Citat:
Jag förstår din poäng och din pragmatiska inställning, men att få in någon på en skitbehandling som bygger på dåliga och förminskande metoder är inte nobelt. Jag har genomgått många behandlingar och min empiriska data tillsammans med vedertagen fakta visar att dom tolv stegen mot återfall inte fungerar.
KBT funkar för mycket mer människor, alla som är motiverade skulle jag säga, så lägg ner din missriktade pragmatik och uppmana istället till en vettig behandling.
Ni "raketer" brukar i regel kunna flyga ett tag, men bränslen tar för de flesta slut, speciellt för yngre folk.
KBT funkar för mycket mer människor, alla som är motiverade skulle jag säga, så lägg ner din missriktade pragmatik och uppmana istället till en vettig behandling.
Ni "raketer" brukar i regel kunna flyga ett tag, men bränslen tar för de flesta slut, speciellt för yngre folk.
Nu tycker jag du verkligen raljerar och drar alla 12-stegs behandlingar över en kam. Det visar bara på antingen en arrogant attityd eller okunskap.
Jag har precis som du ett otal behandlingar bakom mej, har legat på olika avdelningar, testat antabuskurer, långvarig KBT behandling med mera och inget har hjälpt och tro mej, jag har verkligen varit motiverad då jag fått överdjävliga konsekvenser av mitt långvariga supande. Bara för att dom inte hjälpt mej så kan jag inte kalla dom för skitbehandlingar.
Efter min 12-stegsbehandlingar har både jag och min omgivning blivit avsevärt lugnare och lyckligare, jag känner faktiskt att jag för första gången har ett inre lugn och faktiskt börjar se ljust på livet. Fungerar det för mej så är jag otroligt tacksam.
Men du, om inte antabus eller KBT fungerar för mej, vad rekommenderar du då? Länkarna och AA antar jag du ratat för länge sedan, upplys mej.