Citat:
Ursprungligen postat av
CoupDeGrace
Jag fick igenom vartenda av mina önskemål när jag bara visade att jag var seriös med att jag ville bli drogfri. Behandlingar är för ens egen skull och vågar man bara ställa krav så går det mesta igenom!
Jag håller verkligen med dig om dom 12 stegen till misär. Nästan alla faller tillbaka när dom inser att dom numera är fast i en sekt istället och dom få som lyckas lever fortfarande ett liv helt centrerat kring drogeroch en stark tro på att man är värdelös och behöver främlingar för att klara av enkla saker.
Man ska ta sig ur missbruk medelst styrka och intellekt, man lyckas aldrig annars. Man kan bli drogfri, men hur ska du få ett bra liv om du ser dig själv som en värdelös groda?
Varför skapade du den här tråden? Tråkigt att läsa... :/
Nu är det väl så att alla sätt att bli drogfri på är bra? Alla sätt leder tyvärr också ofta till återfall.
Att lyckas förbli drogfri är det svåra. Mycket spelar in; egna attityden, livssituation, arbete, sjukdom osv.
Min drogfrihet började med ett stenhårt 12-stegs behandlingshem. Fortsatte med mycket annat som har lett till att jag i dag känner mig fri. Äntligen får jag säga.
Känner mig absolut inte som en värdelös groda. Lever i dag ett helt normalt liv.
Lite trist med dessa påhopp på olika sätt till ett liv i drogfrihet. Särskilt i en tråd som denna där TS uppenbarligen håller på att supa ihjäl sig. Något måste hända och det snart.
Kanske behöver han just ett stenhårt 12-stegshem för att hitta tillbaka till sitt liv? Få vettiga rutiner och förstå sitt problem.
Alla sätt är väl bra bara dom leder någonstans och det är bra om alla berättar hur just dom lyckats.
Det är den typen av råd och berättelser som kan leda och hjälpa någon som vill ha hjälp. Inte negativa påhopp på olika metoder.
Vi borde alla, även jag, tänka lite längre när vi skriver i denna typen av tråd.