2014-11-27, 17:02
Medlem
Eisels avatar
Hej! Har lite frågor angående mitt benzobruk/avtändning. Har intagit 0.5mg varannan till var tredje dag i nästan tre månader. Första tre veckorna tog jag varannan dag men kände att det blev för mycket så beslöt mig för att köra var tredje. Har fuskat då och då. Aldrig tagit för att flumma och aldrig mer än 1mg på en och samma dag.

Är nu en vecka sedan sista dosen och mår hemskt dåligt i kroppen. Darrig, ångestanfallskänslor (bara fysiskt), spänd över ryggen och axlar, restless leggs och dåligt humör. Lätt irriterad, ångest, stress och nedstämdhet är de psykiska besvären jag hittils känt av.

Kommer ATn att stegra? Och isf hur länge innan den börjar försvinna? Finns det läkemedel som inte berusar men hjälper att lindra ATn?

Mvh
Citera
2014-11-27, 17:11
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisel
Hej! Har lite frågor angående mitt benzobruk/avtändning. Har intagit 0.5mg varannan till var tredje dag i nästan tre månader. Första tre veckorna tog jag varannan dag men kände att det blev för mycket så beslöt mig för att köra var tredje. Har fuskat då och då. Aldrig tagit för att flumma och aldrig mer än 1mg på en och samma dag.

Är nu en vecka sedan sista dosen och mår hemskt dåligt i kroppen. Darrig, ångestanfallskänslor (bara fysiskt), spänd över ryggen och axlar, restless leggs och dåligt humör. Lätt irriterad, ångest, stress och nedstämdhet är de psykiska besvären jag hittils känt av.

Kommer ATn att stegra? Och isf hur länge innan den börjar försvinna? Finns det läkemedel som inte berusar men hjälper att lindra ATn?

Mvh
Antar att du tagit Alprazolam/Xanor? Tror stenhårt på att du är som innan igen inom en vecka.
Försök sysselsätt dig fysisk så brukar det lindra, du har ju varken hög dos eller en lång period bakom dig så kommer ordna till sig strax.

//SyNatt
Citera
2014-11-27, 17:40
Medlem
Eisels avatar
Glömde att nämna vilken benzo iktorivil roche 2mg.
Citera
2014-11-27, 18:10
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Glömde att nämna vilken benzo iktorivil roche 2mg.
Tycker svaret passar bra ändå så sikta på det.
Citera
2014-11-27, 18:14
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Tycker svaret passar bra ändå så sikta på det.
Okej tack så mycket för din input! Ah har haft en konstigt sug på att träna, som jag inte haft på säkert ett år.
Citera
2014-11-27, 19:28
Medlem
Citat:
Okej tack så mycket för din input! Ah har haft en konstigt sug på att träna, som jag inte haft på säkert ett år.

Kan bero på att du inte är lika trött utan benzo. Benzodiasepiner är ju lugnande och sövande.
Själv fick jag stesolid för att trappa ut xanor.
Citera
2014-11-27, 19:41
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackLips
Kan bero på att du inte är lika trött utan benzo. Benzodiasepiner är ju lugnande och sövande.
Var uppe hos beroendecentrum där jag knappt fick någon info om hur det skulle te sig. Antar att det är dom låga doserna som dom inte tyckte borde ge någon nämnvärd avtändning. Ska iaf ut o jogga imorgon. Får se hur kondisen håller
Citera
2014-11-27, 20:02
Medlem
Citat:
Var uppe hos beroendecentrum där jag knappt fick någon info om hur det skulle te sig. Antar att det är dom låga doserna som dom inte tyckte borde ge någon nämnvärd avtändning. Ska iaf ut o jogga imorgon. Får se hur kondisen håller

När jag var på beroendemottagningen så sa dom åt mej att ta det lugnt med träningen medans jag trappade ut. Även låga doser benzo kan ge ett beroende om man tagit det länge.
Citera
2014-11-27, 20:06
Medlem
Eisels avatar
Citat:
När jag var på beroendemottagningen så sa dom åt mej att ta det lugnt med träningen medans jag trappade ut. Även låga doser benzo kan ge ett beroende om man tagit det länge.
Okej. Men en löptur på 1,5-2km i lugnt tempo kan väl inte skada kroppen?
Håller med, även fast jag tagit små doser så har kroppen vant sig. Känner hur hjärnan skriker efter lugnande medel.
Citera
2014-11-27, 20:38
Medlem
Citat:
Okej. Men en löptur på 1,5-2km i lugnt tempo kan väl inte skada kroppen?
Håller med, även fast jag tagit små doser så har kroppen vant sig. Känner hur hjärnan skriker efter lugnande medel.

Jo. Jogga i lugnt tempo tills du blivit av med utsättningssymptomen.
Sedan kan du träna hårt igen.
Citera
2014-11-27, 20:42
Medlem
Citat:
Jo. Jogga i lugnt tempo tills du blivit av med utsättningssymptomen.
Sedan kan du träna hårt igen.

Det är hjärtat som kan ta skada när man håller på att laborera med den här typen av mediciner.
Kanske även hjärnan på lång sikt. Demens t.ex.
Citera
2014-11-27, 22:04
Medlem
Citat:
För mig fungerar det på båda sätten. Tar jag på dagen blir jag pigg pga utebliven ångest. tar jag på kvällen blir jag "trött".

Ont. härda ut skiten. tillsluta blir det bättre. Om du vill kan du söka hjälp och kanske få theralen eller vad det heter utskrivet. Fungerar i vissa fall. Dock så står det i din journal att du är dödsknarkare Å andra sidan blir det ändå inte svårare att få riktiga läkemedel utskrivet som vissa påstår^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in