2014-11-29, 10:43
Bannlyst
Hej!
Jag ska nu göra en engelska uppsats om avicii. Jag har alltid lyssnat på hans musik men jag kan inte så mycket om honom, därför vänder jag mig till er. Någon som vet när han är född? Någon här kanske gick i samma skola eller något liknande, var han blev uppväxt och så vidare, första skiva/album, mest kända låt. Skriv allt ni kan om honom!
2014-11-29, 10:48
Medlem
Du kan börja med att läsa igenom Wikipediartikeln om honom. http://sv.wikipedia.org/wiki/Avicii

Vad menar du med att du alltid lyssnat på honom, det är inte så fasligt många år han har hållit på.
2014-11-29, 10:56
Bannlyst
Okej, tack så mycket
Det jag menar är att jag har lyssnat på honom sedan han började men jag kan nästan ingenting om honom.
2014-11-29, 11:05
Medlem
Finns en svensk dokumentär om honom, sändes på SVT. Kolla på den.
2014-11-29, 11:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling)
2014-11-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekologiskagrisen
Hej!
Jag ska nu göra en engelska uppsats om avicii. Jag har alltid lyssnat på hans musik men jag kan inte så mycket om honom, därför vänder jag mig till er. Någon som vet när han är född? Någon här kanske gick i samma skola eller något liknande, var han blev uppväxt och så vidare, första skiva/album, mest kända låt. Skriv allt ni kan om honom!
Han föddes i stockholm och gick på skolan östra real.
Han s första låta var manman, genombrottet kom med låten bromance och levels var den låt som han blev världskänd med. Just nu så jobba han med stories ett nytt album efter True där många kända artister ska vara med.
2014-11-29, 20:03
Bannlyst
Okej, tack så mycket
2014-11-29, 20:18
Medlem
mishimas avatar
Låser denna.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto