Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-11, 12:18
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Tror dina smådoser snart kommer bli meningslösa om du inte är väldigt återhållsam och undviker dagligrökande.


Face it. Du är förbi den trevliga perioden i början.


Vad är ditt problem. Varför försöker du så hårt att få mig sluta röka? Haha, du verkar vara en dryg person.

Jag röker stora mängder igen och får bara en massa sköna rus. Efter jag rökt små doser ett tag så lärde jag mig ett och annat.

Det är även inte bra och maxa i kanske 3 års tid varje dag. Hjärnan behöver en paus. Men jag är helt återställd.
Citera
2017-10-27, 09:40
  #26
Medlem
Hmmm, jag håller faktiskt med dem andra. Sluta röka cannabis ett tag framöver, det låter som du får en bad trip, du bli paranoid och orolig. Hände mig också jag. Rökte rätt så många år och hade inga bad trips eller var paranoid. Men ett tag senare kom det där jag blev paranoid varje gång jag rökte och trodde polisen skulle ta mig vilken sekund som helst eller hade så många tankar i skallen som jag inte kunde hantera ens och ville bara att ruset skulle försvinna så jag kunde tänka klart. Det var en stor anledning att jag sluta röka cannabis.

Det borde du också, nu kommer du tycka att jag är dum i huvudet men jag tycker inte det är värt risken och röka cannabis tills det blir lagligt eller avkriminaliserat.

Det hjälper inte och röka mindre. Det hjälper dock och sluta helt, du har helt klart något mentalt i huvudet och känslor som kommer fram när du röker cannabis.

Kan vara att du blir paranoid? orolig? något som hänt som triggar igång det varje gång du röker?

Jag är inte här för att tvinga dig att sluta och jag vet att cannabis är jävligt härligt och röka men jag rekommenderar det.
Citera
2017-11-18, 16:41
  #27
Medlem
Om man inte mår speciellt bra överlag och gärna skjuter på saker, eller beter sig som ett rövhål ibland och ja generellt inte är den personen man vill vara - så tror jag, att om man röker ibland kan få tankar som känns "sjuka".

Har hänt många gånger att jag börjar gå in på riktigt djupa tankar i huvudet efter jag rökt, och börjar nästan må dåligt eftersom jag inte gjort något jag borde göra. Eller gjort något jag INTE borde gjort.

Gräs kan få mig att TVINGAS tänka på saker jag inte vill tänka på. Saker som mitt undermedvetna har tryckt bort, som kommer fram när jag röker.

Och detta är ju bara en teori jag har. Inga bevis på saken såvitt jag vet. Men för mig funkar det så ganska ofta faktiskt.
Ibland när jag röker tänker jag även: "Fan vad jag slösar bort mycket av min tid till att sitta bäng och inte göra något vettigt alls". Jobbiga tankar som oftast stämmer jävligt bra och KAN leda till något positivt om man vaknar upp dagen efter och TAR TAG i saker man skulle gjort.
Citera
2017-11-22, 21:49
  #28
Medlem
Bluepants avatar
Trappa ner med rökningen bara så löser det sig nog ta helst en paus på 3-4 veckor och sen ser du till att inte öka rökningen igen. Ha kanske som regel att aldrig röka före kl. 21 om du inte råkar vara ute med vänner osv. Det är ingen direkt nyhet att det inte är bra för psyket att röka för mycket, särskilt inte THC-rika strains.

Känner för övrigt igen mig i det du skriver, känner nästan lite schizo-vibbar från allt gräs jag rökt, men det dyker bara upp om jag röker för mycket/för ofta. Har dragit ner nu pga det, har märkt att jag ofta mår sämre bara när jag rökt, än för fem minuter sen innan jag rökte. Ändå fortsätter man komma tillbaka och intalar sig själv att nästa gång blir bra. Röker jag mer får jag bara värre ångest, tvångstankar av något slag, ologiska slumpmässiga tankebanor, t.ex:

"Ett brev är vitt på en sten under bordet på ett träd utanför banan i ett berg runt en bana ligger på ett berg, på en sten i ett brev under ett bord i en exhibition vid en kontroll."

Och så vidare, nu blir det inte riktigt samma eftersom att jag medvetet försöker hitta på det men det blir minst sagt riktigt jävla random i bollen, mer random än det där, och det blir mest obehagligt och jag får ångest. Känns inte direkt friskt att ha såna skumma grejer som spelas upp i huvudet. Det går liksom ständigt under ruset, tänker jag på något annat, t.ex "Juste fan skulle laga mat" då slutar det under tiden jag tänker det, sen fortsätter det. Går att få bort genom något slags mantra som jag kan upprepa i huvudet men det orkar jag inte med. Har dock tröttnat på att nojja över det där och har helt enkelt dragit ner på rökat, får sällan sånt där numera. Men får fortfarande ångest när jag röker, inte ångest ÖVER någonting, bara ren "anxiety", en jobbig ångestkänsla som inte försvinner om jag inte dämpar bort den med alkohol, opiater eller nån annan ångestdämpande drog.

Ångestproblemen minskar dock också ju mindre/mer sällan jag röker. Hade inget sånt här ö.h.t innan utan det började dyka upp när jag rökt dagligen under flera år. Intalade mig själv att cannabis inte hade några biverkningar, för de första åren av daglig rökning märkte jag verkligen inte av en enda biverkning. Får heller aldrig såna här skumma saker av någon annan drog än cannabis. Då är allt lugnt, känner mig rätt normal. Men nånting har hänt med cannabisen för mig. Vad vet jag inte, men rökat har tappat sin status för mig. Har ångest i vardagen nu också, vet inte om det är orsakat av cannabis eller om det är pga något annat. Jävligt tråkigt är det iallafall då jag verkligen älskat cannabis, har länge varit "det enda för mig" liksom, vet inte vad som hänt, men det funkar inte riktigt för mig längre. Ingen drog fungerar 100% för mig längre. Mår mest "helt okej" till "bra", aldrig något märkvärdigt. Känns som att jag liksom inte har nåt dopamin kvar knappt.

Hursomhelst blir det bättre ju mindre jag röker, så jag rekommenderar dig att pröva samma sak. Slösa inte tid på att hålla på och nojja utan ta tag i det istället. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2017-11-22 kl. 21:54.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback