Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-23, 23:43
  #13
Medlem
Raskarkapacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKosmoz
Hej!
Jag är en ung man som planerar att dra ner till sydamerika efter årsskiftet och resa i några månader. Utan någon större research har jag riktat in mig på Peru och Uruguay. Jag har en del backpacking erfarenhet (asien och australien) men får för mig att det är en helt annan mentalitet i sydamerika och att man måste vara försiktig, är det så?
Har ni råkat ut för något?
Hur bör man resonera i sydamerika?

Håll koll på dina grejjer och släpp dom aldrig ur sikte när du är ute och reser med kollektivtrafik, långdistansbuss osv etc. I Sydamerika e dom värsta knarkarna annorlunda än här hemma då dom använder "Paco" (crack) som till skillnad från heroin inte gör dom lugna under ruset. Dom vill sno, dominera, ta hämnd på världen och knulla....samtidigt. Folk e helt väcka av drogen och brukarna dör som flugor av drogen och alla sjuka grejjer dom får för sig att göra när dom e påverkade.

Parker e fulla med tjuvar....och gå inte in på natten om du inte gillar spänning och våld.
Blev många gånger inkollad av folk som e framme och känner pulsen om man e lättskrämd eller inte har koll på sina saker. Inte ens en tom vattenflaska kan man ibland lämna obevakad.

Blev av med min väska en gång när jag va skittrött efter en bussresa och klantade mig. En snubbe kom och frågade mig något och jag gav honom en blick innan jag åtegick till mitt. Då va en av väskorna borta, kutade ikapp snubben kastade mig över honom á la amerikans fotboll och började strypa honom mitt på Cordobas busscentral. Han hade tyvärr passat väskan vidare och väskan såg jag aldrig mer. Polisen kom, väldigt ohjälpsamma och dom ville typ gripa mig för att ha misshandlat tjuven.

En liare försökte sno min ipod medans jag lyssnade vid ett övergångs ställe. Han va limsniffare och det var på en trygg plats så jag gav honom 2 vänsterkrokar så han gick i backen och fotbollssparkade honom i huvudet. Vanligt folk på gatan verkade uppskatta det jag gjorde och en snubbe gav mig en high-five när jag gick därifrån.

En annan gång försökte två lirare sno bärs från mig och när jag sa åt dom började dom bli aggressiva. Dom stod klockan 12 och 3 och han som stod klockan 3 hade en krycka eller nåt och kunde inte gå så bra (men jiddra kunde han) gav klockan 12 en armbåga så han stapplade bakåt mot en mur och sen klockan e vänsterkrock som halvmissade så jag puttade ner honom i backen (vill ju inte spöa en handikappad mer än absolut nödvändigt) och gav klockan tolv snubben som var på väg att ställa sig upp en så hård spark i huvudet att jag inte kunde gå normalt på flera dagar. Sen drog jag och köpte asgod glass på Nicolo (skitfett glass ställe). Kryckan skrek som besatt efter mig -Puto!! Puto!!

Antar att jag spöade snubbarna för att dom liknade snubben som baxat min väska tidigare. Dock så ska man inte bråka i Sydamerika då dom flesta där e chickens, saknar krigarheder och använde vassa föremål eller hoppar på dig flera stycken.

Jobbade på ett Hostel i B.A och vi hade nästan var varannan vecka nån som blivit rånad eller bestulen under sin resa hos oss.
Citera
2015-02-08, 23:14
  #14
Medlem
Många som har chones här! Evt så lär man få det efter ett tag där nere?
Själv jävligt sugen på drar ner och besöka denna världsdel då den har allt som tilltalar mig, förutom Fotboll..

Har dock aldrig gjort bort mig på fyllan eller liknande så lär inte göra det där borta heller.
Förutom parker, gränder och se ut som en turist så borde man klara sig galant?
Hur är det annars på uteställen och barer, mkt skumt folk där med?

Mvh typisk svenne
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2483020

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback