2014-11-27, 16:25
Medlem
Du är en risk för en IT-miljö. Tänk två gånger innan du ens startar din maskin imorgon.

Boss
Citera
2014-11-27, 18:58
Medlem
blofeld88s avatar
Fan vad negativa alla är. Se till att hon blir lite dragen nästa firmafest, sen är det bara att köra på.
Citera
2014-11-27, 18:59
Medlem
dentrognes avatar
Visa att du har lite kuk så hon fattar, plus att hon vet att du har en då också så att säga
Citera
2014-11-27, 19:00
Medlem
Berralainens avatar
För det första, säg att du inte har tid, du håller på med nåt viktigt /annat tjafs. Då behöver du inte direkt säga nej, bara be henne ringa helpdesken eller w/e ni har om hon inte orkar vänta ett par dagar. Du är högst upptagen med att rita fyrkanter på skrivbordet med markerings-rutan.

För det andra, kan ni inte logga era egna tickets? Normalt kan jag tänka mig ni har en 1st line eller nåt som man ringer in till, men som onsite kan man ofta ändå skapa en ticket själv.

Ta extra betalt på de tickets du stänger, då kommer säkert avdelningschefen knorra lite om hon kostar en massa supportpengar. Brukar gå att lägga till lite extra betalt om en anv. inte går den "korrekta" vägen till support.
Citera
2014-11-27, 19:28
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoofmanen
Hej, jag jobbar på ett stort vardagligt kontor med IT. Jobbar i drift så träffar mycket människor när jag är ute och härjar på uppdrag och hjälper folk. För två veckor sen hade jag ett ärende att ordna en lånedator till en konsult som kommer stanna några månader och det var inte lätt. Hon är så jävla läcker och var sjukt trevlig, hade riktigt svårt att arbeta i hennes närvaro. Hur som helst så fick hon mitt nummer ifall det var något för det är ganska allmänt känn att vi som jobbar drift fixar mer saker än support med tanke på att vi får gå ut på plats osv.
Nu till problemet! Hon frågade lite simpla saker ibörjan och de e cool, jag har tid med det och vi har träffats lite då och då och snackat. Mest arbete då. Men i nuläget har det eskalerat stort. Hon frågar om jag kan fixa saker och jag har svårt att säga nej. Hon är väldigt bestämd över att det är lättare att vända sig till mig än supporten och det fungerar bra men förstår hon inte att jag har ett jobb och sköta för det här blir ju lite "of the book".
Blir jag utnyttjad och att hon bara använder sin charm som en översittare eller är hon faktiskt bara såhär?
Har svårt att sätta fingret på vad det är men hur ska jag förmedla det på lättast sätt? Vore ju grymt bara om man kunde fråga ut henne på en fika istället men såna stålballar har man inte!

Jepp! Hon utnyttjar dig och skapar en snabb service för sig själv.
Känt beteende hos snygga och smarta damer sedan barnen Hedenhös ungefär.

Fika, pröva men jag är tämligen säker på att hon uppfinner 711 ursäkter efteråt för att inte kunna träffa dig mer förutom när hon behöver hjälp.

Lycka till!
Citera
2014-11-27, 19:48
Bannlyst
Hon får väl sära på benen lite
Citera
2014-11-27, 20:10
Medlem
Då har du utmärkt läge att få till det med henne. Bara att säga "vill du komma förbi och kolla på en film ikväll?", svara hon ja så hjälper du henne, annars inte.
Citera
2014-11-27, 20:20
Medlem
SmokeOns avatar
Så här ligger det till:

Tjejen utnyttjar dig och du kommer aldrig få ligga med henne. Om du har begynnande känslor för henne så är det läge att dra sig ur nu direkt, annars kommer det sluta med lång och plågsam hjärtvärk för din del. Vad du än gör, gå inte till den där personalfest i hopp om att hon ska bli lite överförfriskad. Om hon blir det så är det inte dig hon kommer att knulla, utan förmodligen den snubben du hatar mest av alla på hela stället.
Citera
2014-11-27, 20:21
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Hur vet du det? Hon kan väl lika gärna också vara intresserad?

