2014-11-27, 01:04
Medlem
Hemskt o se hur skadade vissa människor är, snöar in er på könsbyten och kallar honom för junkie när ni aldrig träffat människan. Äckliga jävla vider, skäms på er.

Vila i frid Tristan, skänker tankar till familj och vänner.
Citera
2014-11-27, 01:08
Bannlyst
Jag är så glad att fått dela den här vakan med andra fans, familj och vänner. I den svåra stunden testas vänskapen. Vila i frid min fågel
Citera
2014-11-27, 01:13
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyebrid
För att inom media anses inte självmord ha något allmän intresse likaså om han skulle dött av överdos så är det sannolikt med respekt för familjen man utelämnar det.

Inte bara det, även så att media har en "policy" att inte rapportera om självmord pga att det kan "trigga" fans (!?) som dom säger kan ta efter sina idoler och göra samma sak.

Ett exempel i förrgår, det framgår på SVT text att rektorn på mördade Yaras skola försökte begå självmord - men i Tv och Radio blir detta "försökte skada sig svårt" - så kort å gott - desto mer media tiger desto större risk att det är själv förvållat.

Personligen har jag inte en susning av vem "hen" eller vad f-n det nu är/var för något, idol är "mobbnings Tv" på bästa sändningstid, hela programmet är horribelt.

Sen finns det BARA två kön - man eller kvinna, inga andra alternativ finns.
(ja jag är medveten om att man kan födas med båda organen för fortplantning med)
Senast redigerad av Ratcher 2014-11-27 kl. 01:16.
Citera
2014-11-27, 01:13
Medlem
smuthers avatar
Personligen köper jag subutex-teorin, som nämndes i början av tråden. Trots att den säkert för många verkar långsökt.

För det första så verkar inte den som postade inlägget vara ett troll om man tittar på tidigare inlägg. För det andra så är källan, förutsatt att den stämmer, otroligt pålitlig (pappan till Tristan).

För det tredje så är ordvalen pappan ska ha använt för att beskriva dödsorsaken rimliga när man tänker på denna typ av händelse: Kombination av subutex och autoerotisk asfyxi. Som pappa skulle inte jag heller vilja uttrycka mig i former av "strypsex" eller "onani med strypinslag" om mitt barn dött av denna orsak. För det fjärde så är det så otroligt specifikt att det genast känns lite mer pålitligt.

Och sist men inte minst - http://story.aftonbladet.se/spice#section-5
I detta spice-relaterade inslag av Aftonbladet kan man läsa om Lucas Åkerlund som berättar om sina erfarenheter av spice. Vid en snabb FB-sökning ser man att Lucas och Simon Ljungblom på sin senaste profilbild. Simon och Tristan var goda vänner, och det är därför inte helt orimligt att anta att Tristan och Lucas kände varandra. Och när man läser inslaget på Aftonbladet, vad berättar Lucas att han brukat utöver spice? Jo, subutex... Som för övrigt är relativt svårt att få tag på i Sverige och som onekligen fanns tillgängligt i Tristans umgängeskrets.
Senast redigerad av smuther 2014-11-27 kl. 01:26.
Citera
2014-11-27, 01:34
Medlem
Funkydudes avatar
Är ju väldigt ofta det handlar om droger eller självmord när så unga personer dör. Så lär det vara även här, snubben gav inte direkt ett stabilt intryck när han var med i "Idol"... Hade tippat på överdos men efter alla spekulationer i tråden lutar jag nog över på självmord ändå.

Alltid trist när unga människor dör, oavsett anledning.
Citera
2014-11-27, 01:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Att tidningarna inte skriver ut dödsorsaken är faktiskt mer svar än vad man kan tro. Han dog givetvis inte av någon sjukdom eller tragisk olycka. Vi kan med största sannolikhet sålla ner det till två möjliga scenarion:

1. Omedveten överdosering
2. Självmord

Ingen av dessa alternativ klickar särskilt bra för dagens PK media. Därav ligger det i allas intresse att dödsorsaken inte ska framgå. Att inbilla sig att man valt att inte skriva ut dödsorsaken på grund av respekt för familjen är bara komiskt

Världens chans att passa på att avskräcka hans fans, dvs ungdomsflickor
Citera
2014-11-27, 01:38
Medlem
Gudfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romeoyo
Varför nämner ingen nyhetstidning hur Tristan dog?

De nämner väl aldrig självmord?
Citera
2014-11-27, 01:44
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Finns en spicesticka. Funnits i över 1 halv år på socialen vad jag vet. Förr kunde man röka spice utan att åka dit

Det kommer nya spicesorter hela tiden som inte spice stickorna känner igen.

om det visar sig vara spice är jag sjukt nyfiken att veta vilken sort han har rökt om man kommer få reda på det på nått vänster.
Citera
2014-11-27, 01:59
Medlem
larvenfs avatar
Extremt underligt när personerna inte skriver ut dödsorsak, även om det är skrivet kryptiskt och det känns inte som självmord, jag sätter mina kort på spice hypen.
Citera
2014-11-27, 02:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larvenf
Extremt underligt när personerna inte skriver ut dödsorsak, även om det är skrivet kryptiskt och det känns inte som självmord, jag sätter mina kort på spice hypen.

Det har börjat läcka ut lite rykten om att Spice är dödsorsaken. Behöver inte nödvändigtvis vara så, men det finns inte så mycket annat att gå på. Sen är det inte helt osannolikt om det finns droger i hans umgängeskrets.
Citera
2014-11-27, 02:05
Medlem
Ferry31s avatar
Troll i farten:

https://www.facebook.com/pages/Tristan-Bj%C3%B6rling-j%C3%A4vla-d%C3%A5re-som-tar-sj%C3%A4lvmord/369687933199183?pnref=lhc.recent
Citera
2014-11-27, 02:11
Medlem
sakkwalds avatar
Sleeves som 19-åring, heja heja... Utan att ha läst tråden så gissar jag på att fåret dog av en överdos av rökmix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in