2014-11-27, 01:38
Medlem
Som rubriken lyder; Konstiga tankar efter jag rökt?!

Jag har rökt i ca 4 års tid, allt ifrån konstant rökande i månader till rökande på enbart fre/lördagar.

Dem sista 2-3 månaderna har jag känt mig konstig efter jag rökt, lite till och från. Drygt och obehagligt. Det är även samma dryga / obehagliga känslor när jag röker.

Någon som vet hur man stoppar detta? Jag kan alltid, ALLTID ta över mina ''konstiga'' tankar och flyta in på någon skön tanke, men oftast så kommer dem tillbaka.

Skit tråkigt om jag ska behöva ha ett långt uppbehåll då bruden nyss har börjat rökt och är sjukt kär i weed. Vilket jag också är! Älskar weed och alltid gjort.

Ska även nämna att jag har varit med om sjukt obehagliga rus på Spice för ca 7-8 månader sedan, och kanske 2 gånger innan. Jag har som vanligt, kunnat tygla mina tankar men mina kompisar har flippat uuuuur helt när jag varit med,vilket varit obehagligt. Skulle aldrig mer röka spice eller röra spice igen, eller vara nära någon som röker det.

Även en till sak att nämna är att; röker jag ca 2-3 bloss på en joint, så blir jag skön i hela kroppen och mår bra. Men blir inte flummig alls eller nå dylikt. + Det går över efter 5min.

Förlåt för allt strul med min skrivning.
Citera
2014-11-27, 01:46
Medlem
Zicks avatar
För att få oss att förstå vad det är som faktiskt är problemet; lust att berätta lite mer specifikt om dessa tankar?
Citera
2014-11-27, 01:49
Medlem
Är problemet tankar eller känslor? 2 distinkta saker du verkar blanda ihop lite.
Citera
2014-11-27, 01:50
Medlem
bithaxs avatar
Googla på "bad trip on weed".
Det är inte ovanligt att vissa börjar nojja.
Cannabis kan också leda till konstiga effekter när det kombineras med andra doger eller läkemedel.
Citera
2014-11-27, 01:52
Medlem
jajalbdps avatar
Kan det vara oron som ligger långt där inne efter dem obehagliga rusen från Spicet?
Säkerligen ångestrelaterat.

Chilla ett tag om du inte mår bra när du röker.

Peace
Citera
2014-11-27, 01:52
Medlem
revodnebs avatar
Sluta röka - problem solved?!
Citera
2014-11-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sluta röka - problem solved?!

Han vill ju uppenbarligen inte sluta så det där svaret var ju inte direkt det mest optimala
Citera
2014-11-27, 02:05
Medlem
låter illa
Citera
2014-11-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
För att få oss att förstå vad det är som faktiskt är problemet; lust att berätta lite mer specifikt om dessa tankar?

Mina polare har spytt när dem sneat på spice, jag har dock aldrig spytt utav röka eller spice. Men får dålig magkänsla, mår lite illa(ibland) oftast bara dålig magkänsla.

Citat:
Ursprungligen postat av No-Self
Är problemet tankar eller känslor? 2 distinkta saker du verkar blanda ihop lite.

Både tankar och känslor

Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Googla på "bad trip on weed".
Det är inte ovanligt att vissa börjar nojja.
Cannabis kan också leda till konstiga effekter när det kombineras med andra doger eller läkemedel.

Jag använder inte andra droger förutom Cannabis, alkoholen skippade jag väl för 3 år sedan. Jag äter även inga läkemedel, så inga droger/läkemedel blandas.

Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Kan det vara oron som ligger långt där inne efter dem obehagliga rusen från Spicet?
Säkerligen ångestrelaterat.

Chilla ett tag om du inte mår bra när du röker.

Peace

Det kan vara oron ifrån dem obehagliga rusen ifrån Spice, mycket väl. Men jag tycker att dem ska gå bort eller suddas ut? Det var ju en bra lång tid sedan det hände sist..
Citera
2014-11-27, 02:14
Medlem
dr-snuggles avatar
rök lite mindre varje gång du röker låter som kroppen får en chock eftersom spicet slog spå hårt på dina CB1 och CB2 receptorer och därav paranojjan.

rök extremt lite åt gången i någon vecka
Citera
2014-11-27, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelKnapp
Både tankar och känslor
För mig är det tänkande på diverse tankar som kan orsaka känslor av oro, stress, ångest m.m. Däremot finns det också känslor i form av kemisk aspekt vilket orsakas av substanser du intar, mat du äter eller vätska du dricker. Så det enklaste vore att fråga sig själv vad för typ av känsla/känslor man har, är det mentala känslor som oro, stress eller ångest? Eller är det mer fysiska känslor som smärta eller illamående?

Dryga/obehagliga/konstiga känslor säger tyvärr inte så mycket, varken för mig eller för dig själv.

Lösningen för mentala känslor kan antingen vara att som du påpekat "ta över" sina tankar med andra tankar så att tankarna tänks annorlunda och på sätt ger ett mer tillfredsställande resultat på känslorna, en annan lösning är att sluta tänka helt och hållet vilket iofs är ganska svårt om man inte har tränat sitt sinne.

Lösningen för fysiska känslor är att förändra sitt intag av substanser för att få en annan effekt.
Citera
2014-11-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-Self
För mig är det tänkande på diverse tankar som kan orsaka känslor av oro, stress, ångest m.m. Däremot finns det också känslor i form av kemisk aspekt vilket orsakas av substanser du intar, mat du äter eller vätska du dricker. Så det enklaste vore att fråga sig själv vad för typ av känsla/känslor man har, är det mentala känslor som oro, stress eller ångest? Eller är det mer fysiska känslor som smärta eller illamående?

Dryga/obehagliga/konstiga känslor säger tyvärr inte så mycket, varken för mig eller för dig själv.

Lösningen för mentala känslor kan antingen vara att som du påpekat "ta över" sina tankar med andra tankar så att tankarna tänks annorlunda och på sätt ger ett mer tillfredsställande resultat på känslorna, en annan lösning är att sluta tänka helt och hållet vilket iofs är ganska svårt om man inte har tränat sitt sinne.

Lösningen för fysiska känslor är att förändra sitt intag av substanser för att få en annan effekt.

Jag är verkligen dålig på att förklara mig.. När jag röker, så blir det nästan som en klump i halsen (ibland), typ som ett tryck emellan nyckelbenen(ibland som det händer) samtidigt som jag blir lite illamående, men inte äns nära ett likadant illamående som när man är magsjuk t.ex ..

Ibland blir det en klump i halsen som sagt, ibland får jag dåligmagkänsla, typ som att jag ska spy, men jag spyr inte för jag mår egentligen inte dåligt? haha får verkligen damp för att det känns inte som om jag riktigt kan förklara noga...... Hjääälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in