2014-11-27, 12:43
Medlem
fiktioneratnamns avatar
Hon kanske helt enkelt gillar dig men vågar inte ta steget för en utbjudning, därför håller hon dig nära
med ursäkter om att hon behöver hjälp och väntar på att du ska fråga ut henne
Citera
2014-11-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Stå upp!
lite sent nu kanske men

du kanske skulle sagt att när hon hade ringt
"nej jag har tyvärr inte tid med det. Jag har en lucka ikväll dock så då tänkte jag bjuda med dig på resturang"

Så kunde du försökt med bruden annars skitit i henne
bli inte en "snäll" kille, osäker och så
nej du kommer inte få ligga för att du hjälper henne

This!

Om hon bara vill utnyttja dig för att du är för snäll är det ändå inget att ha. Om hon är genuint intresserad så tackar hon ja, eventuellt föreslår något annat datum.
Citera
2014-11-27, 13:25
Medlem
jaybones avatar
Rätt fräck brud ändå. Vissa har verkligen mage att ta för sig och nyttja andras svagheter.

Som andra skrev. Du kommer inte få ligga. Finns inget du kan göra i dagsläget för att ändra läget, hon ser dig som tönten man kan utnyttja. Tyvärr.
Citera
2014-11-27, 13:41
Medlem
hoofmanens avatar
Bra tips allihopa, här får man verkligen en spark i baken men jag är beredd att hålla med!
Som sagt jag sa ju nej idag så får väll se om hon återkommer. Men a jag har väll en liten crush på henne och det exploitar hon. Kanske läser mig som en öppen bok
Nåja, kommer uppdatera läget om något sker oavsett!
Ligga o ligga, det är ultimata agendan men jag tänker mer på om man skulle gå på date liksom. Det vore svinballt!
Tack FB! Keep em coming
Citera
2014-11-27, 14:09
Bannlyst
Indikera att du vill ha något tillbaka också. För jag antar att du vill det med tanke på trådstarten. Hur du ska göra det får du själv komma på. Du skulle iallafall kunna börja med att verka bizzy, ta god tid på att svara. Låt henne jobba lite på att få din uppmärksamhet så att säga.
Citera
2014-11-27, 14:19
Medlem
vargvids avatar
Hon utnyttjar dig inte. Du har bara skämt bort henne med att hjälpa henne med allt. Varför vända sig till supporten/firstline när man kan gå till dig? Hon kanske till och med tror att supporten är du eftersom du har hjälpt henne så mycket.

Beroende på vad det är så hänvisar du bara till firstlinen, en del saker kan du göra bara för att det kan gå snabbt, ge bra service IFALL tiden finns. Annars hänvisa till firstline.

Det kommer inte förändra eran relation på jobbet när ni träffas i fikarummet eller liknande.
Citera
2014-11-27, 14:29
Medlem
talgoxens avatar
Det är ungefär 1 på 10000 att du får ligga med henne.

Snygga tjejer brukar inte tända på mesar.
Citera
2014-11-27, 14:49
Medlem
nicken89s avatar
Knepig situation. Som andra nämnt är det ju ditt fel att du blir "utnyttjad".
Börja neka småsaker som inte har med ditt jobb att göra, typ ifall hon ber dig hämta kaffe åt henne eller något säger du bara 'nej, jag har inte tid'.

Ifall du vill ligga med henne är nog dina chanser rätt små tyvärr.
Citera
2014-11-27, 14:58
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoofmanen
Hej, jag jobbar på ett stort vardagligt kontor med IT. Jobbar i drift så träffar mycket människor när jag är ute och härjar på uppdrag och hjälper folk. För två veckor sen hade jag ett ärende att ordna en lånedator till en konsult som kommer stanna några månader och det var inte lätt. Hon är så jävla läcker och var sjukt trevlig, hade riktigt svårt att arbeta i hennes närvaro. Hur som helst så fick hon mitt nummer ifall det var något för det är ganska allmänt känn att vi som jobbar drift fixar mer saker än support med tanke på att vi får gå ut på plats osv.
Nu till problemet! Hon frågade lite simpla saker ibörjan och de e cool, jag har tid med det och vi har träffats lite då och då och snackat. Mest arbete då. Men i nuläget har det eskalerat stort. Hon frågar om jag kan fixa saker och jag har svårt att säga nej. Hon är väldigt bestämd över att det är lättare att vända sig till mig än supporten och det fungerar bra men förstår hon inte att jag har ett jobb och sköta för det här blir ju lite "of the book".
Blir jag utnyttjad och att hon bara använder sin charm som en översittare eller är hon faktiskt bara såhär?
Har svårt att sätta fingret på vad det är men hur ska jag förmedla det på lättast sätt? Vore ju grymt bara om man kunde fråga ut henne på en fika istället men såna stålballar har man inte!

Hon kommer inte vilja att ligga med dig för att du hjälper henne, bara så att du vet.
Citera
2014-11-27, 15:00
Medlem
Hon var konsult sa du, många konsulter är inte mer värda än det kontaktnät som konsulten har.
Hon kan utnyttja dig för att tjäna mer själv eller för att underlätta sitt eget arbete, men det finns även en stor chans att hon testar dig för framtida samarbeten.
Att du faller för hennes charm är endast ditt problem jag antar att hon endast är ute efter en arbetsrelation.
Citera
2014-11-27, 16:05
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Hon var konsult sa du, många konsulter är inte mer värda än det kontaktnät som konsulten har.
Hon kan utnyttja dig för att tjäna mer själv eller för att underlätta sitt eget arbete, men det finns även en stor chans att hon testar dig för framtida samarbeten.
Att du faller för hennes charm är endast ditt problem jag antar att hon endast är ute efter en arbetsrelation.

Hur vet du det? Hon kan väl lika gärna också vara intresserad?

TS, sluta mesa och bjud ut henne. Säger hon nej, så hörs ni aldrig nej. Säger du ingenting så kommer hon att fortsätta att terrorisera dig.
Citera
2014-11-27, 16:19
Medlem
"jag har fått lite mer att göra nu så du måste vända dig till supporten på telefon 123456 i fortsättningen"

För övrigt ett ganska oprofessionellt beteende från din sida. Hur tror du att det tolkas av andra att du gör saker som inte ligger i din arbetsbeskrivning just när det gäller en väldigt attraktiv kvinna?
Senast redigerad av uffe123 2014-11-27 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in