga och njöt mer av det lilla som fanns. Du är en kapitalist
Folk frös dessutom ihjäl och dog av giftig och/eller dåligt tillagad mat. Man var tvungen att skita ute, man var som regel rätt jävla smutsig och maten var i allra bästa fall ätbar.
Folk frös dessutom ihjäl och dog av giftig och/eller dåligt tillagad mat. Man var tvungen att skita ute, man var som regel rätt jävla smutsig och maten var i allra bästa fall ätbar.
Ibland fick man köldbölder på rumpan. Det var inte så roligt när man skulle ligga och gosa med sin älskling. Särskilt inte när pappa satt och tittade på. Men tänk dig de romantiska dagarna?
Visst är det skönt att känna hur böterna till staten är lika relevanta som en viskande illusion
Det blir till vad man skapar med varandra, pengar är en idé som kan ta fram mörka sidor hos människor men kan också vara en smidig bonus på ett annars givande jobb.
Jag jobbar på en förskola. Mitt jobb går i mångt och mycket ut på att spela fotboll, Wii och att leka med Lego. Bortsett från att jag inte spelar fotboll rent privat och föredrar Xbox så är en dag på jobbet i stort sett en vanlig dag.
pengar som trycks i en maskin har egentligen inget värde, att det har ett värde är bara något vi hittat på. en illusion. hela samhället som kretsar kring pengar är en illusion. kapitalism är en illusion, ett påhitt.
jag vet man måste jobba för att klara sig så är det, men är ni okej med det? man lever en gång och livet är kort. livet är ett mirakel liksom medvetandet.
jag blir alltid likna häpnad varje gång någon säger att jobb är roligt. ni är bara ett boskap vars enda mening är att sätta pengar i rullning. men pengar har egentligen inget värde.
återigen man måste jobba jag jobbar med, men är ni verkligen helt okej med det? ditt liv är kort och du kommer dö snart. glömmer ni inte bort hur jävla galet det ens är att kunna vara vid liv?
Jaha. Gör någonting roligt då? Klart som korvspad att arbete kan vara roligt. Kanske du tycker det är roligare klaga på att du måste anstränga dig?
Använd din fantasi. Måste ju finnas något du gillar att göra som du kan ta betalt för?
Satt själv omkring i haschdimma och tyckte som du tills jag hittade något jag brinner för. Jag gör en jävla skillnad i många människors liv med det jag gör. Uppskattas gör det också. Mår skitbra av det jag gör.
Sluta klaga och lev ditt liv! Grubbla hinner du på helgerna. Jag är utmattad ibland på måndag eftersom min hjärna är så aktiv. Det ena utesluter inte det andra. Du kan försöka förstå din omvärld, eller verkligheten, samtidigt som du arbetar.
pengar som trycks i en maskin har egentligen inget värde, att det har ett värde är bara något vi hittat på. en illusion. hela samhället som kretsar kring pengar är en illusion. kapitalism är en illusion, ett påhitt.
Alla sakers värde bestäms av människan och beror på tillgång och efterfrågan. Det är alltså inte bara pengar som har ett påhittat värde.
För övrigt borde du klart skolan och se till att inte missa lektionerna där stor och liten bokstav förklaras. Hopplöst när forumen fylls av fjortisar.
Visst kan vi klara oss utan pengar. Pengar är bara en symbol för ett värde. Det man egentligen gör är att byta varor o tjänster mot andra varor o tjänster.
I mitt fall så är jag mkt duktig på att svarva. Det jag då gör är att byta bort runda saker mot andra saker jag behöver o vill ha.
Egentligen kunde en arbetsgivare ge bort bostad, mat, fortskaffningsmedel samt andra saker i stället för pengar.
Men nu får man pengar som man sedan kan byta bort mot de saker som andra tillverkar. Ett genialt system.
Att vissa sedan älskar sitt jobb är knappast någon annan som kan komentera. Jag själv jobbade, enbart för att få just pengar. I dag får jag mina pengar utan att jobba o satan vad jag saknar att jobba.
Jag sysslar hellre med det jag gör om dagarna, vilket är roligt, än att jaga mat och bygga på mitt boende. Med tanke på att jag är bättre på att räkna än att jaga är således illusionen bättre än den kalla verkligheten. Jag hade aldrig klarat mig lika bra förr i tiden som i den här tidsåldern.