2014-11-29, 09:20
Bannlyst
Befinner mig för tillfället hos min mor då jag fick lite problem i Stockholm

Hon bor i en ganska stor villa

Nu är det så att jag åkt in och ut på akuten/avgiftning/psyket säkert 10 ggr sen mitten av oktober.

Jag får inte dricka hemma , hon vägrar vilket gör att jag måste hålla mig till parkbänken eller andra platser.

Nu har jag åkt på en LVM-anmälan igår till soc.

Det betyder inte att jag kommer få LVM men måste snällt lyda socialen om jag ska slippa undan.
Grejjen att jag inte vill ha LVM är att man inte får ha dator eller mobil. Därimot är jag helt öppen att få komma in på behandligshem. Har bara dock två önskemål

1. Att jag får permission att åka till Stockholm och skriva tentor (pluggar matematik)
2. Att jag får ta med min dator och teckna ett mobilt bredband.
3. Att jag får komma till SelfHelp Söderhamn

Är detta rimliga önskemål eller kommer jag få bita i det sura LVM-äpplet?
Citera
2014-11-29, 09:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Befinner mig för tillfället hos min mor då jag fick lite problem i Stockholm

Hon bor i en ganska stor villa

Nu är det så att jag åkt in och ut på akuten/avgiftning/psyket säkert 10 ggr sen mitten av oktober.

Jag får inte dricka hemma , hon vägrar vilket gör att jag måste hålla mig till parkbänken eller andra platser.

Nu har jag åkt på en LVM-anmälan igår till soc.

Det betyder inte att jag kommer få LVM men måste snällt lyda socialen om jag ska slippa undan.
Grejjen att jag inte vill ha LVM är att man inte får ha dator eller mobil. Därimot är jag helt öppen att få komma in på behandligshem. Har bara dock två önskemål

1. Att jag får permission att åka till Stockholm och skriva tentor (pluggar matematik)
2. Att jag får ta med min dator och teckna ett mobilt bredband.
3. Att jag får komma till SelfHelp Söderhamn

Är detta rimliga önskemål eller kommer jag få bita i det sura LVM-äpplet?
Kanske inte vad du vill höra men:

Du är vid en vändpunkt i ditt liv. Antingen blir du drogfri eller så hamnar du i rännstenen.
Att i det läget ställa villkor för att bli frisk är naivt och farligt dumt.
Du måste lämna dina krav bakom dig och gräva ner dom jävligt djupt. Det är dom som bidragit till att ditt liv blivit som det blivit.

Dags att ge upp och börja om och det är inte någon bekväm resa, men en resa värd att göra.
När du gjort resan står alla möjligheter öppna för dig.

Släpp dina krav, för dom leder dig ingen vart. Skippa LVM och välj den frivilliga vägen om du är så lycklig att du får välja.
Citera
2014-11-29, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Kanske inte vad du vill höra men:

Du är vid en vändpunkt i ditt liv. Antingen blir du drogfri eller så hamnar du i rännstenen.
Att i det läget ställa villkor för att bli frisk är naivt och farligt dumt.
Du måste lämna dina krav bakom dig och gräva ner dom jävligt djupt. Det är dom som bidragit till att ditt liv blivit som det blivit.

Dags att ge upp och börja om och det är inte någon bekväm resa, men en resa värd att göra.
När du gjort resan står alla möjligheter öppna för dig.

Släpp dina krav, för dom leder dig ingen vart. Skippa LVM och välj den frivilliga vägen om du är så lycklig att du får välja.

Rännstenen , varför säger man så? då måste man vara väldigt smal
ok, men att matematikböcker med sig? går det för sig då?
jag är inte vid någon jävla vändpunkt, har varit på lvm förrut och massa behandlingar, samhället slösar bara sina pengar på mig
Citera
2014-11-29, 10:41
Medlem
CoupDeGraces avatar
På den inledande fasen av mitt lvm fick jag inte ha mobil av förklarliga skäl, men tillgång till dator fanns, när jag for vidare på det som skulle bli min behandling fick jag tillgång till både och och dessutom rätt till permisar.

LVM är inte något negativt om du vill något med det och kämpar för det du vill. Du kan skräddarsy din behandling så den passar dig till punkt och pricka. Problemet verkar vara att folk inte tar chansen som ges utan bara väntar på att det ska ta slut.
LVM blev vändpunkten i mitt liv och idag lever och mår jag väl. Ta chansen, inget hindrar dig från ett bättre liv annat än du själv!!

