2014-11-27, 11:21
Medlem
hoofmanens avatar
Hej, jag jobbar på ett stort vardagligt kontor med IT. Jobbar i drift så träffar mycket människor när jag är ute och härjar på uppdrag och hjälper folk. För två veckor sen hade jag ett ärende att ordna en lånedator till en konsult som kommer stanna några månader och det var inte lätt. Hon är så jävla läcker och var sjukt trevlig, hade riktigt svårt att arbeta i hennes närvaro. Hur som helst så fick hon mitt nummer ifall det var något för det är ganska allmänt känn att vi som jobbar drift fixar mer saker än support med tanke på att vi får gå ut på plats osv.
Nu till problemet! Hon frågade lite simpla saker ibörjan och de e cool, jag har tid med det och vi har träffats lite då och då och snackat. Mest arbete då. Men i nuläget har det eskalerat stort. Hon frågar om jag kan fixa saker och jag har svårt att säga nej. Hon är väldigt bestämd över att det är lättare att vända sig till mig än supporten och det fungerar bra men förstår hon inte att jag har ett jobb och sköta för det här blir ju lite "of the book".
Blir jag utnyttjad och att hon bara använder sin charm som en översittare eller är hon faktiskt bara såhär?
Har svårt att sätta fingret på vad det är men hur ska jag förmedla det på lättast sätt? Vore ju grymt bara om man kunde fråga ut henne på en fika istället men såna stålballar har man inte!
Citera
2014-11-27, 11:25
Bannlyst
Vad består hemmen it-relaterade ifrågan om, glömt lösenordet?
Citera
2014-11-27, 11:30
Medlem
hoofmanens avatar
Yes i princip, hitta namn, lösenord, fixa applikationer osv. Jag har så svårt att säga nej och anledningen varför jag skrev tråden just idag var för att jag faktiskt inte hade tid att hjälpa till med något så jag skrev bara "har inte tid, hör av dig till supporten". Kommer våran lilla grej sluta nu eller har jag fortfarande chans att?
Citera
2014-11-27, 11:32
Medlem
Baochickas avatar
riktig slyna, pengar parasiter alltså
Citera
Medlem
Provocative2.0s avatar
Utnyttjad?
Du sa själv att hon kunde kontakta dig o när hon gör det så är det fel av henne? Skyll dig själv.
Citera
Medlem
Goesta37s avatar
Säg åt henne att hon måste gå igenom den officiella support kanalen annars får du inte den cred du skall ha för jobbet du gjort

så slipper du det problemet
Citera
2014-11-27, 11:38
Medlem
hoofmanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goesta37
Säg åt henne att hon måste gå igenom den officiella support kanalen annars får du inte den cred du skall ha för jobbet du gjort

så slipper du det problemet

Jo fast jag tjänar ingenting på ärenden, det gör bara företaget och det är små grejer liksom. Men nu blir det mer och mer >_<

Jo får väll skylla mig själv... men ändå! känns inte som att jag frågar efter fika av chefen varje gång bara för att han bjöd en gång liksom. Det är inte ett oändligt frikort
Citera
2014-11-27, 12:00
Medlem
Stå upp för dig själv och säg vad du tycker, är väl inte vidare svårt? Du kommer må bättre av det, promise!

Det här beteendet är något du måste avvänja dig med snarast möjligt annars kommer det vara ett återkommande problem i ditt liv😦

Orkar du leva såhär?
Citera
2014-11-27, 12:03
Medlem
kinesarsles avatar
Ja, du blir utnyttjad. Vems fel är det?
Citera
2014-11-27, 12:35
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoofmanen
Kommer våran lilla grej sluta nu eller har jag fortfarande chans att?

Stackars idiot. Tror du att ni har en grej för att du agerar slav?
Låt mig ta tillbaka dig till verkligheten. Ni har ingenting. Att du fixar hennes IT-problem innebär inte någonting förutom att du blir utnyttjad. Nästa gång hänvisar du henne till support.
Citera
Bannlyst
Stå upp!
lite sent nu kanske men

du kanske skulle sagt att när hon hade ringt
"nej jag har tyvärr inte tid med det. Jag har en lucka ikväll dock så då tänkte jag bjuda med dig på resturang"

Så kunde du försökt med bruden annars skitit i henne
bli inte en "snäll" kille, osäker och så
nej du kommer inte få ligga för att du hjälper henne
Citera
Medlem
Vilket djävla icke-problem.
Förklara lite snyggt att skall det ringad, så skall det fan ta mig knullas också.
Är hon på, så är ju det vinstlott.
Är hon inte på, så kommer hon sluta störa dig.

Ed: precis tvåa efter wd ser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in