• 1
  • 2
2014-11-25, 21:48
Medlem
Idag fick jag höra av en kompis att hans kompis tjej (ja jag vet hur det låter) hade läst 50 shades of Grey och kastat sig över sin kille då han kom hem från jobbet. Hon blev vrålkåt. Men inte nog med det. Hennes tjejkompisar läste boken också och de kände likadant.

Ni tjejer som läst den, hur reagerade ni på den? Känner ni igen er? Vad väcktes och varför? Blev nån intresserad av BDSM efter boken utan att varit/vetat om det innan? Vad är det med boken som är such a turn on?

Citera
2014-11-25, 21:49
Bannlyst
En man som beter sig som en man och ingen osäker liten flicka. Det gör all skillnad. Sluta bete dig som en liten osäker beta så ska du se att det går bättre.
Citera
2014-11-25, 21:57
Medlem
Ja, det är ganska många tjejer som blir kåta av den boken. En tjej som jag dejtade för 2 år sen blev riktigt sugen av den och det inhandlades piskor och så vidare.. Jodå den funkar för en del.
Citera
2014-11-25, 22:30
Medlem
DIdes avatar
Haha, årets julklapp är klar till frugan.
Tack!
Citera
2014-11-25, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Haha, årets julklapp är klar till frugan.
Tack!

Du ska nog se att hon redan har läst den.
Citera
2014-11-25, 23:19
Medlem
Katzyns avatar
Boken var ju verkligen bajs. Att den rent litterärt skulle vara bajs visste jag väl mer eller mindre innan iofs, som sagt personporträtten är inte bara usla, de är ett rent hån, och rent språktekniskt är boken pinsam.

Men jag hade ju ändå trott att jag det skulle finnas några moment som var upphetsande och sexiga. Jag brukar annars gilla erotiska noveller och är inte jättekräsen.

Nix. Sexet var helt orealistiskt beskrivet och jag vet inte ens om jag uppfattade några riktiga BDSM-inslag. Alldeles för mesigt för min smak isf. Fanns inte en enda passage som var upphetsande.
Citera
2014-11-26, 13:34
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Boken var ju verkligen bajs. Att den rent litterärt skulle vara bajs visste jag väl mer eller mindre innan iofs, som sagt personporträtten är inte bara usla, de är ett rent hån, och rent språktekniskt är boken pinsam.

Men jag hade ju ändå trott att jag det skulle finnas några moment som var upphetsande och sexiga. Jag brukar annars gilla erotiska noveller och är inte jättekräsen.

Nix. Sexet var helt orealistiskt beskrivet och jag vet inte ens om jag uppfattade några riktiga BDSM-inslag. Alldeles för mesigt för min smak isf. Fanns inte en enda passage som var upphetsande.

Detta. Har pratat med flera kvinnor som sade samma sak: att boken var väldigt vanilj för att vara 2014 och väldigt dåligt skriven.
Citera
2014-11-26, 14:00
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Hehe för vanilj med piskor och sånt. Vad för grova grejer vill du ha, motorsågar och bilbatterier?
Citera
2014-11-26, 15:55
Medlem
Softices avatar
Jag började läsa boken men avbröt då jag tyckte att den var för ytlig och tunn. Den fick mig att tänka på Sidney Sheldons böcker som var populära på 1980talet. Sexbeskrivningarna var inget för mig heller, å andra sidan går jag inte igång på text utan på handling

Och ja, jag är kvinna. Eller tjej om du vill kalla det så.
Citera
2014-11-26, 16:00
Medlem
Min fru började läsa serien i somras. Hon låg och läste den i sängen när hon plötsligt ropade -Kom och knulla mig!
Sen visste jag att när hon låg och läste så väntade jag ett tag och sen var det bara att gå dit och känna på fittan som var sjöblöt. Vet inte hur många ggr hon läst böckerna + att hon har skaffat dom som ljudbok.
Nu pratar hon om att vi ska gå på filmen när den kommer i februari. Jag har sagt åt henne att hon får ha kjol utan trosor när vi går...
Själv tycker jag inte att böckerna är så bra, men det måste väl vara nåt kvinnligt...
Citera
2014-11-26, 16:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Hehe för vanilj med piskor och sånt. Vad för grova grejer vill du ha, motorsågar och bilbatterier?

Har du läst boken eller? Den enda gången han piskar henne är det en mjuk piska med små pärlor som inte gör ont alls och inte lämnar några märken, istället håller han vad jag minns på att smeka henne med den tills hon kommer...
Citera
2014-11-26, 16:18
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikeking
Min fru började läsa serien i somras. Hon låg och läste den i sängen när hon plötsligt ropade -Kom och knulla mig!
Sen visste jag att när hon låg och läste så väntade jag ett tag och sen var det bara att gå dit och känna på fittan som var sjöblöt. Vet inte hur många ggr hon läst böckerna + att hon har skaffat dom som ljudbok.
Nu pratar hon om att vi ska gå på filmen när den kommer i februari. Jag har sagt åt henne att hon får ha kjol utan trosor när vi går...
Själv tycker jag inte att böckerna är så bra, men det måste väl vara nåt kvinnligt...

Antagligen handlar det "kvinnliga" i så fall om en vrålsnygg ung snuskigt rik mångmiljardär med allvarliga psykiska problem, som gärna skämmer bort kvinnor med dyra grejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in