Önskar dig all lycka till.
Citera
2014-11-29, 12:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Rännstenen , varför säger man så? då måste man vara väldigt smal
ok, men att matematikböcker med sig? går det för sig då?
jag är inte vid någon jävla vändpunkt, har varit på lvm förrut och massa behandlingar, samhället slösar bara sina pengar på mig
Ingenting kommer hjälpa dig om du inte vill. Så är det och då håller jag med om att det är onödigt att slösa bort mer pengar på dig.

Du har ju redan provat på parkbänken, nästa blir väl att sova i nåt soprum.
Det är vad du har att se fram emot om du inte ändrar attityd och inser ditt bästa.
Det hjälpte inte mig under alla år att tänka att det nog vore bra att bli drogfri. Det gjorde jag mängder med gånger, med samma eländiga resultat.

Viljan måste sitta djupare än så.

LVM kanske blir bra för dig igen då, som föregående skrev. Fast även denna gång kommer det inte leda dig till en bra framtid, om du inte helhjärtat vill bli ren.

/Lycka till.
Citera
2014-11-29, 13:41
Bannlyst
inhandlat två koskinkorva 70cl och 8st 7,5% plus två arboga 10,2%
borde väl räcka för ett farväl till alkoholen`?
Citera
2014-11-29, 13:47
Bannlyst
lite darrig på handen men det får duga
http://www.ladda-upp.se/bilder/tlnykhkngqcwv/
Citera
2014-11-29, 14:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
inhandlat två koskinkorva 70cl och 8st 7,5% plus två arboga 10,2%
borde väl räcka för ett farväl till alkoholen`?
Ja ja lycka till.

Precis som du tänker nu tänkte jag massor med gånger. Farväl alkoholen, nu blir det gravöl. Det funkade ju aldrig.
I morron kommer du leta efter det som är kvar, darrig, svettig ångestfull och kanske hitta något.
Annars blir det väl puben.

Avundas dig inte, har varit där så många gånger själv. Vet hur det är och hur man mår.
Tycker inte synd om dig heller. Bara du kan få ett stopp på det som förstör ditt liv.
Citera
2014-11-29, 15:00
Medlem
Det var tre punkter som var två önskemål och du studerar matematik?
Du kanske inte kan ta ansvar för dig själv alls? Tio ggr...
Samhället slösar nog pengar på dig men det verkar behövas, tyvärr.
Synd att du inte kan sluta vara farligt full av egen maskin.
Citera
2014-11-29, 16:11
Medlem
du verkar inte inse vikten av ditt alkoholbruk. jag tror att du tror att det inte är så farligt att du dricker så mycket.

så ljuger du för dig själv varför du inte vill ha LVM, den riktiga anledningen varför du inte vill ha LVM är för att du inte kan dra till systemet när det blir jobbigt, på andra behandlingshem kan du bara dra om du känner för det.

alkoholen är den som är där för dig när det är jobbigt och du vill inte släppa den. jag vet ångesten man får av att tänka på att aldrig mer dricka. man vill liksom alltid ha alkoholen där man vill inte sluta helt.

du lever fortfarande i förnekelse tyvärr. detta är väldigt vanligt när man missbrukar.
Senast redigerad av agggorius 2014-11-29 kl. 16:23.
Citera
2014-11-29, 16:30
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Du är ung, läser matte på universitetsnivå (sägs iofs inte, men antar det) - tyder på en jävla begåvning, och en ljus framtid som analytiker, aktuarie etc etc. Wasta ("vejjsta" - vann pris i tävlingen Worst Swenglish Expressions) för fan inte bort det!

Har ingen erfarenhet av LVM-hem (dock haft LVM-hot över mig samt varit på mer high-brow behandlingshem) och det jag hört - förstahandsuppgifter - leder inte till mersmak, på många ställen flödar piller; in som alkis, ut som flöddertorsk och 20 lakan i skuld till "Dragan och bruschan". Ja, du fattar.

Kör på antabus en månad! Köper inte det där AA-skiten om "en dag i taget" - man kan fan även som fullblodsalkis ta en månad i taget! Sök dig till din hemkommuns beroendeenhet. Är det akut, och det verkar fan så, och du inte har något leverpaj - PM:a mig så skickar jag (kostenlos!) ett gäng antabus, så kan du komma igång så snart du är nere på noll promille.

Dessutom - idéhistoria eller ett språk kan du flumma dig igenom halv- eller helpackad: för att hantera inflexionspunkter och dubbelintegraler vill det nog fan till att vara nykter...

Kör på nu för fan! Ta dig i kragen! You can do it! Och inget jävla "ska bli helvit forever, and ever, and ever..." En månad i taget!
Citera
2014-11-29, 18:05
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
lite darrig på handen men det får duga
http://www.ladda-upp.se/bilder/tlnykhkngqcwv/

Om allt det där var bara till dig så önskar jag din lever lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in