Citat:
Ursprungligen postat av
supersock
Haaaar du läst mattilåtet? om inte - gör det, och ignorera de värdelösa "men bara ät regelbundet och träna" råden du får av flashbackanvändare som är helt okunniga när det gäller ätstörningar och de psykiska/fysiska mekanismer som vidmakthåller sjukdomen. Det du beskriver är jättefarligt (för att inte tala om totalt outhärdligt rent psykiskt) och jag blir uppriktigt sagt orolig när jag läser att du inte har kontakt med sjukvården. Att be om hjälp är inte ett tecken på svaghet, tvärt om, styrka är att våga vara ärlig mot sig själv och andra om att man är sjuk och faktiskt behöver hjälp just nu, trots att det kan kännas som att man då tappar kontrollen. Att svälta, hetsäta och kräkas så pass ofta och omfattande som du gör är som du säkert redan vet väldigt skadligt för kroppen, speciellt med tanke på att du inte har så stora fysiska marginaler, och oavsett om du är beredd att påbörja någon form av behandling eller ej så behöver du komma i kontakt med en läkare.
Vart i landet bor du Ts?
Vad är mattillåtet för något?

Ja men precis. Jag har kontaktat Vårdcentralen men dem bad mig bara vända mig till undomottagningen och det blev aldrig av att jag gick till ungdomsmottagningen just för att jag inte har något bra förtroende för läkaren där.
I dalarna!