Citat:
Ursprungligen postat av
hoofmanen
Hej, jag jobbar på ett stort vardagligt kontor med IT. Jobbar i drift så träffar mycket människor när jag är ute och härjar på uppdrag och hjälper folk. För två veckor sen hade jag ett ärende att ordna en lånedator till en konsult som kommer stanna några månader och det var inte lätt. Hon är så jävla läcker och var sjukt trevlig, hade riktigt svårt att arbeta i hennes närvaro. Hur som helst så fick hon mitt nummer ifall det var något för det är ganska allmänt känn att vi som jobbar drift fixar mer saker än support med tanke på att vi får gå ut på plats osv.
Nu till problemet! Hon frågade lite simpla saker ibörjan och de e cool, jag har tid med det och vi har träffats lite då och då och snackat. Mest arbete då. Men i nuläget har det eskalerat stort. Hon frågar om jag kan fixa saker och jag har svårt att säga nej. Hon är väldigt bestämd över att det är lättare att vända sig till mig än supporten och det fungerar bra men förstår hon inte att jag har ett jobb och sköta för det här blir ju lite "of the book".
Blir jag utnyttjad och att hon bara använder sin charm som en översittare eller är hon faktiskt bara såhär?
Har svårt att sätta fingret på vad det är men hur ska jag förmedla det på lättast sätt? Vore ju grymt bara om man kunde fråga ut henne på en fika istället men såna stålballar har man inte!
Jepp! Hon utnyttjar dig och skapar en snabb service för sig själv.
Känt beteende hos snygga och smarta damer sedan barnen Hedenhös ungefär.
Fika, pröva men jag är tämligen säker på att hon uppfinner 711 ursäkter efteråt för att inte kunna träffa dig mer förutom när hon behöver hjälp.
Lycka till!