TS, sluta mesa och bjud ut henne. Säger hon nej, så hörs ni aldrig nej. Säger du ingenting så kommer hon att fortsätta att terrorisera dig.

Precis så här enkelt är det. Ett gyllene tillfälle att bjuda ut henne. Gillar hon dig säger hon ja, ogillar hon dig och tycker du är creepy behöver du inte bli utnyttjad längre.

Win win situation oavsett utfall.
Citera
2014-11-27, 20:34
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Så här ligger det till:

Tjejen utnyttjar dig och du kommer aldrig få ligga med henne. Om du har begynnande känslor för henne så är det läge att dra sig ur nu direkt, annars kommer det sluta med lång och plågsam hjärtvärk för din del. Vad du än gör, gå inte till den där personalfest i hopp om att hon ska bli lite överförfriskad. Om hon blir det så är det inte dig hon kommer att knulla, utan förmodligen den snubben du hatar mest av alla på hela stället.

Hehehe så sant, med någon av cheferna, och oavsett vad man anser om en sådan så brukar de fälla tolvtaggaren.
Typiskt kvinnor de rider på män, suckers som tror att de har halva inne direkt en kvinna tittar på dem.
Citera
2014-11-27, 21:10
Medlem
Citat:
Hej, jag jobbar på ett stort vardagligt kontor med IT. Jobbar i drift så träffar mycket människor när jag är ute och härjar på uppdrag och hjälper folk. För två veckor sen hade jag ett ärende att ordna en lånedator till en konsult som kommer stanna några månader och det var inte lätt. Hon är så jävla läcker och var sjukt trevlig, hade riktigt svårt att arbeta i hennes närvaro. Hur som helst så fick hon mitt nummer ifall det var något för det är ganska allmänt känn att vi som jobbar drift fixar mer saker än support med tanke på att vi får gå ut på plats osv.
Nu till problemet! Hon frågade lite simpla saker ibörjan och de e cool, jag har tid med det och vi har träffats lite då och då och snackat. Mest arbete då. Men i nuläget har det eskalerat stort. Hon frågar om jag kan fixa saker och jag har svårt att säga nej. Hon är väldigt bestämd över att det är lättare att vända sig till mig än supporten och det fungerar bra men förstår hon inte att jag har ett jobb och sköta för det här blir ju lite "of the book".
Blir jag utnyttjad och att hon bara använder sin charm som en översittare eller är hon faktiskt bara såhär?
Har svårt att sätta fingret på vad det är men hur ska jag förmedla det på lättast sätt? Vore ju grymt bara om man kunde fråga ut henne på en fika istället men såna stålballar har man inte!

Detta är väl knappat någon nyhet att kvinnor uppför sig såhär. Du kommer bli utnyttjad och bästa sättet att är att sluta ställa upp på saker du inte skall. Då skall du se att hon slutar höra av sig. Fast detta är väl knappast det du vill då du tänker med fel huvud.

Hänger du med?
Citera
2014-11-27, 21:10
Medlem
Citat:

Som andra säger så blir du utnyttjad och det är väldigt vanligt med snygga tjejer som får hjälp med allt möjligt av "snälla killar"/mesar som tror att de har en chans. De flesta snygga tjejer har en hel drös beta-orbits kring sig. För att undvika sånt i fortsättningen ska du aldrig bete dig vänskapligt mot en snygg tjej utan du ska småflirta. Gillar hon det inte så kommer hon att avfärda dig direkt i annat fall har du fått grönt ljus. Men det här fallet kommer inte att leda till något. Skulle möjligen säga "visst fixar <nästa tjänst> om du bjuder mig på middag" (alltså inte att du ska bjuda henne). Hon vet då om att du har synat hennes bluff. Fortsätt med liknande inviter tills hon avfärdar eller accepterar dig som man och inte som hjälpreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in